LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

lievemarie

Re: Coronavirus - algemeen topic (deel 3)

Ongelezen bericht door lievemarie »

reggie2 schreef:
26 okt 2021 18:31
Raar , maar ook mensen met vaccinatie kunnen besmet raken.
En doodgaan.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

België gaat de maatregelen weer aanscherpen per 1 november
https://www.telegraaf.nl/nieuws/2360770 ... ortscholen

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar iedereen die nu nog niet gevaccineerd is, die begint toch steeds meer het gevoel te krijgen dat dat vaccin niet werkt zoals beloofd? Dat heb ik ook steeds meer. Als het bij 90% gevaccineerd nog niet ervoor zorgt dat we weer naar normaal kunnen, dan gaat er iets fout.

En dat zit niet bij de ongevaccineerden, want nog steeds is 90% gevaccineerd en werkt het niet zoals het hoort. Dat zit bij de vaccins (ze werken niet zo goed als beloofd, waardoor het virus nog steeds te vrij rondgaat), de ziekenhuizen (niet genoeg bedden en personeel) of bij de regering (een onterechte angst dat het weer gaat escaleren).

Persoonlijk denk ik al lange tijd aan het laatste. Er zijn nu nog zo ongeveer 1,3 of 1,4 miljoen mensen niet gevaccineerd. De groep die het minste gevaccineerd is, is direct ook de groep die het vaakst besmet is geweest. Maar daar rekening mee houden, ho maar. Des te vreemder is dat de personen die genezen zijn niet bij de vaccinatiegraad horen. Dat zijn er in de afgelopen 6 maanden toch wel aardig wat geweest met dagen waarop er 10.000+ besmettingen per dag waren. Waarom de ongevaccineerde mensen die daar onder vallen niet meetellen bij de vaccinaties?

Ik heb het gevoel steeds meer dat ze opzettelijk die vaccinatiecijfers lager voorspiegelen dan ze daadwerkelijk zijn, omdat ze stiekem ook wel weten dat het vaccin niet werkt zoals ze willen.

Ik begin steeds meer begrip te hebben voor mensen die zich niet laten vaccineren (waarom jezelf vaccineren met een vaccin wat toch niet naar behoren werkt?), terwijl ik steeds meer accepteer dat die groep dan maar anders behandeld moet worden (als een soort achtergestelde groep die voor alle ellende zorgt en waar we een heksenjacht op moeten houden), omdat dat zou moeten betekenen dat het voor gevaccineerde mensen dan weer helemaal normaal wordt. En die acceptatie vind ik heel eng. Hoe kan ik voor mezelf accepteren dat mensen die niets fout doen zo behandeld worden, alleen omdat een regering een zondebok zoekt voor problemen waar die mensen niet aan bijdragen?

Daarentegen denk ik dat als we die ongevaccineerde groep buiten de maatschappij plaatsen, dat dat helemaal niet betekent dat de regering de wereld weer open gooit voor de rest. En dan zijn we dus keihard voorgelogen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ongevaccineerden houden Nederland in gijzeling.

Jablan
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jablan »

lievemarie schreef:
26 okt 2021 18:16
Jablan schreef:
26 okt 2021 17:49
En het gedram over gevaccineerd op de ic ... Daarbij gaat het vooral om ouderen, 70-plus momenteel.
Slap excuus Jablan. Zijn dat geen mensen die recht hebben op zorg dan? Of moeten we 70-plussers maar gewoon afschrijven? Gevaccineerd of niet.
Het is geen excuus. Ik pak dat op, omdat ook gevaccineerden in het ziekenhuis als smoes wordt gebruikt om geen prik te halen, juist door mensen, die veel jonger zijn en door een vaccin 99% zeker buiten het ziekenhuis blijven na een besmetting.
Nijogeth schreef:
26 okt 2021 19:09
En dat zit niet bij de ongevaccineerden, want nog steeds is 90% gevaccineerd en werkt het niet zoals het hoort. Dat zit bij de vaccins (ze werken niet zo goed als beloofd, waardoor het virus nog steeds te vrij rondgaat), de ziekenhuizen (niet genoeg bedden en personeel) of bij de regering (een onterechte angst dat het weer gaat escaleren).
De belangrijkste reden zie je over het hoofd: het virus zelf muteert. Voor de rest zijn de vaccins nog steeds extreem effectief: minder ziek, minder overdracht. Het 'minder overdraagbaar' zie je aan het ontstaan van nieuwe varianten. Ze verdwijnen behoorlijk snel, breiden zich niet uit, lopen dood op de muur van de vaccins, kunnen zich niet doorzetten.
scharrelschipper schreef:
26 okt 2021 18:21
Ik vind de vergelijking niet helemaal kloppen,maar als het wel zou kloppen is dat dan een goede zaak?
Bij de andere onderwerpen niet, bij dit onderwerp - Corona - wel. De hele discussie of de hele zg. tweedeling of nu weer nieuwe beperkingen, die discussie hadden we niet gehad als van het begin af aan was ingezet op een vaccinatieplicht, net zoals bij de pokken. Dan zouden we nu in hele comfortabele positie zitten, zonder beperkingen binnen Nederland, hooguit gezondheidscheck bij internationale reizen. Maar goed, die plicht is direct op emotioneel-normatieve gronden uitgesloten en de rekening daarvoor krijgen we nu gepresenteerd.

De verzuimcijfers in mijn werk vertellen misschien meer. Bedenk hierbij wel: ik zie alleen de leeftijdsgroep, die ergens in dienst is. Niet de ouderen, niet de chronisch zieken, niet de 100% afgekeurden, niet de mensen met een uitkering.

Momenteel springen de langdurig zieken eruit, mensen die op een wachtlijst staan en dat zijn er meer dan we aan Covid19-gevallen zien.

Covid19 druppelt door en het zijn telkens de mensen, die geen vaccin wilden. Zijn ze hersteld, zijn ze ook genezen van dat idee en willen zo snel mogelijk die prik. Dan staan mijn collega's of ik op de rem. Eerst een negatieve test, de actieve afweer bepalen en in overleg met een (bedrijfs-)arts het beste tijdstip uitzoeken voor die prik. Dat is dus niet direct na herstel, ook niet zes maanden na herstel (zoals de regel in Duitsland is), maar totaal verschillend per persoon ergens daar tussen in.

Bij de wachtlijst-groep maken we ons meer zorgen. Daar zitten een paar gevallen tussen, die gewoon met spoed geholpen zouden moeten worden en dat lukt alleen via de zorgverzekeraar (of in Duitsland door zelf te gaan bellen). Gelukkig werkt dit wel, dus nog geen doden. Maar erg ver zijn we er niet van verwijderd.

reggie2

Ongelezen bericht door reggie2 »

Bob Schurkjens schreef:
26 okt 2021 19:35
Ongevaccineerden houden Nederland in gijzeling.
Verklaar je nader, ik heb nog niks over een "gijzeling" gehoord.

lievemarie

Negeren, Reggie. Wees de wijste. Hij zit gewoon te sarren tot iemand iets schrijft wat niet binnen de regels past.

lievemarie

Maar in wat Nijogeth schrijft zit veel van wat ik ook voel. Als er zoveel ongevaccineerden besmet zijn (geweest), waarom zijn de besmettingscijfers dan nog zo hoog? Daarom wilde ik weten of mensen die eenmaal corona hadden gehad binnen, laten we zeggen, 6 maanden nogmaals besmet kunnen raken. Daar is bij mijn weten nog geen onderzoek naar gedaan.
Zelfs nu in het NOS journaal wordt gezegd dat de 1,5 miljoen niet gevaccineerden DUS niet zijn beschermd. Maar daarvan is een groot deel al besmet geweest, dus wel beschermd.

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Nijogeth schreef:
26 okt 2021 19:09
Maar iedereen die nu nog niet gevaccineerd is, die begint toch steeds meer het gevoel te krijgen dat dat vaccin niet werkt zoals beloofd? Dat heb ik ook steeds meer. Als het bij 90% gevaccineerd nog niet ervoor zorgt dat we weer naar normaal kunnen, dan gaat er iets fout.

En dat zit niet bij de ongevaccineerden, want nog steeds is 90% gevaccineerd en werkt het niet zoals het hoort. Dat zit bij de vaccins (ze werken niet zo goed als beloofd, waardoor het virus nog steeds te vrij rondgaat)
Het vaccin doet wat het moet doen, alleen de effectiviteit neemt af, zo blijkt.
Vandaar wéér een extra prik.
Het vaccineren heeft duizenden , zo niet miljoenen, behoed voor zeer ernstig ziek worden of zelfs overlijden.
Het virus muteert ook continu , men reist de hele wereld over en miljarden zijn nog steeds niet voldoende gevaccineerd, dus overal vandaan blijft het virus én zn varianten dus maar komen.
Wat wie dan ook kan doen is minder reizen, je aan de maatregelen houden, zoveel mogelijk, en vooral je toch maar laten inënten.
Dan heb jij , wie dan ook , er in ieder geval zoveel mogelijk aan gedaan.

reggie2

Tja, derde spuit mogen ze van mij houden.
Maar dat reizen is zo bezopen ook zag ik daarstraks foto's van de metro in Amsterdam😯 lijkt wel alsof er geen corona is zo druk.
Maatregelen gewoon nakomen en dan zien waar het schip strandt.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

@Jose2501 zou u misschien op de juiste manier willen quoten?

moederslink

reggie2 schreef:
26 okt 2021 20:32
Tja, derde spuit mogen ze van mij houden.
Maar dat reizen is zo bezopen ook zag ik daarstraks foto's van de metro in Amsterdam😯 lijkt wel alsof er geen corona is zo druk.
Maatregelen gewoon nakomen en dan zien waar het schip strandt.
Ik weet dat je er zo over denkt, toch maar in je achterhoofd houden dat een 3e spuit toch nodig is? :idea:

Schipholbeelden heb ik ook gezien, men reist massaal weer nd zon, de files zijn weer extreem lang en ga zo maar door.
Laten we toch in dit Nederland ons verstand gebruiken. We zijn toch geen debielen?
Doe gewoon wat nodig is .

Bob Schurkjens

Een derde prik. En dan te bedenken dat een hoop mensen de eerste nog niet hebben gehaald.

reggie2

Bob Schurkjens schreef:
26 okt 2021 20:49
Een derde prik. En dan te bedenken dat een hoop mensen de eerste nog niet hebben gehaald.
Wat is je punt Bob?😄

@ moederslink, 2 spuiten is genoeg.

moederslink

Bob Schurkjens schreef:
26 okt 2021 20:49
Mensen gaan massaal naar de drogist en laven zich ongans aan de zelfmedicatie.
Slaapmiddelen? Jaaaarenlang! Vitamines? Potten vol! En jaaarenlang!
Medicatie vd HA ? Wordt zonder morren geslikt.
We worden echt niet gevaccineerd met vergif hoor.
Tot nu toe ben ik gzd niet ziek geworden en ik denk maar dat het door het vaccineren komt. :D

Bob Schurkjens

Sommige mensen laten zich nog liever vaccineren met de Shambaladruppels van Giel.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

moederslink schreef:
26 okt 2021 21:00
Tot nu toe ben ik gzd niet ziek geworden en ik denk maar dat het door het vaccineren komt. :D
Je lijkt qua instelling een beetje op mijn oma, al schat ik haar wat ouder in, aangezien over 2 jaar 90 wordt. Ook zij vindt haar eigen veiligheid belangrijk en neemt dus geen risico's, ook sinds haar vaccinatie niet. Toen mijn tante positief was en ze er contact mee had gehad, liet ze zich dan ook testen negatief. Een paar weken later voelde ze zich op een dag minder lekker, liet zich testen en was positief, terwijl ze dit dus echt niet kon thuisbrengen. Gelukkig viel het allemaal mee en was ze een beetje grieperig en na een dag of 3 had ze nergens meer last van.

Om het heel kort te stellen, wil ik eigenlijk zeggen dat het niet door het vaccin komt, maar eigenlijk door een beetje geluk. Zelfs als je geen enkel risico neemt om het ergens op te lopen, kan het toch op het pad komen, via een gevaccineerde (want iedereen die bij mijn oma komt is gevaccineerd, behalve de 4 achterkleinkinderen) zelfs.

Misschien zelfs dat mijn oma juist ziek werd door het vaccin, waardoor iemand die besmettelijk was geen klachten had en het daardoor binnen kon brengen.

reggie2

Tja, ik dus niet 😁 @ Bob

@moederslink, ik denk dat de meeste mensen niet nadenken over hoeveel rotzooi ze soms naar binnen werken.

moederslink

Nijogeth schreef:
26 okt 2021 21:17
moederslink schreef:
26 okt 2021 21:00
Je lijkt qua instelling een beetje op mijn oma, al schat ik haar wat ouder in, aangezien over 2 jaar 90 wordt. Ook zij vindt haar eigen veiligheid belangrijk en neemt dus geen risico's, ook sinds haar vaccinatie niet.
Wat ouder :lol: ? Jouw oma is dus 88 ?
Dan ben ik écht een heel stuk jonger!
Maar idd ook ik neem geen risico.s. ik bescherm mij en mn omgeving zo goed mogelijk .
En doe wat ik geacht wordt te doen.
Better safe than sorry!
Laatst gewijzigd door moederslink op 26 okt 2021 22:25, 1 keer totaal gewijzigd.

moederslink

reggie2 schreef:
26 okt 2021 21:20
@moederslink, ik denk dat de meeste mensen niet nadenken over hoeveel rotzooi ze soms naar binnen werken.
Dat denk ik idd ook, vooralsnog zijn de medicijnen en vaccins ' gecontroleerde ' rotzooi 🤔.
Maar aan de andere kant proppen velen zich vol met allerlei zoete en ongezonde voeding .
Daar word je wél ziek van op termijn. :!:

Gesloten