Re: Woneninterieur.nl levert je meubels niet en je krijgt je geld niet terug
Geplaatst: 13 jun 2024 16:50
Niets veiligs aan.
Radar Forum
https://radar-forum.avrotros.nl/
Als je de winkelwagen wilt afrekenen krijg je alleen de keuze uit Ideal en bankoverschijving. De rest is verdwenen.ZeerPrivé schreef: ↑17 jun 2024 10:36Uhh? Ik zie toch echt ook Paypal en cc staan https://www.woneninterieur.nl/pages/betalen
Wij verzamelen reviews via het platform van klantenvertellen. Alle beoordelingen worden gecontroleerd op echtheid. Zo weet je zeker dat de reviews die je hier leest afkomstig zijn van echte klanten. Na aankoop nodigen we al onze klanten uit om een beoordeling achter te laten. Als niet zeker is dat een review afkomstig is van een klant die iets heeft gekocht dan vraagt klantenvertellen om een aankoopbewijs. Zo voorkomen we nepreviews. Als een review wordt geplaatst nadat producten of diensten gratis zijn geleverd of er sprake was van een betaalde samenwerking, dan wordt dit duidelijk vermeld. Meer informatie hierover vind je op de reviewpagina van klantenvertellen.
Joh, er staat alleen maar dat er meldingen zijn. Meer als dat ook niet. Maar sowieso: wie kent deze site? Alle mensen die bij woneninterieur.nl hebben besteld in ieder geval niet; en ik ook niet. En eerlijk gezegd, ben even verder gaan kijken, ik denk niet dat dit zoveel meerwaarde heeft. Een pagina verder een ellenlange lijst met shops waarvoor het advies is er niets te kopen; maar de politie is niet bekend met alle malafide verkopers. Je zal dus altijd moeten blijven opletten. Als je dat doet, heb je dit soort info helemaal niet nodig.Har45 schreef: ↑25 jun 2024 19:02Op Check de verkoper (van de politie) staat....Er zijn meldingen over deze verkoper!
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... artij.html
Hi, is het je uiteindelijk gelukt? En zo ja kun je je de methode delen? Evt privé kan ook. Ben ook gedupeerd en vooral klaar met deze vent. Zou er veel vervelende woorden aan willen wijden maar een stappen plannetje zou effectiever zijnSabSan schreef: ↑07 nov 2023 06:26Ordernr 4077. Op 20 juli 2023 een eettafel besteld. Na zelf constant achter ze aan te zitten gaven ze aan dat de levertijd geen 4-5, maar 6-8 was. Vervolgens bleek dit 13 te zijn. Na weer contact te hebben en zelf de fabrikant te hebben gemaild bleek er helemaal geen tafel te zijn besteld. Hiermee heb ik ze grconfronteerd en ze kwamen niet uit hun woorden. Met weer een smoes zouden ze ren andere leverancier hebben. Ik had er geen vertrouwen meer in em heb de koop ontbonden op 24 oktober. Het is inmiddels 25 oktober en de wettelijke termijn van 14 dagen op grond van art. 6:230r Burgerlijk Wetboek is verstreken en rara..wij hebben ons geld niet op de rekening. Binnen 14 dagen moet na annulering/ontbinding van de koop het geld op de rekening staan. Zoniet is er sprake van wanprestatie en kun je een gerechtelijke procedure starten en daarbij ook wettelijke rente claimen. En dat is precies wat ik ga doen.
Even de rode draad van alle reviews en gebaseerd op onze eigen ervaring nu:
- mega levertijden (ook al staat het anders op de site)
- zelf constant achter de informatie moeten aangaan
- erachter moeten komen via de fabrikant dat er helemaal niks is besteld bij hun (heb ik schriftelijk bewijs van)
- ze eerst het voordeel vd twijfel geven en jouw vertrouwen misbruiken door loze beloftes, keer op keer
- vervolgens dreigen met juridische stappen en dan reageren ze wel
- je reviews rapporteren, maar blijkt onterecht te zijn dus de reviews staan er weer
- aangeven dat je hun bedrijf schaadt en dan zeggen dat zij stappen gaan ondernemen. Ik heb ze uitgenodigd om dat vooral te doen en dan zie ik graag alle officiële documenten met belangstelling tegemoet. Wij zijn de slachtoffers, niet zij.
- vervolgens elke keer als de termijnen zijn verstreken willen bellen.
Ik ben uitgepraat, uitgemaild, er staat 0,0 op de rekening teruggestort en ik start nu zelf een gerechtelijke procedure, want ik ben 1. zelf jurist en, 2. net zoals waarschijnlijk vele mensen die ook de negatieve reviews hebben geschreven, sta ik 100% in mijn gelijk.
AUB ga af op wat er als rode draad in de reviews gezegd wordt, want het klopt en laat je niet intimideren, onderdrukken of aan het lijntje houden.
Mijn geduld is op, praten heeft geen zin meer. Thuiswinkel.org certificaat is ook ingetrokken zag ik. Faillissement kun je ook individueel danwel collectief aanvragen als je geld maar niet terugkomt. ACM heeft meerdere meldingen ontvangen, dus woneninterieur.nl riskeert een fikse boete en een aantal mensen hebben zich nu ook bij mij gemeld voor een collectieve claim. Ik vraag hier geen geld voor, maar alle hardwerkende mensen moeten gewoon hun geld terug krijgen. En ik vind het verschrikkelijk dat we te goeder trouw handelen en er dan zo met ons en ons hardwerkende geld wordt omgegaan. Bovendien kan er ook aangifte bij de politie worden gedaan, heb ik ook uitgezocht. Meldingen zijn ook al bekend van woneninterieur.nl bij hen.
Woneninterieur.nl heeft geen geweten, maar deze praktijken hebben nu lang genoeg geduurd.
Hopelijk kan Radar ook iets betekenen voor de gedupeerde mensen hierin. Het gaat om duizenden euro's.
Pardon? “Wie kent deze site?” Mensen die niet alleen in hun eigen bubbel leven misschien.witte angora schreef: ↑25 jun 2024 21:34
Joh, er staat alleen maar dat er meldingen zijn. Meer als dat ook niet. Maar sowieso: wie kent deze site? Alle mensen die bij woneninterieur.nl hebben besteld in ieder geval niet; en ik ook niet. En eerlijk gezegd, ben even verder gaan kijken, ik denk niet dat dit zoveel meerwaarde heeft. Een pagina verder een ellenlange lijst met shops waarvoor het advies is er niets te kopen; maar de politie is niet bekend met alle malafide verkopers. Je zal dus altijd moeten blijven opletten. Als je dat doet, heb je dit soort info helemaal niet nodig.
Nadat wij gisteren aangifte hebben gedaan en dit gemeld had aan woneninterieur kreeg ik meteen een mail terug met precies dezelfde tekst.