LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Coronavirus - algemeen topic

angel1978

Re: Coronavirus - algemeen topic

Ongelezen bericht door angel1978 »

moederslink schreef:
17 dec 2020 19:44
Bij mijn weten is een echte lockdown ook een echte lockdown , alleen supermarkten open .
En dan voor de supermarkt rijen, maximaal zoveel binnen. En alleen komen , niet met zn tweeën of met kinderen.
En apotheken natuurlijk, die moeten wél open blijven.
Dan moet de rest echt potdicht blijven, geen gesjoemel, geen grenzen opzoeken.
Thuis blijven, niet vliegen , geen verdere bewegingen , ophokken en geen bezoek ontvangen of op bezoek gaan.
Hoewel........ook in België heeft dit alles ook niet geholpen :(
Met de drogisten wel open zijn de rijen voor de apotheek hier al ellenlang en dan kunnen de mensen voor niet voorgeschreven medicatie tenminste nog elders terecht. Als dat allemaal via de apotheek moet is het leed niet te overzien ..

En als je vervoer kapot gaat kan je die niet laten repareren, hoe kom je dan bij de dokter? Die komt echt niet ineens bij je zonder vervoer hoor.. ziekenhuis ook onbereikbaar

moederslink

Ongelezen bericht door moederslink »

Huisarts is essentieel, die mag visite rijden.
De rest met taxi.s ....of lopend of met de fiets :mrgreen:

angel1978

Taxi's, die hebben geen lockdown? Je zal je fiets maar kapot hebben en met een ziek kind zitten, geen auto en te ver om te lopen.. Zou zo gerepareerd kunnen worden, maar ja.. lockdown he.
En geen huisarts gaat alle mensen zonder vervoer ineens met een visite afhandelen hoor. Dat is praktisch onmogelijk.
Laatst gewijzigd door angel1978 op 17 dec 2020 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.

angel1978

Jablan schreef:
17 dec 2020 17:52
Alternatief voor sportschool is een trainingsapparaat in huis halen.

Je mag met 2 buiten zijn. Alle sporten, die je 1 tegen 1 speelt, zijn mogelijk. Tennis schiet mij als eerste te binnen.
Wandelen, fietsen, hardlopen, tennis, padel, golf..

scharrelschipper

Ongelezen bericht door scharrelschipper »

moederslink schreef:
17 dec 2020 19:44
Bij mijn weten is een echte lockdown ook een echte lockdown , alleen supermarkten open .
En dan voor de supermarkt rijen, maximaal zoveel binnen. En alleen komen , niet met zn tweeën of met kinderen.
En apotheken natuurlijk, die moeten wél open blijven.
Dan moet de rest echt potdicht blijven, geen gesjoemel, geen grenzen opzoeken.
Thuis blijven, niet vliegen , geen verdere bewegingen , ophokken en geen bezoek ontvangen of op bezoek gaan.
Hoewel........ook in België heeft dit alles ook niet geholpen :(
Wat een onzin!!
Dat gaat natuurlijk niet werken,iedere winkel verzint wel wat om er onderuit te komen.
Die "oplossing" wordt dan verboden en dan gaat men onder elkaar roepen over oneerlijke concurrentie.
En dan worden er onder druk weer uitzonderingen gemaakt.
Denken Rutte en co nu echt niet na of spelen er andere belangen?
ik kan me er niets bij voorstellen.
Ook deze maatregelen gaan het virus niet laten verdwijnen,maar wel heel veel bedrijven en erger nog, ook heel veel mensen zullen "verdwijnen",in depressies,werkloosheid,armoede enz.
Een beetje moedeloos word ik er wel van,en daarnaast prijs ik mij gelukkig dat er in ons klein wereldje niet zoveel aan de hand is.
Gemengde gevoelens dus. :?

moederslink

Ach ja.....om moedeloos van te worden😔

16again

Ongelezen bericht door 16again »

Waarom start engeland een maand eerder met vaccineren?

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

richardbroekmans schreef:
17 dec 2020 14:42
In al de corona hectiek vind ik het erg lastig om mijn energie te uiten en even alles aan mijn hoofd te vergeten, ik merk dat ik en mijn partner hier heel veel moeite mee hebben. Voorheen konden we nog naar de sportschool en gingen de voetbal training zo ver je dat trainen kon noemen nog door. Nu hebben ik bijna toch niks waarin ik mijn passie kwijt kan. Ik heb hardlopen al geprobeerd, maar dit is niets voor mij.

Hebben jullie toevallig tips/ideeën?
Ik heb mijn jeugdliefde voor lego, gecombineerd met mijn midlifecrisis en een Bugatti Chiron gekocht. :D

sjohie

16again schreef:
17 dec 2020 22:36
Waarom start engeland een maand eerder met vaccineren?
Hun goedkeuringsinstantie heeft wat sneller gewerkt, of wat scherper de binnenbocht genomen. Verder hebben zij de NHS, één centraal gezondheidsapparaat, wat ze in kunnen zetten voor de inentingscampagne. Wij hebben 25 GGD'en, met evenveel eigen ontwikkelde IT-systemen etc, en dat kost meer tijd en moeite om in gang te zetten.

En nou niet meteen die NHS maar even op gaan hemelen, dat is ook niet echt een deftig vehikel gebleken, maar ons versnipperde systeem van GGD'en helpt ons nu ook niet echt.

Aan de andere kant, een weekje eerder of later beginnen met vaccineren zou een verwaarloosbare impact hebben, als we ons aan de basisregels zouden houden, en daarmee het aantal besmettingen binnen de perken hadden gehouden.

witte angora

Ongelezen bericht door witte angora »

Wat je waarschijnlijk gaat zien: degenen die ingeënt zijn hebben iets van: 'mij kan niks meer gebeuren', dus een flink deel van hen gaat alle regels aan al het schoeisel lappen dat ze tegenkomen. En de niet-ingeënten? Die zien dat met lede ogen aan - en doen vervolgens hetzelfde.

Er wordt een vaccinatiebewijs geopperd, degenen met een vaccinatie zouden meer ruimte moeten krijgen. Wel... wordt dat een bewijsje met allerlei echtheidskenmerken, of is dat makkelijk te vervalsen? En wie gaat al die bewijsjes overal controleren?

Of het er de eerste maanden zoveel veiliger op gaat worden weet ik zo net nog niet.

16again

sjohie schreef:
18 dec 2020 08:56
Aan de andere kant, een weekje eerder of later beginnen met vaccineren zou een verwaarloosbare impact hebben, als we ons aan de basisregels zouden houden, en daarmee het aantal besmettingen binnen de perken hadden gehouden.
En nu we ons niet aan die regels gehouden hebben.....hoeveel extra doden vallen mede door late vaccinatie?
Ik schat zo'n 30 per dag vertraging

sjohie

witte angora schreef:
18 dec 2020 09:11
Wat je waarschijnlijk gaat zien: degenen die ingeënt zijn hebben iets van: 'mij kan niks meer gebeuren', dus een flink deel van hen gaat alle regels aan al het schoeisel lappen dat ze tegenkomen. En de niet-ingeënten? Die zien dat met lede ogen aan - en doen vervolgens hetzelfde.

Er wordt een vaccinatiebewijs geopperd, degenen met een vaccinatie zouden meer ruimte moeten krijgen. Wel... wordt dat een bewijsje met allerlei echtheidskenmerken, of is dat makkelijk te vervalsen? En wie gaat al die bewijsjes overal controleren?

Of het er de eerste maanden zoveel veiliger op gaat worden weet ik zo net nog niet.
Wij hebben hier in huis voorlopig maar "zomer 2021" genoemd als stip op de horizon om weer eens wat te gaan ondernemen zonder continue op je qui vive te moeten zijn. Kan het alleen maar meevallen.

sjohie

16again schreef:
18 dec 2020 09:17
sjohie schreef:
En nu we ons niet aan die regels gehouden hebben.....hoeveel extra doden vallen mede door late vaccinatie?
"We" vermoorden inderdaad met ons slappe egoïstische gedrag iets van dat aantal mensen per dag, maar goed het is makkelijker wijzen naar een Bill Gates/GGD/overheid/ander, dan verantwoordelijkheid te nemen voor de gevolgen van je eigen daden of inactie. Dat zal altijd wel zo zijn, en wat deze pandemie mij tot nu toe duidelijk maakt, ook wel zo blijven. Daar is geen overheidsinstantie voor op te tuigen.

angel1978

16again schreef:
sjohie schreef:
Maar daar heb jij toch helemaal geen moeite mee? Gezien je zorgen mbt overbevolking?

16again

angel1978 schreef:
18 dec 2020 09:32
16again schreef:
Maar daar heb jij toch helemaal geen moeite mee? Gezien je zorgen mbt overbevolking?
Klopt. Maar dat is geen reden om mijn vraag niet te stellen

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Bruna en Primera gaan de zaak wat onder druk zetten. Honderden pakketpunten gaan maandag dicht, omdat ze de klanten "niet willen teleurstellen" welke sigaretten, tijdschrift of rolletje pakpapier willen kopen.

Dat daardoor het hele pakketjes gebeuren compleet in het honderd loopt, is natuurlijk een mooie zaak om je wens om gewoon open te zijn, even kracht bij te zetten.

moederslink

BLOKKER gaat nu ook bezorgen. Zetten werknemers met eigen auto of fiets in : BLOKKER EXPRESS . Zij blijven open als pakketpunt.
Dat wordt nog wat met die pakketbezorging. Gekkenhuis natuurlijk :(
En idd, AKO, PRIMERA, READ SHOP ed moeten allemaal weer dicht. :roll:
Wat een zwalk beleid. Ik ben blij dat ik niets online heb besteld. Dan maar niet dit jaar.

mh73

Ongelezen bericht door mh73 »

Ze moeten niet dicht volgens mij, maar de mensen die niet in de winkel kunnen kopen wat ze willen, zijn niet zo aardig tegen het personeel...

Je weet wel, die meerderheid van de bevolking die voor de lockdown is, maar wel graag wil blijven doen wat ze altijd deden...

angel1978

Ik zie ook niet in wat dit met beleid te maken heeft. Vooral weer het eigen gedrag van de mensen zelf.

Lowieze

Ongelezen bericht door Lowieze »

Je ziet steeds meer dat de frustraties afgereageerd worden op winkelmedewerkers. Vreselijk wat je af en toe hoort.
Want ja, we zijn het helemaal eens met de maatregelen, maar er wordt dan wel vanuit gegaan dat “zie niet voor mij” gelden.

Gesloten