LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Blueyez

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Blueyez »

Datum contact: 14-05-2005
Geboekt bij: TUI (holland international)
Datum vertrek: 29 mei
Datum aankomst: 15 juni
Bestemming: Bali, Kuta.

Wij werden een paar dagen geleden gebeld met de mededeling dat we voor 220 euro pp konden omboeken naar singapore airlines. Aangezien ons budget niet zo groot is, vonden wij dit een absurt voorstel. We zijn gisteren naar het reisbureau geweest en hebben een ander voorstel geëist. Ons reisbureau heeft toen contact opgenomen met holland international en die deden ons nog een voorstel voor ongeveer 150 euro pp met malaysia, maar ook hier zijn we niet op ingegaan. Bij het reisbureau zijn we toen heel correct geholpen door bij een andere touroperator te boeken, die wel met malaysia vliegen, een beter hotel boden, en daar maar 129 euro voor bij vroegen. Op dit voorstel zijn we natuurlijk ingegaan, en zijn nu heel blij dat we toch lekker naar Bali gaan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 8)

Ik zou als tip aan alle andere mensen meegeven: blijf zeuren, er zijn best wel andere mogelijkheden, maar het is wel even zoeken, en die moeite nemen veel reisbureau's niet!

Mensen succes! :D

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Zo knappe jongen Euro 21.00 verdient maar wel een zaterdag op het reisburo gezeten sorry hoor maar dit vind ik stumperig gedrag

DJM

Re: phuket air

Ongelezen bericht door DJM »

Zo knappe jongen Euro 21.00 verdient maar wel een zaterdag op het reisburo gezeten sorry hoor maar dit vind ik stumperig gedrag

De strekking is hier belangrijker dan de besparing.

Trouwens 220-129=91 euro pp !

Blueyez

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Blueyez »

@ Geplaatst op 15 Mei 2005 11:44 door Gast

Ik denk allereerst dat je in dit geval beter je mening voor je kunt houden als je het niet helemaal begrijpt! Ik heb buiten het geld dat ik heb bespaard op de vliegreis (91 euro) ook nog eens een beter hotel dat minstens 100 euro duurder is. Dus voor 2 personen is dat 91+91+100= 282 euro. Nou voor mij (als student) is dat veel geld, en ik geef dat liever uit aan leuke dingen. Bovendien wou ik ook niet meer bij holland international boeken, en dat is nu ook opgelost.

Ik ben er in ieder geval heel blij mee!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik vertrek(als het goed is) 24 juli naar Thailand met KRAS, vind het echt belachelijk dat KRAS er (zie onderstaande mail) vanuit blijft gaan in juli weer met PA gaat vliegen.....hoe geloofwaardig wil je overkomen als reisorganisatie...... vind het ook storend om iedere keer een standaard mailtje te krijgen. Als reiziger moet je aan je verplichtingen voldoen maar de reisorganisatie kan alles doen en laten. 10 juni moet ik gaan betalen en mijn inentingen gaan halen...no way dat ik in juli bij PA in stap, vind dat KRAS daar best eens rekening mee kan houden.....nog meer mensen die 24 juli gaan naar thailand, 15 daagse rondreis?zoals ik de mail van KRAS begrijp gaan ze 1 juli pas kijken of P{A mag vliegen en zoniet gaan ze omboeken nou succes in het hoogseizoen, waarschijnlijk krijg je een paar dagen van tevoren bericht dat het niet door gaat en probeer dan nog maar iets anders te regelen....een jaar hard werken en sparen...hoop dat alles goed komt!!! :cry:



zie onderstaande reactie KRAS
We kunnen u melden dat de landingsrechten van Phuket Air tot nader order zijn ingetrokken. Dit impliceert dat op termijn mogelijk opnieuw landingsrechten worden toegekend aan betreffende maatschappij. Indien dit het geval is, kunnen de afgesloten reisovereenkomsten naar Thailand en Indonesië volledig conform de voorwaarden ten uitvoer gebracht worden. Omdat we de reizigers die op korte termijn vertrekken niet langer in spanning willen houden, hebben we voor de reiziger die deze maand nog vertrekken een alternatief gezocht en in de meeste gevallen ook gevonden. Deze klanten zijn inmiddels individueel door ons benaderd. Inmiddels zijn we heel druk bezig met het zoeken en aanbieden van alternatieven voor eenieder die met Phuket Air zou vliegen en tot en met 15 juni zou vertrekken. Mocht bekend worden dat Phuket Air uiteindelijk helemaal geen vluchten vanaf Amsterdam meer ten uitvoer zal brengen (hetgeen vooralsnog evenwel nog niet aan de orde is) of mocht het er op naar uitzien dat ook op langere termijn tijdelijk geen gebruik gemaakt kan worden van de vluchten van Phuket Air, dan zullen we ook de reizigers van latere data conform de ANVR-Reisvoorwaarden benaderen met een alternatief voorstel.


Omdat het bij het aanbieden van alternatieven momenteel gaat om individuele alternatieven die per vertrekdatum en per persoon kunnen verschillen (immers momenteel zijn we afhankelijk van de "restcapaciteit" bij de diverse luchtvaartmaatschappijen), is het praktisch onmogelijk hierover algemene mededelinen te doen. Pas op het moment dat Phuket Air weer definitief kan en mag vliegen vanaf Schiphol, danwel vanaf het moment dat er definitief sprake is van het uitvoeren van vluchten standaard door een andere airline dan Phuket Air, kunnen we hierover een algemene mededeling doen.


Feit is dus dat vooralsnog alle overeenkomsten worden gehandhaafd. Mocht de situatie met betrekking tot de uitvoer van de vluchten op enig moment wijzigen (hetgeen overigens op dit moment zoals reeds aangegeven niet zeker is) en onze organisatie hierover eventuele nadere berichtgeving ontvangen, dan zullen we uiteraard alle klanten die het betreft hierover zo spoedig mogelijk informeren. KRAS SterVakanties zal zich in ieder geval conform de ANVR Reisvoorwaarden inspannen om de reisovereenkomst voor zover dat binnen haar mogelijkheden ligt, na te komen.

We vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groeten en hoogachting,

KRAS SterVakanties / hoofdkantoor

Mw. T. Louw

afdeling Consumentenbetrekkingen

mijn e-mail:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben een reis bij jullie geboekt naar thailand. Het is een 15 daagse reis en de vertrekdatum is 24 juli 2005. Wij willen graag weten wat er nu gaat gebeuren; aangezien wij midden in de bouwvak vakantie gaan willen wij graag op tijd weten wanneer het niet door zou kunnen gaan ivm het op zoek gaan naar alternatieven. Kunnen jullie ons wat meer info verschaffen?Op dit moment is de informatie te schaars vandaar deze mail.
Graag ontvang ik jullie reactie in deze.

ros1982
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2005 13:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ros1982 »

Beste Gast,

Ik ga samen met mijn vriendin ook op 24 juli naar Thailand. Ik heb de reis ook geboekt bij kras en heb gekozen voor de rondreis "Glimlach van Thailand" + een week strandverlenging.

Ik ben vorige week nog naar het kras reisbureau in delft geweest en daar gaf de medewerkster aan dat de kans dat we phuket air vliegen echt heel klein is. Volgens deze medewerkster had zij contact gehad met de collega die het contract met phuket air onderhoudt. Zij gaf ook aan dat er waarschijnlijk binnen 2 weken, nu binnen een week dus, contact met ons zou worden opgenomen voor een eventuele omboeking naar een andere maatschappij. Naar alle waarschijnlijkheid was het dan tegen meerprijs mogelijk om om te boeken naar KLM of naar eeen Arke Fly vliegtuig (waren ze mee in onderhandeling). Graag hoor ik van mensen die ook 24 juli naar thailand vertrekken of hun al een alternatief is aangeboden.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

beste ros1982
blij te horen dat er nog iemand gaat op dezelfde datum, ik ga samen met mijn vriend 2 weken naar thailand, de glimlach van thailand, ben er nog nooit geweest en vind het daarom ook zo balen dat er nu dit vooraf gaat aan zo'n verre vakantie....maar ja jouw bericht is al wat hoopvoller dan de mail die ik van kras kreeg, ik laat weten als wij benaderd zijn

ros1982
Berichten: 9
Lid geworden op: 03 mei 2005 13:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door ros1982 »

Dit ook voor ons de eerste keer dat wij die kant uitgaan. Wij hebben dezelfde rondreis als jullie. Wij hebben beide voor deze reis gespaard en we kijken er erg naar uit. Het is erg jammer dat het nu allemaal zo'n zooitje is rond de reizen van Kras (e.a.) naar Thailand. Ik zal ook zodra ik iets meer weet dit direct plaatsen op internet.

Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

Wat ik wel zeer kwalijk vind is dat Kras via haar website eigenlijk geen tot weinig informatie geeft over het Phuket Air debacle en ons afscheept met standaard emailtjes maar wel prominent op haar homepagina een slaatje probeert te slaan uit de perikelen rond Onar Air door te zeggen dat hun reizen naar Turkijke toch zo heel erg goed zijn:
VEILIG BETROUWBAAR EN ZEKER VAN UW TURKIJEVAKANTIE
Alle reizen naar Antalya/Turkije van KRAS SterVakanties worden uitgevoerd in nauwe samenwerking met Inter Airlines, eigendom van onze lokale agent GTI/Birce Tours. Een uitstekende nieuwe chartermaatschappij die gebruikt maakt van 2 ultramoderne Boeing 737-800 toestellen (bouwjaar 2002). Afgelopen jaar was Inter Airlines zelfs genomineerd voor de titel ‘Most Efficiënt Airline’, welke eenmaal per jaar wordt uitgereikt door Amsterdam Airport Schiphol. De onderhoud van de toestellen wordt gedaan door een gerommeerde Nederlandse luchtvaartmaatschappij. En… op één van deze toestellen prijkt, vanwege de goede samenwerking, zeer opvallend het internetadres van onze organisatie. U vliegt dus bijna altijd met een ‘KRAS SterVakanties-vliegtuig’ naar Turkije!
Dus hun bestaande, reeds geboekt, klanten moeten maar zien hoe ze aan hun informatie komen maar wel op deze manier andere gedupeerder reizigers proberen binnen te halen....schandalig !

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

joris30,
ben het helemaal met je eens vwb KRAS, het gaat er niet om dat zij er iets aan kunnen doen maar wees gewoon duidelijk tegen de klanten. ik moet overal maar achter aan zitten; zelf bellen, zelf mailen en als toppunt krijg je dan ook nog eens een standaard e-mail.......klantvriendelijkheid is ver te zoeken.....

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Beste Blueyez ik denk dat je zelf niet kan rekenen maar 150 -/- 129 = bij mij 21,00 want je had ook de aanbieding van 150,00 Dat je een beter hotel krijgt is jouw mening misschien om je gevoel te paaien.
Dus voor Euro 21.00 ben je een mieren......, want waarom had je dan niet eerder gelijk die reisgeboekt

Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

Hé laten we het hier even vriendelijk houden op het forum en iedereen in zijn waarde laten. Het heeft geen zin elkaars beweegredenen af te kraken!

DJM

Re: phuket air

Ongelezen bericht door DJM »

Iedereen krijgt standaard antwoorden zolang ze niets kunnen (lees mogen) meedelen.

Ook aan mij is verteld dat er kans is op vluchten met ArkeFly.
Aangezien ze 4 stuks B767-300ER hebben, kunnen die rechtstreeks naar Bangkok.

Dit zou een goede oplossing kunnen zijn.

viruma

Re: phuket air

Ongelezen bericht door viruma »

Ook wij behoorden tot de groep reizigers die 1mei met phuket air hadden moeten vertrekken. Maar toen ik 30 april om 18.00u het nieuws
hoorde (alle bagage stond inmiddels ingepakt, koelkast leeg, etc.) ben
ik onmiddelijk contact gaan zoeken met TUI holland international. Uiteraard was dit niet gemakkelijk, ik heb 3 uur aan de telefoon gezeten
maar uiteindelijk gekregen wat ik wilde nl. tickets van de KLM (vertrek 2 mei en zonder bijbetalen). Inmiddels zijn we vandaag terug gekomen en de vlucht is goed verlopen, tickets lagen klaar op de luchthaven.
Alleen waren onze kamers overgeboekt!!! ondanks mijn contact met TUI
op maandag 2 mei met het verzoek om contact met Thailand op te nemen en door te geven dat wij 1 dag later zouden arriveren. Ook dit weer zelf !! op moeten lossen. Mijn konklusie is dan ook; als je duidelijk
en vasthoudend bent zonder agressief te worden bereik je het meest, niet afwachten dus.
Mijn ongenoten vakantiedag ,wegens later vertrekken ,heb ik geclaimd bij mijn doorlopende annuleringsverzekering en volgens de nieuwe EU-regels kan ik ook aanspraak maken op een compensatievergoeding
wegens vertraging langer dan 8 uur. Dat ga ik ook proberen bij Phuket air .

bali ganger

Re: phuket air

Ongelezen bericht door bali ganger »

even een klein berichtje eergisteren pas een tel gehad van D reizen dat ik twee keuzes heb ten eerste met S.A via singapore naar bali 12 uur wachten op singapore of kosteloos annuleren OH JA moets wel dan 222 euro PP bij betalen D reizen doet of kan hier niets aan doen ( da's lekker makkelijk ) moet maar holland international bellen geven geen info aan klanten van D reizen ?????? blijven proberen kreeg iemand anders aan de tel ook H.I en die vertelde doodleuk probeer het maar terug te vorderen bij P.A ga dus 18mei weg beetje kort dag om dan nog iets te regelen met P ,A maar eerst lekker op vakantie en daarna weer fris een leuke brief schrijven aan D reizen P,A. en H .I voor mij is dus D reizen mijn aanspreekpunt want DAAR heb ik deze reis geboekt ben dus nergens over geinfood alleen afgelopen vrijdag hopelijk kunnen wij ( ism met de tros ) hiertegen iets ondernemen SAMEN STAAN WIJ STERK toch wil ik U allen een prettige vakantie toe wensen groetjes bali ganger (voor de eesrte keer)

agenda

Re: phuket air

Ongelezen bericht door agenda »

Gisteren nog even contact opgenomen met Kras, was erg benieuwd hoe ze eea regelen met omboekingen bij groepsreizen. Kreeg als antwoord dat gezien de hoeveelheid aantal deelnemers het mogelijk is dat we met verschillende vliegmaatschappijen op Bangkok zouden vliegen afhankelijk van de "restcapaciteit". Dit betekent dus dat we op diverse tijdstippen arriveren in Bangkok en zelfs op andere data behoorde tot de mogelijkheid. Aangezien alles georganiseerd is zijn wij niet op de hoogte van de hotels waarin wij ondergebracht worden. Ben benieuwd of opvang aldaar goed is geregeld.
Wij hebben de Grand Tour Thailand geboekt met vertrekdatum 01-07, zijn er nog meer reizigers die deze reis geboekt hebben met vertekdatum 01-07???

zoefje

Re: phuket air

Ongelezen bericht door zoefje »

ik zou de mensen die in juli of aug. gaan aanraden om zelf alvast om te boeken naar n andere maatschappij en niet af te wachten.overal(reisburo/phuket-air)blijven ze zeggen dat t overmacht is.en PA vergoed na 15 mei helemaal niets meer.dusss.... zal je toch zelf voor de eventuele kosten op moeten draaien.dan kan je maar beter zekerheid hebben.ga naar je reisburo en blijf daar maar zitten tot je n goed alternatief heb gekregen.bij ons hielp dat en gingen ze ineens bellen en van alles regelen.succes allemaal

Blaaskaak

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Blaaskaak »

Viruma en Zoefje hebben gelijk. Afwachten heeft geen zin.
Neem actie !!!! Heb zelf mijn reis geannuleerd en verlies genomen.
Ticjets gekocht bij Cathay en vlieg zelf op 5 jul.

Voor mensen die in juli en augustus gaan reizen wordt het moeilijk daar het hoogseizoen is. Mei en juni valt het reuze mee. Dan zijn de prijzen van de tickets ook stukken lager. Laagseizoen ongeveer 500 tot 700 euro en hoogseizoen vanaf 1100 eur. Maak effe een rekensom en bekijk of je met een SA, Cathay of Malaysian weg kan. Het zal wel iets schelen, maar dan heb je alle touwtjes in handen. Een hotel boeken lijkt mij niet zo moeilijk, daar er genoeg aanbieders zijn. Voor 80 eur incl. ontbijt en tax zit je al in een 4sterren hotel. Maar dan wel een email sturen naar het hotel. Je kan altijd onderhandelen op Bali.
Dit geldt natuurlijk niet voor groepsreizen, helaas.

Joris30
Berichten: 28
Lid geworden op: 06 mei 2005 17:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Joris30 »

Waarom zou ik mijn reis annuleren (ik ga inderdaad in augustus)? Kras moet met een tegenvoorstel komen, (eventueel met extra kosten). Ik kan dan besluiten of ik op dat voorstel in ga en de eventuele extra kosten wil betalen (wij willen namelijk ook gewoon erg graag naar Thailand). Als deze extra kosten redelijk zijn doen we het gewoon. Als dat niet zo is kunnen we kosteloos annuleren en zijn we op dat moment vrij een andere reis uit te zoeken, dat dit in het hoogseizoen lastig zal zijn zal wel kloppen maar dat vind ik nog wel het risico waard. Dus....annuleer niet te snel!!

santalyd

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

Ik ga ook nog niet annuleren, want wij hebben voor onze huwelijksreis een tophotel uitgezocht (vinden wij dan he :) ), all-in ook nog eens ( :oops: ja, ik weet het, alles is daar goedkoop maar wij willen lekker verwend worden na onze korte rondreis :oops:), dus wij willen eigenlijk niets anders. Wij hadden nu de laatste kamer, dus wie weet kunnen we onze reis zoals we die hebben uitgezocht dan niet maken en dat zou erg jammer zijn. Wij gaan trouwens pas in september, misschien dat dat weer wat scheelt. We wachten nog heel even af, maar zijn al in contact met ons reisbureau en als we iets anders willen laten we ons zeker niet afpoeieren :twisted:

Gesloten