LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
zoefje

Re: phuket air

Ongelezen bericht door zoefje »

ik snap dat sommige uit principe niet willen annuleren.dat wou ik eigenlijk ook niet.maar wat ze ook aanbieden,tis altijd bijbetalen.en dan kies ik ervoor om zelf de maatschappij uit te kiezen voor dat ze straks in het hoogseizoen met fratsen aankomen als lufthansa via dusseldorf of voor een paar honderd euro bijbetalen met china(deze stelt nl ook niks voor)en straks mag PA weer vliegen,dan ga je misschien twijfelen.ik wil NIET meer met PA.ik heb nu de vlucht geannuleerd en omgeboekt naar maleisie airl.bijbetalen 300 met 2 pers.ik heb weer echt zin in de vakantie(en ook in de vlucht. groetjes

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Hallo Allemaal,

Ik volg dit forum nu al een aantal weekjes en ik moet zeggen dat ik het voor die gene die dit betreft en overkomt allemaal heel erg verschrikkelijk vind, dit is tenslotte niet het doel van je geboekte reis, een beetje op je knieeen bij die arogante rot lui van de reisorganisaties en bureaus. Tuurlijk krijgen ze dat gelul van hogerhand opgelegd en vertellen ze het jullie met veel overtuiging maar owee als het een van hun was overkomen. Zelf vliegen wij op 10 augustus voor onze huwelijksreis ook naar Thailand met Eva Air. Wij hebben geboekt bij BM air reizen en ik moet zeggen dat ze daar veel moeite voor je doen, heb van de week zelfs nog de heen vlucht verplaatst naar een andere dag(aanbetaling was algedaan) ze zeiden tegen mij natuurlijk mevrouw geen probleem er is nog plaats u kunt zelfs zonder bij te betalen met een andere maatschappij. Misschien moeten jullie het hier eens proberen. Tevens Als je op het Thailandforum leest komt 333 travel er ook erg goed uit en heeft nog staads plaatsten beschikbaar bij vrijwel alle maatschappijen. Ook Thaiairways (via Dusseldorf) schijn erg fovoriet te zijn daar. Tevens vliegen veel mensen met een willekeurige matschappij naar bv Bangkok en boeken (via internet) een ticket voor maar 50 euro bij asiatravel of bangkok aiways allemaal prima maatschappijen naar bv Bali. Ook zie ik dat Fox nog best veel te bieden heeft en ja dat zij opo hun website hebben gezet wij vliegen niet met PA is niet leuk maar KRAS zet op zijn site iets van wilt u zeker zijn van uw turkije vakantie boek hier want wij vliegen met Fly of zo iets die ook onder toezicht staan.

Zo dit was mijn bijdrage wel even ik hoop voor een ieder die nog steeds in onzkerheid zit dat er een passende aanbieding wordt gedaan zodat iedereen toch nog het vakantie gevoel terug kan krijgen.

Suc6! :lol:

Masollie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Masollie »

Zoefje is nu 1 vd gelukkige die nou wel een ticket heeft en touwtjes
in eigen handen heeft. Chapeau Zoefje !!!

En gast van 20.07 heeft ook gelijk. Kras Tui HI hebben het voor een
paar mensen goed geregeld en die mensen zijn waarschijnlijk ook blij, maar sommige hebben nog steeds niet vernomen. Dat vind ik wel een kwalijke zaak.
Kras TUI rn HI, zitten nu met hun handen in het haar. Ik heb erg medelijden met de callcenter medewerkers. Hoe gaat men dit oplossen ?
Bali en Thailandgangers zijn in principe in de minderheid als je het vergelijk met de Turksevakantiegangers.

Wat ik wil duidelijk maken is dat Kras TUI en HI het zwaar te voorduren heeft op dit moment. En dat zal waarschijnlijk nog 2 maanden duren voor ze. Ach ja, ze zullen veel geld ermee verdienen dus medelijden hoeft je niet te hebben.

Ik ben wel mijn annuleringkosten kwijt (lees; geld), maar mijn gemoedrust is optimaal vergeleken met 2 weken geleden.

Ik kan mensen wel begrijpen die hun geld niet willen kwijt raken. Het gaat wel om geld waarvoor iedereen er hard voor gewerkt heeft.

Ik persoonlijk heb het geannuleerd en sommigen van jullie zullen het wel erg stom, of het stomste vinden wat je ook maar kan doen, maar voor hetzelfde geld van 2weken Bali incluis hotel met PA bij Kras, heb ik nu 2 weken Bali incluis hotel en nog 5dagen Hongkong incluis hotel met Cathay Pacific.

Anyway goodluck

DJM

Re: phuket air

Ongelezen bericht door DJM »

Voor iedereen die denkt dat Phuket Airlines nog gaat vliegen,
het volgende bericht heb ik ontvangen nadat ik een mail naar PA heb gestuurd:

Sent: Tuesday, May 17, 2005 3:23 AM
Subject: Fw: International Flights

Dear Mr. xxxxx,

Please be noted that we have suspended flight to London and Amsterdam until further notice. I don't think we will operate these flight in this Summer.

Thank you and best regards,

Busara Dusadeeisariyawong (Judy)
Deputy Route Manager
Phuket Airlines Co., Ltd.
1168/102 34th-B Fl., Lumpini Tower Bldg.,
Rama IV Rd., Thungmahamek, Sathorn,
Bangkok 10120, Thailand

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

@mipster en gast 17.40 uur

Zoals KRAS het vanmorgen tegen mij heeft gezegd, zijn ze idd nog nieta aan de reizigers van juli begonnen. Het is zoveel werk om iedereen om te boeken.

Ik heb gezegd/ gevraagd dat wij absoluut geen 250 euro pp bij willen betalen om met CA te vliegen. De dame bevestigde wat ik hier al had gelezen en een medewerkster vorige week ook al gezegd had.

Ze zijn bezig met afspraken maken met een airline die alle reizigers overneemt. Dit betekent dus dat KRAS niet meer met PA zal gaan vliegen. deze reizigers kunnen allemaal voor een vast bedrag omgeboekt worden. zoals ik het hier heb gelezen is dat 75 euro pp.
Dus geen 200 of meer.
Nou is het aan julie om te kijken of je dit gaat doen, maar op dit moment kom je via de normale weg ook niet meer aan een goedkoop ticket. De prijzen liggen wel heel erg hoog nu.

Tevens heeft deze medewerkster gezegd dat ze waarschijnlijk helemaal niet meer met PA gaan vliegen, dit zou ongeloofwaardig overkomen naar de reizigers. Natuurlijk is waarschijnlijk geen definitief antwoord. maar ik denk niet dat we bang moeten zijn dat we alsnog met PA gaan vliegen in juli.

Wij vliegen 24 juli en de medewerkster van kras heeft gezegd dat het nog wel 10 dagen kan duren voor ze contact opnemen, maar dat alles goed komt en dat we geen grote bedragen bij hoeven te betalen.

Oom Govert

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Oom Govert »

Wat een vette real life soap is dit toch. Alle denkbare scenario's zijn al aan bod geweest.

Ook ik ben slachtoffer geworden van PA en elke dag kijk ik even welke alternatieven worden aangeboden.

Het is lastig, maar het komt op 2 dingen neer; of annuleren en je verlies nemen of geduld hebben en kijken welk alternatief je krijgt aangeboden. Ik kies voor afwachten.

Succes allemaal.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

"een beetje op je knieeen bij die arogante rot lui van de reisorganisaties en bureaus. Tuurlijk krijgen ze dat gelul van hogerhand opgelegd en vertellen ze het jullie met veel overtuiging maar owee als het een van hun was overkomen"
Ja, hoe heerlijk is het om een forum je mening te verkondigen en gelukkig maar dat het (er staat wel wat meer onzin) niet al te zeer opvalt hoe ongefundeerd deze mening is.

Een week of wat geleden was mijn terugvlucht vanuit de Caribbean met méér dan een dag vertraagd en bij toeval bleken er met dezelfde vertraagde vlucht ook een aantal mensen van een of andere reisorganisatie mee te moeten.

Bij het vervoer naar het hotel lieten deze "reismensen" alle andere gestrande reizigers voorgaan, en hetzelfde deed men bij het verdelen van de kamers onder het motto "gasten eerst"! Daarnaast heeft men zich ook nog eens ingespannen om de gemoederen wat te bedaren èn daar waar nodig deugdelijke uitleg over het hele gebeuren te geven.

U mag het "rotlui" noemen maar ik neem mijn petje voor deze mensen af omdat zij zèlfs ver van huis nog de moeite namen om het tal van gestrande reizigers zo veel mogelijk naar het zin te maken.

De enige echte "rotlui" die ik dan ook heb gezien waren toeristen die op hoogst onheuse wijze allerhande eisen begonnen te stellen ...

Tot slot, ik werk gelukkig niet in het reisgebeuren maar naar mening geeft het geen pas om mensen die zich momenteel erg inspannen om het vakantieplezier van anderen zeker te stellen op een dergelijke botte wijze af te branden!

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Vind ik ook...die mensen van het reisbureau kunnen niks aan dit heel gebeuren doen. Misschien een manager, of een ander hooggeplaatst persoon binnen die organisatie, maar iemand die je aan de telefoon hebt echt niet. Dus reageer je niet op af op zo iemand.

Iemand iets gehoord van KRAS gisteren???
Zo ja,
Wat is je vertrekdatum
Bestemming
oplossing:
-vliegmaatschappij
-meerkosten

En heeft iemand die het alternatief geweigerd heeft, het geld al terug?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Met dit berichtje wil ik reageren op het berichtje hiervoor. Dat mensen van organisaties het terplaatste goed doen heb ik zelf vaak meegemaakt daar valt vanuit mijn ervaring weinig op aan te merken maar dat is slechts mijn ervaring.

Dat die mensen op de reisbureaus het zwaar hebben zal best maar is niet het probleem van de klant en dat moeten ze er ook niet van makem die hebbe al gezeur genoeg omdat de organisaties niet mee willen werken. Ik willen van Coulance halve kunnen ze bijna altijd wel. Als je opbelt met je verhaal en geef je je boekingsnummer nou dan gaan ze ze eens even kijken en komen ze met een opgelgd verhaaltje (ligt waarschijnlijk uitgeprint op het bureau) uit de anvr voorwaarden ervan uitgaande dat de klanten die toch niet lezen en allerlei andere smoesjes.

Potverdorie er zijn soms mensen die kosten nog moeite hebben gespaard om op vakantie te gaan en dan gaat het zo. Je koopt en produkt en dan wil je kwaliteit. Helemaal als duidelijk te zien was dat de kwaliteit van het product of deel er van in dit geval PA ziender ogne achteruit gaat. Ze staan gewoon willens en wetens te liegen.

Zo ook Tui groep met de vluchten naar de antillen met de bolletjes express DCA ze wisten dat het niets was en nooit zou worden en toch de vluchten maar boeken en het zelfde geld voor Air holland en holland excel misschien wordt het het eens tijd dat ij met echte maatschappijen gaan vliegen en hun reizen op een andere manier betaalbaar maken in plaats van met die conserve blikken en slechte investeerders.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Ik heb net gebeld met KRAS en ik heb alles behalve een standaard verhaal gekregen. Ze zeiden dat ze met Thailand reizen begonnen waren met omboeken van Juli. Ik, 6 juli, zou morgen of vrijdag uiterlijk bericht krijgen. Wat betreft de indonesie reizigers zijn ze nog bij Juni, het gaat hier namelijk om iets ingewikkeldere omboekingen waarbij vaa meerdere reisorganisaties worden betrokken.
Dus als het goed is, zou toch echt iemand van dit forum, vetrekkende op 1 juli naar Thailand al iets ghoord moeten hebben. Laat het even weten als dat zo is.

gaste

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gaste »

Nou nee dus.

Mijn vriend en ik vertrekken op 1 juli naar Bangkok, seat-only geboekt met PA en wij hebben nog niets gehoord.
ik ben bang dat Kras weer een kletsverhaal aan het ophangen is.
Minder en minder vertrouwen krijg ik in die club.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Is er voor jullie nog de mogelijkheid om kosteloos te annuleren?

Ik heb nog even gekeken op de site van 333 travel en die bieden nog steeds tegen redelijke tarieven tickets aan zelf met een hotel overnachting in BKK. Ik weet noet of het iets is maar wellicht iets om over na te denken en te informeren.

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Sorry maar Kras loopt echt uit z'n nek te kletsen met ze zijn bezig tot 6 juni voor de Baligangers.

Mijn vriendin heeft vorig week vrijdag voor Bali een alternatief aangeboden en die zou op 12 juni vertrekken.

En alle begrip voor de mensen bij Kras, maar niet als je aan het lijntje wordt gehouden en er leugens worden verkondigt! Doe het op een eerlijke en nette manier en alles over 1 lijn houden wat er gezegd wordt via Kras.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

ja dus...vorige week 12 juni bali....
Kan het best dat ze vrijdag bij 6 juli thailand zitten. Ze hebben duidelijk gezegd, dat THAILAND sneller gaat. En dat ze bij andere vakanties zoals bali iets meer tijd nodig hebben.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

m.a.w. er is helemaal niks gezegd over 6 JUNI en bali-gangers, alleen over 6 juli en thailand gangers.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

m.a.w. er is helemaal niks gezegd over 6 JUNI en bali-gangers, alleen over 6 juli en thailand gangers.

aliceB
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 mei 2005 13:31

Re: phuket air

Ongelezen bericht door aliceB »

Contact gehad met Kras, zéééér vriendelijk te woord gestaan door Guido van Wezel.
Hij heeft beloofd deze week met een alternatief voorstel te komen, zoniet, dan mag ik vrijdag de hele trip kosteloos annuleren.
Ik zou 10 juli vliegen naar Thailand...

gaste

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gaste »

nu, ook in dit kamp weer contact gehad met kras. Volgens de telefoniste zijn ze in de laatste week van juni met omboeken en volgende week (vliegdatum 1/7) zouden wij wat moeten horen eind mei dus.
Een addertje onder het gras, ik heb ook gevraagd naar de uiterste betaaltermijn van de factuur, aangezien deze op 27 mei voor ons is. En wat blijkt, we moeten gewoon betalen en als we niet accoord gaan met het alternatief kunnen we het geld terugkrijgen. :cry: :cry:
Jullie begrijpen wel dat we NOOIT akkoord gaan met het alternatief.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Sorry hoor mensen zoeken ook wel de problemen zo op . Al bij voorbaat zeggen dat je het alternatief niet wilt. Stel eens gratis overgeboekt naar SA, wacht nou eerst eens af voordat je loopt te spuien. Misschien hebebn ze wel en goed alternatief. Als het bij voorbaat al niet goed is wat ze bieden hoop ik voor jou dat ze een uitzondering kunnen maken en dat je met PA vliegt en veel panne krijgt

gaste

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gaste »

Je begrijpt geloof ik niet echt waar het hierom gaat.
Het is zo dat de meeste reizigers van Kras, ongeacht de bestemming al 2 weken aan het lijntje worden gehouden over wat er verder gaat gebeuren. Je kunt niet zelf annuleren (kan wel, kost onnodig geld) en als klap op de vuurpijl moet je ook nog betalen voor iets wat je nog niet weet wat het wordt.
Je kunt dus niets anders doen dan afwachten of voor een alternatief kiezen wat je geld kost. Ik hou er gewoon niet van om zo voor het blok gezet te worden en afhankelijk te zijn van een bedrijf :evil: :evil: .
Overigens ben je een heel aardig??? persoon als je mensen het slechtste toewenst op reis. :oops:

Gesloten