LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] phuket air
Re: phuket air
Alice lees ook eens eerdere berichten zij beroepen zich op overmacht en gaat dit regeltje niet op
Waarom mogen ze de prijs niet verhogen? Ze bieden een alternatief, dan kan je accepteren of gewoon je geld terug vragen. Door die regel heb jij het recht om te annuleren. Dat is wat ze bedoelen lijkt me.
Bericht van mijn reisbureau:
't is niet voor niks vrijdag de 13e Gelukkig heb ik nog tot de 20e een optie op twee reservestoeltjes dus er is nog geen man overboord. Het wachten op duidelijkheid begint alleen wel irritant te worden.Wij hebben zojuist weer even contact gehad met TUI in verband met uw reis naar Bali. Helaas is er bij TUI een computerstoring waardoor zij niet in hun systeem kunnen kijken welk alternatief er betreffende uw reis wordt aangeboden. De contactpersoon binnen TUI die zich met uw boeking heeft bezig gehouden heeft vandaag een vrije dag. Zij is dinsdag weer aanwezig en zal dan contact met ons opnemen om het alternatief met ons door te nemen.
Geachte mevrouw ***,
Op dit moment zijn ze nog bezig met de reizen voor vertrek in Juni.
Het is nog niet bekend wanneer er mee bekend is over vertrek in Juli.
U zult hierover zo snel mogelijk geinformeerd worden.
Met vriendelijke groeten,
Stephanie Wensing
TUI.nl
Op dit moment zijn ze nog bezig met de reizen voor vertrek in Juni.
Het is nog niet bekend wanneer er mee bekend is over vertrek in Juli.
U zult hierover zo snel mogelijk geinformeerd worden.
Met vriendelijke groeten,
Stephanie Wensing
TUI.nl
Wij gaan naar Bali!!!!!!
Vertrek 29 mei en geboekt met HI.
Gisteravond alles geregeld met ons reisbureau en we vliegen nu met Singapore Airlines!
Onze voorpret kan beginnen!
Vertrek 29 mei en geboekt met HI.
Gisteravond alles geregeld met ons reisbureau en we vliegen nu met Singapore Airlines!
Onze voorpret kan beginnen!
Update per 12 mei (ontvangen van reisbureau)
Voor de meeste passagiers die in de periode vanaf 18 mei t/m 15 juni vertrekken hebben wij vluchten af kunnen blokken bij Singapore Airlines. De meerprijs voor deze tickets bedraagt voor de meeste data € 180,00 + € 42,00 tax per persoon. Het contact center neemt in volgorde van vertrekdatum contact op met de reisbureaus over de mogelijke alternatieven.
- De geboekte vluchten van Phuket Air omzetten naar Signapore Airlines
- Kostenloos annuleren
- Omboeken naar een verre bestemming waarbij gevlogen wordt met ArkeFly
Ze zijn nu druk bezig met de mensen die vertrekken na die periode. Er wordt dringend verzocht niet te bellen aangezien er nog geen alternatieven voorhanden zijn.
Als je na 15 juni vertrekt en wilt annuleren gelden de ANVR voorwaarden. Advies van ons reisbureau: afwachten hoe een en ander zicht ontwikkeld.
Wat betreft de medische papieren van de piloot: het schijnt dat een piloot in Azie een medische keuring moet hebben die maximaal 1 jaar oud is, in Europa ligt die termijn op 6 maanden.
Voor de meeste passagiers die in de periode vanaf 18 mei t/m 15 juni vertrekken hebben wij vluchten af kunnen blokken bij Singapore Airlines. De meerprijs voor deze tickets bedraagt voor de meeste data € 180,00 + € 42,00 tax per persoon. Het contact center neemt in volgorde van vertrekdatum contact op met de reisbureaus over de mogelijke alternatieven.
- De geboekte vluchten van Phuket Air omzetten naar Signapore Airlines
- Kostenloos annuleren
- Omboeken naar een verre bestemming waarbij gevlogen wordt met ArkeFly
Ze zijn nu druk bezig met de mensen die vertrekken na die periode. Er wordt dringend verzocht niet te bellen aangezien er nog geen alternatieven voorhanden zijn.
Als je na 15 juni vertrekt en wilt annuleren gelden de ANVR voorwaarden. Advies van ons reisbureau: afwachten hoe een en ander zicht ontwikkeld.
Wat betreft de medische papieren van de piloot: het schijnt dat een piloot in Azie een medische keuring moet hebben die maximaal 1 jaar oud is, in Europa ligt die termijn op 6 maanden.
Als ze je een aanbod doen om om te boeken met bijbetaling binnen 20 dagen voor vertrek is het volgens artikel 4 lid 4 van de ANVR ook met de uitzonderingen meegenomen zo dat de reissom niet meer verhoogd mag worden als je dan toch voor een meerprijs omgeboekt wordt kan worden en je accepteerd dit dan moet je het wel onder protest doen met behoudt van rechten en op papier vragen met de datum erop, omdat dit eigenlijk niet mag. Je kunt dan achteraf hier nog werk van maken via de ANVR of je rechtbijstand zodat de TUI groep misschien zelf voor de extra gemaakte kosten opdraait.Dit mag namelijk niet het komt dan voor een Geschillen comissie en die beslissen dan of TUI in zijn gelijk staat of de klant.In iedergeval de moeite van het proberen waardt!
Dit geldt alleen voor een pakketreis
Dit geldt alleen voor een pakketreis
Dat maakt niet uit. op dat papiertje staat een datum tot wanneer het geldig is. Is die datum verlopen dan ben je dus niet meer inzetbaar als vlieger op een vlucht. (Nl = <40j elk jaar keuren >=40j elk 1/2 jaar keuren)
Dat maakt niet uit. op dat papiertje staat een datum tot wanneer het geldig is. Is die datum verlopen dan ben je dus niet meer inzetbaar als vlieger op een vlucht. (Nl = <40j elk jaar keuren >=40j elk 1/2 jaar keuren)
Nèt mailtje van KRAS gehad en een alternatief gekregen voor onze huwelijksreis naar Bali.
Vertrek : 13-6 (ipv 12-6)
Vlucht : Singapore Airlines
Amsterdam -Singapore - Den Pasar
Bijbetaling: EUR 267 PP
Nu hadden we al EUR 498 pp bijbetaald omdat we business class zouden vliegen (dat gaan we bij SIA niet redden...). Dus per saldo krijgen we nog geld terug en vliegen we Economy, maar goed dat vind ik bij SIA niet zo erg. Ga alleen nog even navragen waar het verschil van EUR 45 nou weer in zit. Zie dat sommigen in dezelfde periode EUR 222,- bijbetalen. Zucht... maar al met al ben ik blij dat we met Singapore Airlines vliegen !
Vertrek : 13-6 (ipv 12-6)
Vlucht : Singapore Airlines
Amsterdam -Singapore - Den Pasar
Bijbetaling: EUR 267 PP
Nu hadden we al EUR 498 pp bijbetaald omdat we business class zouden vliegen (dat gaan we bij SIA niet redden...). Dus per saldo krijgen we nog geld terug en vliegen we Economy, maar goed dat vind ik bij SIA niet zo erg. Ga alleen nog even navragen waar het verschil van EUR 45 nou weer in zit. Zie dat sommigen in dezelfde periode EUR 222,- bijbetalen. Zucht... maar al met al ben ik blij dat we met Singapore Airlines vliegen !
Traveller, volgens de ANVR voorwaarden kunnen ze zich beroepen op overmacht, vraag ook maar eens aan DAS rechtsbijstand dus het is bijbetalen of niet gaan en geld terug. Over de claim die mensen kunnen neerleggen bij PA denk dat ze weinig kans maken want toen ze al niet gingen en zijn de mensen wel opgevangen en proberen af te kopen met een fooitje ( Euro 75 ) omddat ze toen nog aan hun klanten moesten denken. Nu ziet het ernaar uit dat ze nooi meer op Nederland zullen vliegen en dat ze deze kalchten allemaal zullen afwimpelen met het is de schuld van Schiphol. Omdat het om relatief kleine bedragen gaat zal niemand ook maar de gang naar de rechtbank gaan maken en enkele jaren hieraan spanderen. Dit in het acherhoofd houdend zullen ze voor de bijboekingen niets uitbetalen
Ik zie dat veel mensen nu Singapore Airlines krijgen aangeboden. Voorheen werden de meeste naar China ailines omgeboekt. Zo te zien is Singapore Airlines een stuk duurder dan China Airlines. Is dit werkelijk zo of zal dat aan het hoogseizoen liggen? Wij gaan namelijk begin juli. Als wij meer dan 250 pp moeten gaan bij betalen vrees ik dat we moeten gaan annuleren.
Gast, wat jij zegt klopt, maar die overmacht geldt buiten de periode van 20 dagen.
Ik heb contact gehad met een medewerkster van de ANVR en binnen 20 dagen voor vertrek mag de reissom niet verhoogd worden met welke reden dan ook.Ik weet ook niet of je het geldt ook werkelijk terug krijgt, maar het is in ieder geval het proberen waard.
lees artikel 4 lid 4 bij c punt B
Ik heb contact gehad met een medewerkster van de ANVR en binnen 20 dagen voor vertrek mag de reissom niet verhoogd worden met welke reden dan ook.Ik weet ook niet of je het geldt ook werkelijk terug krijgt, maar het is in ieder geval het proberen waard.
lees artikel 4 lid 4 bij c punt B
De mensen die met China gaan vliegen, gaan waarschijnlijk naar Thailand toe. China vliegt dus ook rechtstreeks naar Bangkok toe dus in vergelijking met Bali hoef je geen overstap te maken.
Voor ieder die naar Bali gaat is de keuze uit: Malaysia, Singapore of Cathay Pacifc etc...
En ja China Airlines is goedkoper dan de bovenstaande maatschappijen.
Voor ieder die naar Bali gaat is de keuze uit: Malaysia, Singapore of Cathay Pacifc etc...
En ja China Airlines is goedkoper dan de bovenstaande maatschappijen.
Zijn er al mensen die tot eind juni een alternatief hebben aangeboden van Kras met bestemming Thailand??
Kan iemand vertellen tot waar ze dan nu zijn met omboekenvoor de reizen naar Thailand??
Kan iemand vertellen tot waar ze dan nu zijn met omboekenvoor de reizen naar Thailand??
Geldt Singapore, Malaysia of Cathay naar Bali ook voor de maand september? (met KRAS)
Beachpapa wij zijn een gezin van 3 die naar Thailand zouden vertrekken op 01 juli as. 18 Mei moeten wij de gehele reissom voldoen. op zich heb ik daar geen problemen mee omdat ik verwacht dat Kras voor een alternatief zorgt (met of zonder bijbetaling) Het enige
addertje is dat het nog steeds mogelijk is dat wij met PA moeten vliegen. Dat willen wij niet meer.Heb diverse keren met Kras hierover gebeld, echter zonder resultaat. Nu annuleren kost ons 15 % (aanbetaling), vanaf 19 mei wordt dat percentage al 35%. Maw we nemen voor de 19e mei een beslissing(met pijn in mijn hart)
addertje is dat het nog steeds mogelijk is dat wij met PA moeten vliegen. Dat willen wij niet meer.Heb diverse keren met Kras hierover gebeld, echter zonder resultaat. Nu annuleren kost ons 15 % (aanbetaling), vanaf 19 mei wordt dat percentage al 35%. Maw we nemen voor de 19e mei een beslissing(met pijn in mijn hart)
Mijn vriendin die op 12 juni naar Bali zou vertrekken, kreeg een alternatief voor Singapore Airlines bij Kras aangeboden.
Dus volgens mij boekt en probeert Kras zoveel mogelijk daarbij om te boeken als ik de meerdere berichten op dit forum lees.
Dus volgens mij boekt en probeert Kras zoveel mogelijk daarbij om te boeken als ik de meerdere berichten op dit forum lees.
Vraag aan Romi : Moest uw vriendin bijbetalen voor die overboeking en zo ja zou ik mogen weten hoeveel ongeveer ?
Ja 222 euro p.p moet ze bijbetalen. Ze denkt hierover nog even na voordat ze gaat beslissen wat ze gaat doen.
Bedankt Romi. Ik zou daar inderdaad ook even over gaan nadenken. Zou uw vriendin kosteloos kunnen annuleren als ze niet op het aanbod van KRAS ingaat ?