LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

Bericht aan Joris:

Hierbij de reactie die ik heb gekeregen van Kras:
Hoewel wij begrijpen dat u zo snel mogelijk van ons wenst te vernemen wat wij u aangaande de door u geboekte reis kunnen berichten, verzoeken we u om nog enig geduld te oefenen. Wellicht ten overvloede willen we u er nogmaals op attenderen dat we momenteel zeer druk bezig zijn om een passend alternatief te zoeken voor de vluchten van Phuket Air die geen doorgang kunnen vinden. Op dit moment zijn wij nog bezig met vertrekdata die voor uw vertrekdatum liggen. Uiteraard zullen we u berichten, zodra uw vertrekdatum aan bod komt. Krijgt u geen bericht dan zal de reis zoals afgesproken worden voortgezet.


Met vriendelijk groet,

KRAS SterVakanties / hoofdkantoor


Ik snap niet dat ze tegen mensen die naar Thailand gaan, kunnen zeggen wanneer ze aan een oplossing beginnen, zoals bv over 10 dagen gaan we met juli aan de slag.
En voor diegenen die naar Bali gaat, krijg je dus geen concreet antwoord op je vraag wanneer ze oplossingen gaan zoekn voor de mensen die in augustus gaan. Thailand zal wel makkelijker te regelen vallen en ben blij voor diegenen, maar helemaal eerlijk verlopen vind ik het niet!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ikzelf vertrek begin Juli naar Thailand en vind het ook uitermate vervelend hoe het verloopt. Je krijgt namelijk geen duidelijkheid over je reis en alle medewerkers van Kras zeggen weer wat anders. Ik denk dat de reizigers van Juli nog minimaal 2 weken geduld moeten hebben. De reizigers van Augustus moeten denk ik nog langer geduld hebben want ze zijn nogeneens aan Juli begonnen. Laten we er maar het beste van maken door geduld te hebben want verder kan je er op dit moment toch niks aan doen. Ik vind de reacties op deze site erg fijn want het geeft mij veel duidelijkheid over de aangeboden alternatieven.

Succes allemaal met afwachten en laten jullie het weten als jullie alternatieven krijgen aangeboden? Dan doe ik dat ook!

Voor de mensen die vertrekken binnekort: fijne vakantie!!!! Geniet ervan, dat hebben jullie dubbel en dwars verdient.

Blueyez

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Blueyez »

Bedankt gast! :lol:

internans

Re: phuket air

Ongelezen bericht door internans »

Ben net gebeld door Kras. Ik vertrek 26 juni IPV 25 juni naar Bali voor een meerprijs van 54 euro. Perfect toch. Petje af voor Kras. Top.
:lol:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Dat is inderdaad geweldig! Toch maar allemaal rustig afwachten mensen van Juli!Over een paar daagjes zijn ze bij Juli!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Jij gaat binnekort op vakantie Blueyze? Waarheen?
Ik krijg ook helemaal zin en zo te horen op het forum
duurt het niet lang meer of ook de mensen van Juli worden
benaderd. De kosten vallen me trouwens nog mee.
Beter in een goed toestel dan PA! Volgend jaar kijk ik wel uit....!!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Is iedereen zich ervan bewust dat je geen toeslagen hoeft te betalen? Vanzelfsprekend zal de desbetreffende reisorganisatie wel die indruk wekken, maar formeel (dus volgens de Reisvoorwaarden) bestaat daartoe geen enkele verplichting. Een klant heeft een reisovereenkomst afgelsoten met een touroperator. Deze maakt daarbij gebruik van een luchtvaartmaatschappij, die derhalve als hulppersoon geldt. De luchtvaartmaatschappij heeft geen overeenkomst met de passagier! Derhalve is het uitvallen van de airline, door welke oorzaak dan ook, voor rekening van de touroperator. Deze laatste is en blijft gehouden de reisovereenkomt ten uitvoer te brengen en dient dus voor een gelijkwaardig alternatief te zorgen. De eventuele meerkosten daarvan zijn voor rekening van de reisorganisator!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

LEES EERST EENS ALLE BERICHTEN, voordat je wat wil schrijven. Dan zal je zien dat de ANVR regels anders worden gehanteert dit valt onder overmacht. Zie ook de site van de ANVR

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

zojuist alternatief aangeboden voor onze reis naar Bali op 15 juni.
267 pp extra!!!!!! en één dag korter vakantie :evil: :evil:

Vragen naar een toelichting van een leidinggevend persoon helpt niet, want die krijg je gewoon niet aan de telefoon. Ongeloofelijk!

Dan maar annuleren en naar Texel!

ps. heeft iemand toevallig een emailadres van iemand van het management daar?

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

gaat over Kras

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Bah dat is echt zuur...
267 euro is echt heel veel. Heb je enig idee met welke airlines, hoe vaak overstappen etc?
Nu was het duidelijk dat Bali duurder zou worden dan Thailand maar dit vind ik echt hee veel. Wat ga je doen?

santalyd

Re: phuket air

Ongelezen bericht door santalyd »

@ internans
Ben net gebeld door Kras. Ik vertrek 26 juni IPV 25 juni naar Bali voor een meerprijs van 54 euro. Perfect toch. Petje af voor Kras. Top.
Dit is zeker perfect en echt heel weinig bijbetalen zeg! Met welke maatschappij vlieg je nu?

stellag
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2005 21:52

Re: phuket air

Ongelezen bericht door stellag »

Hallo : om 13:32 meldt internans 54 euro meerprijs naar Bali(prima!) en om 16:36 meldt gast 267 euro bijbetalen, ook Bali(balen!). Waar zit dat verschil nou in :?: :?: :?:

toerist

Re: phuket air

Ongelezen bericht door toerist »

Ik wilde even laten weten dat kras reizen flink gefaalt heeft wat betreft het informeren van haar gasten in Thailand die met phuket air vlogen.
De reisleiding, om daar maar mee te beginnen kon ons nergens over informeren. Toen wij daar met een hele groep tegenin gingen kregen we een half uur later een telefoontje dat alle onrust veroorzaakt zou worden door martin air in samenwerking met de telegraaf, want het zou hier om een politieke kwestie gaan. Klonk niet overtuigend in onze oren. Wij hebben contact gezocht met kras reizen en deze liet niets van zich horen terwijl we op verschillende sites waarschuwingen vonden om niet met phuket te vliegen konden we daar bij kras niets van terugvinden laat staan over de stand van zaken. Wij hebben gelukkig bij vetrek uit het hotel meteen te horen gekregen dat we de volgende dag vanuit bankok verder zouden vliegen met lufthansa. Maar de andere 100 man die daar zaten hebben zelf een ticket moeten regelen. Het was een topvakantie maar met enige zorgen over de terugreis.

Hubertina

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Hubertina »

Ik lees en volg al een tijdje dit forum en kom tot de conclusie dat het omboeken nog niet echt vlot.
Wij gaan ( pas) 17 augustus naar Bangkok ( seat only). Ik heb al diverse malen Kras gemailed en gebeld maar ze komen nog steeds niet met een oplossing.
Ik ben namelijk bang dat ze daar heel lang mee gaan wachten, vervolgens een belachelijk bedrag als bijbetaling vragen zodat je die wel moet accepteren , aangezien het dan te laat zou zijn om zelf iets te boeken voor een redelijke prijs.
Ik volg dit forum om te zien waar Kras ongeveer is met omboeken en wat de bijbetalingen zijn. Volgens mij loopt dat uiteen van ong.55 euro tot 270 euro voor Bali. Wat de bijbetalingen voor Thailand zijn is mij niet helemaal duidelijk.
We wachten maar weer (ongeduldig) af.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

het verschil zit hem in de airline, dus 267 euro is met Singapore Airline en het beschikbaar zijn van de vluchten.

vjh

Re: phuket air

Ongelezen bericht door vjh »

Wij hebben via Arke (onderdeel van Tui) een reis naar Bali geboekt, vertrekkend op 10 augustus. Uiteraard hebben wij nog geen echte reactie van Arke vernomen, ondanks een paar e-mails waarin een standpunt wordt gevraagd.
Op dit forum las ik enkele malen dat (onder andere) Arke i.v.m. de problemen met Phuket Air een beroep zou kunnen doen op overmacht, zoals geregeld in art. 12 van de ANVR-voorwaarden. Mijns inziens kan Arke daarop echter niet met succes een beroep doen. Op de website van Arke meldt Arke namelijk dat zij alleen vliegt met gerenommeerde vliegmaatschappijen die aan strenge veiligheids- en kwaliteitseisen voldoen. Dat is een fraai statement. Als Arke dan vervolgens besluit om met een goedkope vliegmaatschappij (lees: prijsvechter) in zee te gaan, dan dient zij - uitgaande van haar eigen statement - een onderzoek naar de kwaliteit van en de wijze waarop de betreffende vliegmaatschappij omgaat met allerlei veiligheidsaspecten te verrichten. Ik maak mij sterk dat een dergelijk onderzoek voorafgaand aan de samenwerking met Phuket Air niet heeft plaatsgehad, althans dat er geen onderzoeksrapport is waarin staat dat Phuket Air het heel nauw neemt met de veiligheidseisen. Het kan niet zo zijn dat Arke zich enerzijds afficheert als een reisorganisatie die alleen met hele goede vliegmaatschappijen werkt, maar toch met de eerste de beste prijsvechter in zee gaat en anderzijds zich op overmacht beroept als het met Phuket Air (wel heel snel na 27 maart 2005!!) misgaat. Want overmacht houdt simpel gezegd in: "Ik kan er helemaal niets aan doen, het is allemaal buiten mij omgegaan". En dat kan Arke in rechte niet volhouden.
Mijn advies aan alle gedupeerden is dan ook om niet te snel met een aangeboden oplossing akkoord te gaan (want dat houdt veelal in dat moet worden bijbetaald). Indachtig het vorenstaande kan het geen kwaad om de druk op Arke (en andere tot Tui behorende reisorganisaties) wat op te voeren.

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

Iemand al iets gehoord van KRAS over de maand Juli?

stellag
Berichten: 12
Lid geworden op: 09 mei 2005 21:52

Re: phuket air

Ongelezen bericht door stellag »

Nee, nog niets gehoord van KRAS over vertrek naar Bali op 3/7. We wachten in grote spanning af. Niet leuk !

NR

Re: phuket air

Ongelezen bericht door NR »

ik had gebeld over 6 juli met KRAS: het meisje aan de telefoon zei letterlijk, we weten nu even helemaal niks meer...
toen ik om uitleg vroeg wat ze daarmee bedoelde zei ze dat ik moest afwachten. Beetje raar.

Gesloten