LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] en alweer oxio
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: en alweer oxio
@Miep: gewoon niets meer doen. Laat Oxxio maar een incassobureau inschakelen (Intrum Justitia). Vervolgens het incassobureau negeren en niet betalen. Als laatste volgt dan misschien een dagvaarding. Je kan dan een tegenvordering eisen van minimaal 300 euro voor het leed dat Oxxio aanricht. Uiteraard je correspondentie met dit rukbedrijf heel goed bewaren.
Oxxio betaalt consument 300 euro voor stress en moeite
'Waarvoor moet ik u betalen?' Dat is een redelijke vraag waarop je een redelijk antwoord mag verwachten. Krijg je daar geen antwoord op, dan kun je soms de betaling opschorten of een schadevergoeding krijgen.
Van een zogenaamde frequent player als Oxxio mag je als consument verwachten dat het bedrijf zorgvuldig met je belangen omgaat. In de volgende zaak heeft de consument veel moeite moeten doen om van Oxxio de vraag beantwoord te krijgen: 'Waarvoor moet ik u betalen?'. Een redelijke vraag waar uiteraard meteen een helder antwoord op gegeven moet kunnen worden. Als dat niet gebeurt, kan het zijn dat de consument recht heeft de betaling op te schorten. Soms ontstaat er zelfs een aanspraak op schadevergoeding.
Administratie Oxxio deugt niet
Oxxio staat met regelmaat voor de rechter, maar maakt daar opvallend veel fouten. Zo had Oxxio in een zaak een geluidsopname laten horen om te bewijzen dat er een overeenkomst met een consument tot stand was gekomen. De geluidsopname bevatte slechts een gedeelte van een langer durend telefoongesprek, zodat niet duidelijk was wat er verder tussen partijen was besproken. Oxxio werd door de rechter daarom in het ongelijk gesteld.
In een andere zaak kreeg Oxxio ongelijk, onder meer omdat onder de gegeven omstandigheden een verplichting tot betaling door de consument niet redelijk was, gelet op de ondeugdelijke administratie bij Oxxio. In de meest recente zaak had Oxxio niet alleen veel fouten gemaakt, maar ook verkeerde en onduidelijke afrekeningen gestuurd en gedane betalingen niet meegerekend. Desondanks sleepte Oxxio de zogenaamde wanbetaler voor de rechter.
Oxxio levert vals bewijs
De consument zou volgens Oxxio een correcte eindafrekening hebben ontvangen. Ze had echter de betaling ervan opgeschort, omdat het haar niet duidelijk was waar de facturen op gebaseerd waren. Vreemd genoeg stond op de eindafrekening die Oxxio bij de rechtbank als bewijs indiende, de datum van de dag vóór de indiening. Oxxio had dus valse bewijzen ingebracht. Maar dat was nog niet alles. De vertragingsrente die Oxxio vorderde, was 18% per maand. De kantonrechter hoefde de betreffende algemene voorwaarde niet eens te lezen, om tot de conclusie te komen dat deze onredelijk bezwarend was en dus afgewezen moest worden.
Oxxio moet schadevergoeding betalen
De kantonrechter kon zich goed voorstellen dat de consument in deze zaak er wanhopig van werd. Meerdere keren had zij Oxxio gewezen op foutieve meterstanden. Meerdere keren had zij om uitleg over de afrekening in deze zaak gevraagd en steeds werd actie beloofd. Het enige wat ze ontving waren echter aanmaningsbrieven. Onder die omstandigheden was een schadevergoeding op zijn plaats van 300 euro wegens stress, vergeefse moeite, tijdsbeslag en gebruik van pc en telefoon. Oxxio moest uiteraard ook de proceskosten betalen.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4031
Oxxio betaalt consument 300 euro voor stress en moeite
'Waarvoor moet ik u betalen?' Dat is een redelijke vraag waarop je een redelijk antwoord mag verwachten. Krijg je daar geen antwoord op, dan kun je soms de betaling opschorten of een schadevergoeding krijgen.
Van een zogenaamde frequent player als Oxxio mag je als consument verwachten dat het bedrijf zorgvuldig met je belangen omgaat. In de volgende zaak heeft de consument veel moeite moeten doen om van Oxxio de vraag beantwoord te krijgen: 'Waarvoor moet ik u betalen?'. Een redelijke vraag waar uiteraard meteen een helder antwoord op gegeven moet kunnen worden. Als dat niet gebeurt, kan het zijn dat de consument recht heeft de betaling op te schorten. Soms ontstaat er zelfs een aanspraak op schadevergoeding.
Administratie Oxxio deugt niet
Oxxio staat met regelmaat voor de rechter, maar maakt daar opvallend veel fouten. Zo had Oxxio in een zaak een geluidsopname laten horen om te bewijzen dat er een overeenkomst met een consument tot stand was gekomen. De geluidsopname bevatte slechts een gedeelte van een langer durend telefoongesprek, zodat niet duidelijk was wat er verder tussen partijen was besproken. Oxxio werd door de rechter daarom in het ongelijk gesteld.
In een andere zaak kreeg Oxxio ongelijk, onder meer omdat onder de gegeven omstandigheden een verplichting tot betaling door de consument niet redelijk was, gelet op de ondeugdelijke administratie bij Oxxio. In de meest recente zaak had Oxxio niet alleen veel fouten gemaakt, maar ook verkeerde en onduidelijke afrekeningen gestuurd en gedane betalingen niet meegerekend. Desondanks sleepte Oxxio de zogenaamde wanbetaler voor de rechter.
Oxxio levert vals bewijs
De consument zou volgens Oxxio een correcte eindafrekening hebben ontvangen. Ze had echter de betaling ervan opgeschort, omdat het haar niet duidelijk was waar de facturen op gebaseerd waren. Vreemd genoeg stond op de eindafrekening die Oxxio bij de rechtbank als bewijs indiende, de datum van de dag vóór de indiening. Oxxio had dus valse bewijzen ingebracht. Maar dat was nog niet alles. De vertragingsrente die Oxxio vorderde, was 18% per maand. De kantonrechter hoefde de betreffende algemene voorwaarde niet eens te lezen, om tot de conclusie te komen dat deze onredelijk bezwarend was en dus afgewezen moest worden.
Oxxio moet schadevergoeding betalen
De kantonrechter kon zich goed voorstellen dat de consument in deze zaak er wanhopig van werd. Meerdere keren had zij Oxxio gewezen op foutieve meterstanden. Meerdere keren had zij om uitleg over de afrekening in deze zaak gevraagd en steeds werd actie beloofd. Het enige wat ze ontving waren echter aanmaningsbrieven. Onder die omstandigheden was een schadevergoeding op zijn plaats van 300 euro wegens stress, vergeefse moeite, tijdsbeslag en gebruik van pc en telefoon. Oxxio moest uiteraard ook de proceskosten betalen.
http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=4031
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: en alweer oxio
Beste Miep321,
In reactie op uw posting van 09 juli 2011 verwijs ik u graag naar de verzonden bevestiging van 04 februari 2011. Uw nieuwe post doet vermoeden dat u deze over het hoofd heeft gezien. Indien dit het geval is, kunt u dit e-mailen naar [email protected], dan stuur ik u deze nogmaals.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
In reactie op uw posting van 09 juli 2011 verwijs ik u graag naar de verzonden bevestiging van 04 februari 2011. Uw nieuwe post doet vermoeden dat u deze over het hoofd heeft gezien. Indien dit het geval is, kunt u dit e-mailen naar [email protected], dan stuur ik u deze nogmaals.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Re: en alweer oxio
beste michael volgens mij begrijp jij erg weinig van deze zaak,
na alles wat wij al met oxio beleeft hebben is je raktie zeker niet passend en zelfs zoals de meeste oxio medewerkers ongevoelig.
meneer richard lemere heeft ons namelijk voor dat fabiene dit toegezegd had al toegezegd dat er geen open nota's meer waren tot er net als nu toch nog een mooie brief kwam.
als ik in mijn laatste mail vraag om een bevestiging of alles nu afgerond is en het antwoord is daar ja op dan ga ik er vanuit dat er ook daadwerkelijk ja bedoeld word!
na alles wat wij al met oxio beleeft hebben is je raktie zeker niet passend en zelfs zoals de meeste oxio medewerkers ongevoelig.
meneer richard lemere heeft ons namelijk voor dat fabiene dit toegezegd had al toegezegd dat er geen open nota's meer waren tot er net als nu toch nog een mooie brief kwam.
als ik in mijn laatste mail vraag om een bevestiging of alles nu afgerond is en het antwoord is daar ja op dan ga ik er vanuit dat er ook daadwerkelijk ja bedoeld word!
Re: en alweer oxio
[Geachte mevrouw ....,
Alles wat wij besproken hebben is toch al bevestigd per e-mail? Wij hebben voor zover ik me kan herinneren slechts schriftelijk gecommuniceerd.
De door mij beloofde vergoeding van de incassokosten is reeds aan u uitbetaald en u heeft geen openstaand saldo meer bij Oxxio.
U hoeft geen meterhuur meer te voldoen. Indien u nog vragen heeft wil ik u verzoeken deze te mailen naar [email protected]. Dan krijg ik uw vraag direct binnen, en niet zoals nu via een omweg.
Hopende u middels deze e-mail voldoende op de hoogte te hebben gesteld.
Met vriendelijke groet,
F..............
Klantadviseur Special Attention Desk
Oxxio Nederland B.V.[/quote]
OF heeft u hier over heen gelezen ........
Alles wat wij besproken hebben is toch al bevestigd per e-mail? Wij hebben voor zover ik me kan herinneren slechts schriftelijk gecommuniceerd.
De door mij beloofde vergoeding van de incassokosten is reeds aan u uitbetaald en u heeft geen openstaand saldo meer bij Oxxio.
U hoeft geen meterhuur meer te voldoen. Indien u nog vragen heeft wil ik u verzoeken deze te mailen naar [email protected]. Dan krijg ik uw vraag direct binnen, en niet zoals nu via een omweg.
Hopende u middels deze e-mail voldoende op de hoogte te hebben gesteld.
Met vriendelijke groet,
F..............
Klantadviseur Special Attention Desk
Oxxio Nederland B.V.[/quote]
OF heeft u hier over heen gelezen ........
-
- Berichten: 343
- Lid geworden op: 06 okt 2008 10:01
- Contacteer:
Re: en alweer oxio
Beste Miep321,
Ik zal u nogmaals de bevestiging toesturen. Als u dan nog vragen heeft kunt u contact met mij opnemen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Ik zal u nogmaals de bevestiging toesturen. Als u dan nog vragen heeft kunt u contact met mij opnemen.
Met vriendelijke groet,
Michaël
De Oxxiomedewerker
Re: en alweer oxio
michael ...moeilijk he lezen? ik vraag nergens om een bevestiging
ik vraag of je wilt lezen wat er in de laatste mail aan mij is medegedeeld door fabiene maar dit wil je vast niet want dat wilt niemand bij oxio die denkt weer alleen aan 5,28
terwijl er in de laatste mail duidelijk word verteld dat .... zie mijn eerdere post want ik blijf het niet herhalen.
echt ik ben oxio zo verschrikkelijk zat
ik vraag of je wilt lezen wat er in de laatste mail aan mij is medegedeeld door fabiene maar dit wil je vast niet want dat wilt niemand bij oxio die denkt weer alleen aan 5,28
terwijl er in de laatste mail duidelijk word verteld dat .... zie mijn eerdere post want ik blijf het niet herhalen.
echt ik ben oxio zo verschrikkelijk zat
Re: en alweer oxio
en tot op heden nog steeds geen schappelijke oplossing van de kant van oxio
ben benieuwd of er nog een reaktie komt die wel ergens over gaat.
en of er nu dan toch echt eens gelezen word en mijn kant van het verhaal gehoord word.............
ben benieuwd of er nog een reaktie komt die wel ergens over gaat.
en of er nu dan toch echt eens gelezen word en mijn kant van het verhaal gehoord word.............
Re: en alweer oxio
Twijfelde even in welk topic ik het zou plaatsen. UIteindelijk toch amar voor deze gekozen.
Wel interessant mbt hun slimme meter.
http://www.igov.nl/images/stories/conte ... _meter.pdf
Artikel dateert van december 2010 !!!
"Oxxio: Vooruitlopend op de nieuwe wet bieden we de meter niet meer actief aan."
Huh,....ik kan me vergissen maar......dit werd toch nog wel gedaan!
Wel interessant mbt hun slimme meter.
http://www.igov.nl/images/stories/conte ... _meter.pdf
Artikel dateert van december 2010 !!!
"Oxxio: Vooruitlopend op de nieuwe wet bieden we de meter niet meer actief aan."
Huh,....ik kan me vergissen maar......dit werd toch nog wel gedaan!
Re: en alweer oxio
tot op heden helaas geen reaktie meer mogen ontvangen van oxio
ik ben benieuwd of dit nu positief of negatief is.......
ik ben benieuwd of dit nu positief of negatief is.......
Re: en alweer oxio
inmiddels al weet een tijdje verder en nog steeds geen raktie meer van oxio .....
helaas is het probleem dus nog steeds niet opgelost ondanks de vele toezeggingen van verschillende medewerkers
helaas is het probleem dus nog steeds niet opgelost ondanks de vele toezeggingen van verschillende medewerkers
Re: en alweer oxio
en nog steeds geen reaktie mogen ontvangen, wel een herrinerings nota gekregen