LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Regeleenswat

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Regeleenswat »

Na zo'n 2,5 week ben ik, vlak voor het aflopen van de betalingstermijn, ook maar eens telefonisch contact gaan opnemen. Werd door KRAS uiterst vriendelijk te woord gestaan, zoals het hoord.

Ik wou wat voorkeuren doorgeven i.v.m. voorstel tot overboeking (vertrekdatum van beide reizigers ligt 10 dagen uit elkaar) en vroeg toch maar even naar wanneer ik zo'n voorstal mag verwachten. Hier is wat ik eruit heb opgemaakt:

KRAS is op dit moment zoekende / in bespreking met diverse vliegmaatschappijen over totaaloplossingen voor de bekende problemen. Tot nu toe hebben ze dringende gevallen omgeboekt via meerdere maatschappijen en telkens als ze zo'n kleine groep mensen kunnen helpen dat wordt dat in 1x afgewerkt.

De bottleneck is nu een akkoord met een andere maatschappij. Zodra dit rond is, gaan ze in hoog tempo komen met andere oplossingen, op volgorde van vertrekdatum. Het is op zich in ieders belang dat ze komen tot een grootschalige oplossing: hoe meer betrokkenen deste lager de ticketprijs voor de consument kan worden. Over wanneer dit bekend is, kunnen ze niets zeggen. Dat is dus de reden dat er geen meldingen komen op dit forum van mensen die voorstellen hebben ontvangen (misschien een enkel individueel gevalletje als uitzondering).

Het is dus volstrekt onduidelijk wanneer je een voorstel kan verwachten. Dát er een voorstel gaat komen lijkt me duidelijk en over de hoogte van de meerprijs maak ik me niet al teveel zorgen, daar heb ik wel vertrouwen in. Phuket was ultimate low budget dus natuurlijk betaal je ietsje meer. Ik hoop alleen dat ze wat betreft de vertrekdata wat moois kunnen vinden en dat de vakanties niet veel korter worden dan voorzien, want dan gaat het te laat worden om nog iets anders te regelen.

Wat me niet is verteld, en dat laat zich raden, is dat zo'n onderhandelingstraject een kwestie is van 2 partijen die beide zo goed mogelijk een deal willen sluiten. De vliegmaatschappij weet onder welke druk KRAS staat wegens geïrriteerde klanten en probeert het maximale eruit te halen. KRAS wil tot redelijke alternatieven komen en wil zo weinig mogelijk betalen. Het kán dus even duren voordat het bellen met alternatieven verder gaat, het kan ook opeens heel snel gaan.

stellag

Ongelezen bericht door stellag »

Ook wij hebben op 20/2 bij KRAS geboekt naar Bali op 3/7 met "Extra Vroegboekkorting" ! Reissom volledig betaald en wachten nu met onzekerheid op goed alternatief van KRAS. Wat kun je anders doen ? Zijn er al Bali gangers voor 3/7, die wat gehoord hebben van KRAS ?

lalexander

Ongelezen bericht door lalexander »

Vertrek 15 juni Bali,16 dagen, pakketreis, rechtstreeks geboekt bij Kras,
alleen aanbetaling E 300= betaald.

Zojuist gebeld door Kras voor alternatief:

SA
Vertrek 14 juni
retour 1 dag eerder (dus 15 dagen ipv 16 dagen)
Bijbetaling: 267 euro PP
Geweigerd en rondreis Java/bali bij andere reisorganisatie geboekt.

Ons "geduld" wordt beloond, we krijgen aanbetaling geheel terug.

stellag

Ongelezen bericht door stellag »

Goed rapport van " regeleenswat" , minder goed van lalexander.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Kras net gesproken en ze zeggen dat ze nu bij 10 juli zijn met het aanbieden van alternatieven. En dat we binnen een week teruggebeld kunnen worden. De aanbetaling kan je later terugvorderen bij PA.

Is dit weer een fake verhaal?

gaste

Ongelezen bericht door gaste »

Dat is precies wat ik hierboven bedoelde. iedereen wordt met een verschillend kletspraatje aan het lijntje gehouden door Kras. Bij de één zijn ze al in juli met het overboeken van vluchten en bij de ander zijn ze nog in juni. Let wel, ik heb het over het overboeken van vluchten van Bangkok en niet van de Bali vluchten die ingewikkelder en ook duurder zijn in de alternatieven.
En ik denk dat het geld terughalen bij PA ook op een gegeven moment afgelopen is, want ik meen ergens gelezen te hebben dat PA alleen de passagiers die een vertrekdatum tot 18 mei hadden schadeloos stelt.

Blueyez

Ongelezen bericht door Blueyez »

Mensen met vertrekdatum na 18 mei kunnen NIET meer hun kosten verhalen op Phuket air. Dit is mij vertelt bij het reisbureau en staat in mailtjes van phuket air zelf!

Gast

Iedereen krijgt wat anders te horen, maar ook iedereen heeft andere wensen. De 1 wil wel bijbetalen, de ander niet. In ieder geval is het wel zo dat iedereen benaderd wordt. Of het nu vandaag of volgende week is. Feit is ook dat een ieder een alternatief aangeboden krijgt en dan kosteloos kan annuleren indien niet accoord.

Ik denk dat we elkaar hier niet gek moeten maken, en wel een klein beetje begrip kunnen tonen voor de reisorganisaties.

Ik krijg in ieder geval wel voor mijn gevoel een eerlijk antwoord van de medewerkers van KRAS. Weliswaar is mij vorige week verteld dat ze begonnen met de maand juli (bangkok), en blijkt gisteren dat dat wat vertraging heeft opgelopen..... maar goed dat wordt je dan verteld en nu weet ik weer dat we nog ongeveer 10 dagen moeten wachten voor we wat horen. (vertrek 24 juli)

Teleurgetelde

Ongelezen bericht door Teleurgetelde »

Zonet contact gehad met Kras.

De telefoniste (danny wieringa) vertelde mij dat ze momenteel bij 30 Juni zitten met de reizen naar Thailand en dat ze voor Juli nog aan het onderhandelen zijn. Op de vraag waarom we niet binnen 2 weken gebeld worden zoals op de website staat antwoorde ze dat ze dat helaas niet halen( en hoe!!!). :twisted: :twisted:

Kras weet de vakantiestemming van een hoop mensen flink naar beneden te halen :twisted:

Gast

Wij vertrekken 29 juni en hebben geboekt bij TUI en ook nog niets gehoord, zijn er mensen die ook eind juni gaan en bui TUI hebben geboekt??

Joris30

Ongelezen bericht door Joris30 »

Zucht....weer geen direct antwoord op een toch heel simpele vraag :(

Geachte heer xxxxx,

Wij zijn momenteel zeer druk bezig om voor de vluchten van Phuket Air die geen doorgang kunnen vinden een passend alternatief te zoeken. Op dit moment zijn wij nog bezig met vertrekdata die voor augustus liggen. Zodra uw vertrekdatum aan bod komt, zullen wij u hierover berichten. Wij willen u dan ook verzoeken om in dit geval nog enig geduld te oefenen. Krijgt u geen bericht dan zal de reis, zoals afgesproken, worden voortgezet.

Met vriendelijk groeten,
KRAS SterVakanties / hoofdkantoor

Mw. S. Smulders
Afdeling Consumentenbetrekkingen

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: xxxx
Verzonden: zondag 15 mei 2005 18:25
Aan: Klantenservice Spoed
Onderwerp: RE: [Fwd: RE: FW: Zorgen m.b.t. Phuket Air]

Geachte heer/mevrouw,

Onderstaande wordt vermeld op uw website. Hieruit valt dus af te leiden dat u binnen nu en twee weken ook de mensen die in augustus via Kras met Phuket Air naar Thailand zouden gaan gaat benaderen met een alternatieve vlucht? Kunt u mij aangeven of dit ook daadwerkelijk zo is zodat uw klanten er ook rekening mee kunnen houden (dit i.v.m. vaccinaties e.d.)?

Met vriendelijke groet,

"Tot nader order voert Phuket Airlines geen vluchten uit op de route Amsterdam - Bangkok en vice versa. Klanten die reeds een vakantie of reis naar Thailand en Indonesië hebben geboekt, waarbij de vlucht zou worden uitgevoerd met Phuket Airlines, kunnen desgewenst contact opnemen met het ANVR-reisbureau van boeking. Klanten die via één van de eigen reisbureau`s van KRAS SterVakanties, via onze internetsite of ons eigen callcenter hebben geboekt worden gedurende de komende twee weken door ons benaderd met een alternatieve vlucht en de daarvoor geldende condities."

zoefje

Ongelezen bericht door zoefje »

zijn er nog mensen die alsnog met pa willen vliegen??????
weinig denk ik !!!dus ik zou fijn met een andere maatschappij gaan.
ja,je moet wat? bijbetalen,maar dan heb je ook wat!en het zou toch zonde zijn als die aardige/vriendelijke mensen in thailand of indonesie na zoveel ellende na de tsunami ook nog eens chagerijnige(na n vertraging van 51 uur ben je best sjago denk)toeristen krijgt!verder allen heel veel succes en fijne vakantie!!! :P :P :P

eend77

Ongelezen bericht door eend77 »

Vertrekdatum : 29 juni 2005
Reisburo: KRAS (online)
Reis: Beautiful Thailand (15 dagen)

De door KRAS geboden oplossing:

"Aangezien KRAS SterVakanties als touroperator zich in dit geval, volgens de ANVR Reisvoorwaarden moet beroepen op overmacht, hebben wij voor u een alternatieve vlucht geboekt waarbij de meerkosten ad. € 131,- per persoon, worden doorberekend aan de reiziger.

Wij hebben voor u alternatieve vluchten kunnen reserveren naar Bangkok en wel als volgt:

U vliegt met KLM
28 juni KL 877 Bangkok - Amsterdam 20.00 - 11.45 uur
11 juli KL 878 Amsterdam - Bangkok 23.05 - 05.30 uur

Daar uw reis met 1 dag ingekort wordt, krijgt u 1/15 deel van de reissom, zijnde euro 40 gerestitueerd. Het is ons helaas niet gelukt u op de oorspronkelijk reisperiode om te boeken. De laatste dag aan het strand zal dan vervallen..."

We hebben nu 1 dag minder vakantie en moeten dus 182 euro bijbetalen
:shock:

Gast

mag ik wat vragen wat voor een reis had u geboekt voor maar Euro 600.00 voor 2 weken. Ik vind dit bijzonder goedkoop als u daar ook nog een vliegticket vanafa haalt blijft er niets over. Heeft Kras deze allemaal van hun site gehaald?

Joris30

eend77 .... maar dan zit je in totaal wel een uur of 30 voor in een KLM toestel i.p.v. een Phuket Airlines toestel....opzich vind ik dat niet eens een hele slechte deal hoor! Dat ene dagje strand haal je toch gewoon volgend jaar in? ;-)

Romi

Ongelezen bericht door Romi »

Beriicht aan Joris30:

Joris wanneer heb jij ook alweer geboekt? In augustus toch?

Ik heb vandaag ook weer eens een mail naar Kras gestuurd. Afwachten of ik ook het standaard verhaal te horen krijg wat jij hebt gekregen!

Joris30

Yep romi, wij vertrekken op 19 augustus....op zich nog ruim tijd om voor een oplossing te zorgen ;)

Marcel1981

Ongelezen bericht door Marcel1981 »

Hallo dames en heren.
Ik en mijn vriendin hebben voor 24juli een reis geboekt naar thailand (glimlach van thailand). Zijn er nog meer mensen met deze vertrek datum? En heeft iemand verder al iets gehoord over het alternatief van deze datum? Wordt het KLM, CA? Wij willen in ieder geval niet meer met phuket air!!! :shock:
Ik laat het weten wanneer ik bericht heb gekregen.

Groetjes Marcel&Prissilla :!:

Lilian

Ongelezen bericht door Lilian »

Hallo iedereen,

Wij zijn dinsdag terug uit Thailand (rondreis Glimlach Thailand met Kras).
Oorspronkelijk zouden wij op 1 mei vertrekken. Wij werden op 30 april gebeld, dat de landingsrechten van Phuket Air waren ingetrokken. Wij waren dus één van de eerste groep reizigers met Kras die hierdoor een probleem hadden. Dit resulteerde dus in 2 dagen heen en weer gebel met Kras. Mijn vriend heeft destijds nog een klacht ingediend per mail aan Tros Radar. Het programma Twee Vandaag heeft dit opgepakt en hierin aandacht geschonken in een uitzending over Phuket Air op 2 mei.
Door heel dit gebeuren kwam Kras met een alternatief voor ons om voor 106 euro p.p. met KlM te vertrekken op 2 mei. We wilden anders samen met de tv-ploeg naar het hoofdkantoor van Kras gaan waar wij eerder een afspraak hadden gemaakt met Guido van Wessel (manager verkoop en reserveringen). Op een eerder alternatief om 471 euro gingen wij niet akkoord. Dit onderwerp op het forum is meen ik al sinds april actief. Naar mijn mening is hierin nooit eerder actie in ondernomen door Kras door met Phuket air in zee te gaan. Het vreemde is wel dat ze dit forum goed doorlezen wat er allemaal aan berichten word gepost.
Met name Guido van Wessel de manager belde ons op door mijn eerder bericht dat wij een klacht hadden ingediend en 's middags met de tv-ploeg naar het hoofdkantoor zouden komen. Hij was zeer teleurgesteld hierin. Zij zijn dus wel degelijk op de hoogte wat hierop allemaal vermeld wordt. Ik kan me nu nog steeds boos maken zeker nu we weer tig pagina's verder zijn en aankomende reizigers nog steeds aan het lijntje worden gehouden door Kras.
Wij konden gelukkig nog op vakantie en zijn een dag later aangekomen met godzijdank KLM. Verschillende mensen voor de rondreis zijn met verschillende luchtvaartmaatschappijen o.a. Lufthansa, Swiss Air, Eva Air en KLM naar Bangkok gekomen. Iedereen had wel een andere bijbetaling moeten betalen variërend van 471 euro tot 106 eruo. Uiteindelijk konden we woensdag toen de groep compleet was starten met de rondreis. De plaatselijke gidsen in dienst van Kras waren fantastisch waardoor we een schitterende rondreis hebben gehad. We hebben op de luchthaven nog bij de Tui bali een schadeformulier ontvangen. Dit formulier hebben we bij terugkomst gefaxt naar Phuket Air. Het schijnt dat alle reizigers met vertrekdata 1 mei t/m 15 mei recht heeft op een schadeclaim van 600 euro. Ik ben benieuwd.
Voor alle reizigers die nog moeten gaan heel veel succes en ga niet meteen akkoord met het eerste beste alternatief die Kras biedt.

ditbenik

Ongelezen bericht door ditbenik »

@marcel 1981

Marcel wij vertrekken (hoop ik) ook op 24 juli. Wij hebben geen rondreis geboekt bij kras maar alleen de tickets.

Wat wij op dit moment weten is dat we voorlopig nog ongeveer 10 dagen moeten wachten voor we wat meer weten.
Dat Kras bezig is om afspraken te maken met een airline die alle vluchten overneemt en dat wij dan niet 400 eruo bij moeten betalen.

Afwachten dus.

Gesloten