Huiskamer

Lees de huisregels goed door voordat je berichten op het forum van Radar plaatst.
Bob Schurkjens

Re: Huiskamer

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ooit was "de koffie staat klaar" een aanbeveling. Maar dat is al lang niet meer zo.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Bij Jumbo kan men zelf de sinaasappelen persen. Dan heb je dus wel degelijk echt sap.
Gee idee of andere supers dat ook hebben.

Erthanax

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ik ken een hotelier/restaurateur die, als er koffie besteld wordt, nog steeds enthousiast zegt: "Uitstekend. Ik heb net verse gezet."
De koffie komt daar overigens net als elders per kopje uit een koffiemachine die de bonen maalt.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Wie doet er dit jaar ook weer mee aan de Kerstkaartenactie van het Ouderenfonds?
Waarschijnlijk zullen, door de coronamaatregelen, meer ouderen alleen zijn met de kerst dit jaar. Een kaartje sturen is een kleine moeite en kan zoveel plezier geven.

https://ouderenfonds.nl/kerstkaartenactie/

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Man man man wat zijn er weer leuke discussies gaande. Genieten!

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zit toevallig nu even naar " hij is een zij " en vv te kijken.
Dat ' ombouwen ' ook , dat kost een vermogen!
De kaaklijn, de kin, de wenkbrauwen, het wordt allemaal aangepast , er wordt bot weggehaald , er wordt gelift etc etc . Dan heb ik het alleen nog maar over het gelaat.
Dat genderverhaal.
Waarom hoorde ik daar vroeger nooit iemand over? Niet één van mijn vrienden of vriendinnen had het gevoel in een ' verkeerd ' lichaam te zitten.
Of is dit een te precair onderwerp voor de huiskamer?

StevieNL81

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Andere tijden....toen hield men het vooral voor zichzelf om niet "vreemd" te zijn, en tegenwoordig is er veel meer stimulatie om jezelf te zijn denk ik.

moederslink

Ik weet niet voor wie dit interessant is, maar kijk maar eens op 3.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Sja, je kan moeilijk met iemand ruilen.

En ik zit op 2.

moederslink

StevieNL81 schreef:
17 nov 2020 21:35
Andere tijden....toen hield men het vooral voor zichzelf om niet "vreemd" te zijn, en tegenwoordig is er veel meer stimulatie om jezelf te zijn denk ik.
Die stimulans gaf ik altijd al aan mijn kinderen :wink: .

Maar je hoort en leest al van kinderen van 8 die dit ' gevoel ' vwb hun lichaam hebben.
Het eea vind ik ook zeer verwarrend voor de kinderen, dan is vader ineens een vrouw, de moeder ineens een man , of ze worden homoseksueel en gaan als 2 mannen verder of als 2 vrouwen.
En niet te vergeten in samengestelde gezinnen , bv na een scheiding, wordt het al helemaal vreemd en verwarrend . Welke impact heeft het eea op het kind ?
Het lijkt mij tot hevige identiteitsproblematiek te leiden .
Wat is hun rolmodel, hun voorbeeld?

Ik denk dat ik dit onderwerp maar beter verder moet laten rusten . :idea:

J. Deltoer

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Ik zou zeggen wees tevreden met wat je bent. Als je in mijn tijd homo was was dat schande. Daar werd niet over gesproken en je ging het klooster in om de rest van je leven God vergeving te vragen voor je zonde. Een stuk minder gecompliceerd als tegenwoordig met dat ombouwen enzo.
Laatst gewijzigd door J. Deltoer op 18 nov 2020 00:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Gecomiceerd? Wat is dat?

Homo’s laten zich helemaal niet “ombouwen”, dat doen mensen die vinden dat ze in het verkeerde lichaam zitten. En dat is heel wat anders.

Ik ben blij voor hen dat er tegenwoordig wat aan gedaan kan worden.

J. Deltoer

U heeft gelijk. Dat neemt echter niet weg dat het wel allemaal een stuk gecomPLiceerder is tegenwoordig...

J. Deltoer

breien schreef:
18 nov 2020 08:47
J. Deltoer schreef:
17 nov 2020 23:26
Ik zou zeggen wees tevreden met wat je bent. Als je in mijn tijd homo was was dat schande. Daar werd niet over gesproken en je ging het klooster in om de rest van je leven God vergeving te vragen voor je zonde. Een stuk minder gecompliceerd als tegenwoordig met dat ombouwen enzo.
Het nadeel van een klooster was dat men wel een Paapse oest zijn om er in te mogen.

Waarom nadeel? Kwestie van bekeren.

Erthanax

Bekeren? Volgens de Heidelbergse categismus is de paapse mis "in den grond ander niet, dan [...] een vervloekte afgoderij." Tijdens de Tachtigjarige Oorlog hadden de Geuzen dan ook de leus "Liever Turks dan paaps." Tegenwoordig hoor je dat niet zo vaak uit de mond van nationalistisch gezinden die verder erg trots zijn op "onze" geschiedenis.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Het is een leuk huisje, zeker als vakantiehuisje of pied a terre. De vraagprijs is ook niet zoveel mis mee. Maar de rest... :(

https://www.rtlnieuws.nl/economie/life/ ... rtenhuisje

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En nog debieler is dat er mensen zijn die het een hebbedingetje vinden en er nog geld voor geven ook. En dan krijg je de verplichting om zo'n groot stuk grond te onderhouden, terwijl je niet eens met een wagen van boven de 2000 kilo op het terrein mag.

Lady1234

Maar het is wel een snoepje.

Erthanax

Dat verbod op zware voertuigen is het ergste niet. Wat gebeurt er na die dertig jaar, vraag ik me af. Moet de gemeente Wassenaar het dan terug kopen, of gaat de eigendom dan "om niet" over?

Het is een charmant huisje in een nette buurt, daar niet van, maar 32 m² is mij te klein.

Lady1234

Voor een weekendje? Niets mis mee. 😀😀

Plaats reactie