LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] phuket air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Ik krijg steeds meer het idee dat KRAS er en zooitje van t maken is. Ik ga in sept. naar Bali, wat raden jullie aan!? Ik heb echt geen zin om voor meer dan 200 euro en een dag minder vakantie nog naar Bali te gaan.

IK WIL DUIDELIJKHEID!!!!!!!!!

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Afwachten is op het moment het enige wat je kan doen. Laten we elkaar maar op de hoogte houden mbt nieuwe ontwikkelingen. 269 euro vind ik wel erg veel, daar ga ik het niet voor doen. Wordt druk dan op Texel :)

DJM

Re: phuket air

Ongelezen bericht door DJM »

Romi, Hubertina, tjh (en andere augustus Bali gangers),

wij vertrekken (hopelijk) op 17 aug met Arke.

Gisteren reactie van Tui hoofdkantoor : het kan nog 4 tot 5 weken duren voordat we wat horen !

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

DJM: Tui geeft tenminste nog aan wanneer ze er waarschijnlijk mee gaan beginnen. Zelfs dat kan Kras niet eens.
Hoop voor jou dat ze inderdaad over 4/5 weken ermee gaan beginnen, scheelt een hoop onzekerheid voor je als Tui met een voorstel komt.

Succes

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Is het niet mogelijk die 267 euro terug te vorderen bij Phuket Air...?!

Ik vind dat tui/kras etc. ook ons, gedupeerde reizigers, tegemoed moet komen..
Het is HUN fout dat ze met Phuket Air in zee gingen, niks overmacht.
Ik zou dus wel willen zien dat de reisorganistaties nog eens de helft er vanaf doen, 133,50 bijbetalen lijkt mij wat reeeler!! :twisted:

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Kreeg gisteren weer een stel reisboeken onder mijn neus en dacht laat ik toch eens kijken hoe groot de verschillen zijn met andere luchtvaartmaatschappijen ( heb zelf al omgeboekt toen ze nog vlogen )maar ik ben bang dat de mensen in juli en augustus toch flink wat gaan bijbetalen als ze op vakantie willen, in de gidsen overal een verschil tussen de Euro 200 t/m 400 met de andere maatschappijen en PA ( buiten aanbiedingen om, maar daar kijken de reisburo's toch niet naar als er massaal omgeboekt moet worden ).

In dit geval zou je zeggen iedereen die minder dan Euro 250.00 heeft aanbetaald , neem je verlies en boek ergens anders. Je hebt gelijk rust je hoeft niet af te wachten en weet zeker dat je gaat. Moet je anders toch ook bijbetalen.

BL
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2005 16:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door BL »

Zojuist gebeld door ons reisbureau.

Wij zouden op 27 juli vertrekken naar Bali (geboekt via Holland International). Deze vlucht gaat niet uitgevoerd worden met Phuket Air. We kunnen dus 220 euro p.p. bijbetalen (voor vliegen met Singapore Airlines) of de reis kostenloos annuleren. Hadden alleen de aanbetaling nog maar voldaan, maar die kunnen we dus terug krijgen. Het reisbureau heeft dit bevestigd gekregen door Holland International.

SeF

Re: phuket air

Ongelezen bericht door SeF »

Via welke reisorganisatie heb je geboekt naar Bali ? Wij gaan namelijk 24 juli, maar moeten volgens reisbureau zeker nog 3 weken wachten voordat we aan de beurt zijn. Hoop snel iets te horen, zie het alleen niet meer zitten voor deze vakantie :(

melniek
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 mei 2005 19:27

Re: phuket air

Ongelezen bericht door melniek »

Ik heb met de ANVR gebeld en deze hebben wij verteld dat de reisburo's
geen meerprijs mogen vragen zolang de landingsrechten van PA zijn ingetrokken. (ANVR 0900-2352687) Ik heb gezegd dat elk reisburo dit wel doet, misschien moeten eens meer mensen bellen of schrijven.
Als een reisburo dit wel doet dan moet je dit onder protest doen en daarna een geschil aangaan bij de geschillencommissie (070-3105310)
Laatst gewijzigd door melniek op 20 mei 2005 16:38, 1 keer totaal gewijzigd.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Het vorige bericht heeft de consumentenbond mij ook bevestigd. Tegen protest kun je het alternatief accepteren en later via de geschillencommissies terug krijgen. De kans is bijna 100% dat je het extra bedrag terug krijgt. Toch trek ik hier mijn twijfels bij? Maar als je het toch accepteert is het de moeite waard na je vakantie een bezwaarschrift te schrijven.

Gast

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Gast »

Dan ben je toch een beetje verkeerd ingelicht kijk op de site van www.anvr.nl daar staat precies de procedure. Je kan onder protest bijbetalen maar dat geeft geen recht op teruggave ernaar je kan het alleen proberen. Rechtsbijstand hiervoor benaderd en deze zeggen van te voren dat je weinig kans maakt

BL
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2005 16:08

Re: phuket air

Ongelezen bericht door BL »

SeF,
Wij hebben onze reis naar Bali geboekt bij Holland International via een Toerkoop Reisbureau.

teleurgestelde

Re: phuket air

Ongelezen bericht door teleurgestelde »

Kras is gewoon een organisatie met een ZEER SLECHTE SERVICE!!!

Ik zal hier dan ook nooit meer een reis boeken! Ik ben ook zeker niet de enige!!!!!

Op deze manier is mijn vakantie gewoon verpest en ik zal dan ook elk alternatief afslaan.

KRAS bedankt!!!!!!!!

DennisZ

Re: phuket air

Ongelezen bericht door DennisZ »

We hebben onze reis naar Thailand met KRAS omgeboekt, we vliegen nu 5 juni met EVA-air. Gaan er nog meer mensen 5 juni met EVA-air? We moesten 75 euro perpersoon bijbetalen.

Romi
Berichten: 34
Lid geworden op: 25 apr 2005 10:09

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Romi »

DennisZ: wat weinig zeg 75 euro! Moest je ook omboekingskosten betalen? Mag ik vragen hoeveel de vlucht in totaal dan was dat je maar 75 euro moest bijbetalen?

HAPIE

Re: phuket air

Ongelezen bericht door HAPIE »

Ik zou medio Juli met PA via bankok naar Bali afreizen.
Ik heb deze reis via Holland international geboekt. Niet omdat ik op een koopje wilde reizen maar omdat dit de reis was die me als pakket aanstond. Ik zou bussines PA vliegen. Over een paar weken moet ik € 5500,- betalen voor deze reis ( voor drie personen)niet op een koopje dus. Ik vermeld dit om aan te geven dat Hi in haar gids spreekt over een moderne nieuwe maatschappij en daarnaast heel nadrukkelijk de bussines class aanbeveeld.
Ik ben heel benieuwd hoe HI dit gaat oplossen.
Ik vind de tekst namelijk misleidend. Ik mag voor € 5500,- toch verwachten dat ik kosteloos een gelijkwaardige dienst krijg aangeboden.
Overmacht is hier inderdaad niet aan de orde. Nalatigheid wellicht des te meer.

Ik heb natuurlijk zelf geinformeerd of ik kan overboeken naar bijvoorbeeld SA maar die zitten op de dagen dat ik vlieg allemaal vol.

Het feit dat men mij niet persoonlijk een reactie wenst te geven (schriftelijk)vind ik ronduit schandalig. In z'n algemeenheid roept men nog steeds dat PA in Juli waarschijnlijk weer gaat vliegen. Ik zie op dit forum steeds dat mensen met een zekere stelligheid weten te melden dat dit niet zal gebeuren. Waarom niet?

Hoe dan ook, misbruik van het woord "overmacht"
en de daaraan verbonden voorwaarden in de ANVR bepalingen maakt zelfs de ANVR overbodig. Bijna alles wat er mis kan gaan zou dan nemelijk onder overmacht kunnen vallen en dan heb je niets meer aan een waarborgende organisatie

Ik wacht met spanning ( gezonde) af hoe dit verder gaat

Femke22

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Femke22 »

Heb vandaag Kras aan de lijn gehad. Wij vertrekken 22 juli voor 3 wkn naar Thailand. Het duurt nog 2 weken voordat ze de reizen van juli allemaal omgeboekt hebben, je krijgt telefonisch of via de mail bericht. Als ik al die hoge prijzen zo hoor, dan weet ik het ook niet meer. Ik ben toch niet van plan om kei veel bij te gaan betalen! Ze moeten ons, gedupeerde reizigers, ook wel tegemoet komen!!

gclo

Re: phuket air

Ongelezen bericht door gclo »

Wij zouden 15 JUNI vertrekken naar Bali. Tot op heden nog geen bericht van Holl.Intertn. Via ons reisbureau nogmaals laten checken. Vandaag kregen zij te horen dat Holl. International pas bij 12 JUNI is met omboeken en dat onze datum pas medio volgende week aan de beurt is. Het reisbureau heeft zelfstandig van seats af laten blokken bij Malysian en Cathay. Heb ik in ieder geval nog wat meer keuze.

Voorlopig geldt nog steeds de nieuwsbrief van 12 mei :

UPDATE PER 12 MEI 2005
Passagiers naar DPS met vertrek vanaf 18 mei t/m 15 juni:
Voor de meeste passagiers die in deze periode vertrekken hebben wij vluchten af kunnen blokken bij Singapore Airlines. De meerprijs voor deze tickets bedraagt voor de meeste data € 180.- + € 42.- tax per persoon.
Het Contact Center neemt, in volgorde van vertrekdatum, contact op met de reisbureaus over de mogelijke alternatieven. De definitieve toeslag voor een alternatieve vlucht wordt in het betreffende telefoongesprek doorgegeven.
De klant die vertrekt in de periode 18 mei t/m 15 juni heeft wederom drie mogelijkheden om uit te kiezen:
- De geboekte vluchten met Phuket Air over zetten naar Singapore Airlines. Een speciale afspraak met Singapore Airlines maakt het mogelijk voor de meeste passagiers om te boeken tegen € 180.- meerkosten per persoon op retourbasis (exclusief € 42.- tax p.p.), bij te betalen door de klant via het reisbureau. Nogmaals: de definitieve toeslag wordt per telefoon doorgegeven!
- Omboeken naar een verre bestemming waarbij gevlogen wordt met ArkeFly, te weten de Dominicaanse Republiek, Cuba, Jamaica of Mexico. Daar het hier om onze eigen luchtvaartmaatschappij gaat kan TUI Nederland een coulance aanbieden. Deze bestaat uit het vergoeden van een meerprijs tot € 200.- per persoon. Indien de nieuwe reissom gelijk of lager is dan het oorspronkelijk geboekte arrangement bestaat de coulance uit een vergoeding van € 100.- per persoon. Deze coulanceregelingen zijn uitsluitend van toepassing indien het alternatieve arrangement geboekt wordt tegen gidsprijs.
- Vanzelfsprekend is het ook mogelijk, indien de hierboven aangeboden mogelijkheden niet acceptabel zijn, kosteloos te annuleren.
Dringend verzoek: belt u s.v.p. niet voor vertrekdata die hierboven niet genoemd worden. Voor die passagiers hebben we nog geen alternatieven.

BELANGRIJK!!!
- Als cliënten met een vertrekdatum, later dan hierboven genoemd, nu al willen annuleren of omboeken gelden hiervoor de normale ANVR voorwaarden.
- Phuket Air geeft voor reizigers met een vertrekdatum na 15 mei geen enkele vergoeding meer! Dus géén Denied Boarding Compensation en géén compensatie voor hogere vluchtkosten.

Masollie

Re: phuket air

Ongelezen bericht door Masollie »

Mensen, mensen nogmaals. In juli en augustus wordt het alleen maar moeilijker en duurder. In mei en juni heeft iedere vliegmaatschappij wel hun aanbiedingen. In juli en augustus ligt het echt anders. Het hoogseizoen zit vol en dat geldt ook voor de hotels.

Gast van 20 mei 14.13 heeft het waarschijnlijk ook uitgezocht en kwam ook tot dezelfde conclusie. Chapeau Gast.
Neem de tijd om het uit te rekenen en beslis snel. Echt waar het is de moeite waard. Hotels op Bali zitten in het tweede gedeelt vd maand in hte hoogseizoen !!!!!

tijgertje
Berichten: 21
Lid geworden op: 20 mei 2005 18:03

Re: phuket air

Ongelezen bericht door tijgertje »

gewoon de anvr-site even goed doorlezen dan weet je precies wat je rechten zijn

Gesloten