LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Roboduster via Groupon

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

NestorA schreef:Dit alles had je ook niet kunnnen verzinnen toen je eind mei bestelde.

Wordt het niet tijd voor Roboduster, the movie? :idea:
:lol:
Met als ondertitel:
It sucks and it wets the floor and if it's done, it recharges (hopefully)

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ NestorA :

dat word dan kennelijk een drama in drie delen?
Of een Soapserie :)

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Met alle respect voor Kromhout Trading en Groupon, ik denk toch dat ze beiden verzopen zijn in geldlust. de deal duurde niet 1 dag, maar meerdere dagen, naar mijn idee zijn er ca . 4000 of meer verkocht.

Je moet je als starter (Kromhout bestaat slechts sind eind april dit jaar) afvragen of je wel bent uitgerust voor dit.
De eigenaar vind dat we hem geen verwijten mogen maken, echter ik denk dat we na deze tijd wachten op een product, hetgeen nu langer duurt als een designer keuken of bankstel, auto oid. toch wel kritisch mogen zijn.

vooraleerst denk ik dat Groupon de eigenaar teveel gepusht heeft om de deal nog een paar dagen langer te laten voortduren, bij een nieuw bedrijf met een waarschijnlijk even nieuw fabriekje in robot stofzuigers.
wat daarna gebeurd is een cascade van problemen voortkomend uit de onverwachte grote hoeveelheid bestellingen.
Groupon zal het werkelijk een worst zijn, die zit letterlijk al maanden tussen beiden hun *** uit hun broek te lachen, want alleen de rente op het bedrag wat Kromhout nog tegemoet moet gaan is enorm en die paar annuleringen, Ha! met 1% rente maak je per week tig annuleringen goed.

de communicatie richten klanten durf ik werkelijk dramatisch te noemen. Met enige scepsis tik ik het www adres maar weer eens in om te zien welk probleem het volgende in de rij is. ook dat was een paar dagen niet mogelijk omdat de website om administratieve redenen uit de lucht was.

met een verwachte aankomsttijd van een zending uit China die al 4 dagen werd tegengehouden zou ik ongeveer hetzelfde verwachten wanneer het hier in europa land. nu slechts een deel onderweg is en een ander deel nog stof staat te vangen wachtend op uitklaring denk ik niet dat de eerder voorziene aflevering in week 32 haalbaar is. (denk aan inklaren, distributie en verzending) , maar goed eerlijk is eerlijk er werd gemeld NA week 32 , dus mocht het weer eens tegenzitten dan is NA week 32 , ook een datum in 2012.

Ook denk ik dat het bedrijf het begrip klantvriendelijkheid eens onder de loup moet nemen, enige coulante toezeggingen heb ik helaas nog niet gezien,iets wat best wel op z'n plek is voor een bestelling die niet weken maar maanden langer duurt dan eerst aangekondigd.

Ik begrijp dat ze schade oplopen niet alleen financieel maar ook in naam, echter ook dit schrijf ik toe aan hoe eea begon. men nam een risico en moet nu op de blaren zitten.

Wat is nu het vervolg? voor de volhouders elke dag even op de site kijken om te zien wat er vandaag is misgegaan en hoeveel uitstel dit nu weer oplevert? massa annuleringen?
ikzelf behoor nog maar net tot de groep volhouders, maar dan moet er ook echt niks meer vertraagd zijn. liever geef ik dan 3x zoveel uit en haal em zelf wel van ebay oid, desnoods de philips.

Allen ik bewonder uw geduld, en nogmaals met enig respect naar de onderneming, ik denk dat velen met mij nu ongeveer wel op het randje zitten en niet nóg een bericht over vertraging willen zien, je kunt onmogelijk verwachten dat steeds opnieuw het begrip en het geduld er nog is.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

update of was dit te verwachten:

Beste mensen,



hier weer een update.

De Robo-dusters zijn vanmorgenvroeg, in 1 complete vracht, aangekomen op schiphol. Mijn partner, die de verdere distributie afhandeld, is er druk mee bezig de vracht nu mee te krijgen.

De Robo's zijn nog niet door de douane vrijgegeven! Ik hoop dat ze morgen toch bij de distributeur staan voor verdere afhandeling.

U hoort van ons zodra alles is vrijgegeven en verder word afgehandeld.



Vriendelijke groet,

M.J. van Vonderen.

Directeur Kromhout Trading LTD.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Op woensdagavond zou het vliegtuig de volgende morgen om 06:00 gaan vliegen met in elk geval een deel van de vracht. Het bericht dat er nu staat, staat er al sinds gisterenavond. Maar dat kan allemaal nog wel, denkbaar is dat Kromhout Trading alvast een voorschotje nam op hedenochtend.

Vreemd is dat China 12 uur vliegen is, dan zou ik eerder een aankomst in de avond verwachten, niet in de morgen. Mogelijk werd afgelopen woensdagavond 06:00 lokale tijd in China bedoeld (al slaat 'de volgende morgen' dan nergens meer op vanuit ons perspectief), dat zou 23.00 onze tijd zijn, een dag eerder. Echter dan had op woensdagavond evengoed kunnen worden geschreven: 'vanavond': inkoppertje.

Ik zit nog voor 7,50 in dit project en beschouw dat intussen als de prijs van een bioscoopkaartje. :mrgreen:

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

pagina is nu weer leeg. geen nieuws goed nieuws?

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Pagina blijft wel erg leeg...

De beloofde update is er nog niet.. Ook geen verzendcode of stofzuiger. Ik begin nu toch wel zorgen te maken... :roll:

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Verzendkosten zijn zo te zien ook nog niet teruggestort.... :(
Hoe lang wil Groupon dit nog geven?

Wil wie wat ontvangen heeft (verzendkosten retour of zelfs de Roboduster) dit hier melden?

Het scenario dat dhr. Van Vonderen de kuierlatten heeft genomen klimt in mijn ogen nu rap op de waarschijnlijkheidsladder. Of vinden jullie mij te wantrouwig?

Hoe dan ook is het geen stijl dat de website weer terug is bij 'incommunicado'.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Ik hoop toch echt dat deze week die robots verstuurd gaan worden, anders denk ik dat ik ook genoodzaakt ben om mijn geld terug te halen. Ik ben wel goed, maar niet helemaal gek...

Groupon? van Vonderen himself? Kan iemand in ieder geval een reactie geven waarom de website weer de status "Artikel niet gevonden" heeft en of ik eind van de week mijn geld moet terughalen?
Laatst gewijzigd door whizzi op 08 aug 2011 10:55, 1 keer totaal gewijzigd.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door Guardian72 »

NestorA schreef: Of vinden jullie mij te wantrouwig?
Uitgaan van het negatieve kan alleen maar voldoening opleveren (bij kopen via internet dan).

OF het warme gevoel "ik had gelijk"
OF de aangename conclusie 'verhip, ik had het mis'.

NestorA
Berichten: 48
Lid geworden op: 19 jul 2011 11:17

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door NestorA »

Guardian72

:D dat ben ik helemaal met je eens!

En ik geef grif toe dat ik in het verleden de plank wel eens flink heb misgeslagen. Daarom had ik mij in juni voorgenomen mijzelf in deze kwestie, althans naar buiten toe, als een tempel van geduld te manifesteren. Niet eerder dan half juli zou ik mij gaan roeren. Al veel eerder jeukten mijn handen, maar ik vroeg mijn vrouw de computermuis te verstoppen, las mijn dochtertje boekjes van Nijntje voor (Knorretje en de oren van Nijntje - wat een heerlijk overzichtelijke wereld) en op momenten dat ik mij ook op consumentenfora had kunnen begeven verdiepte ik mij in de geheimen van de clownvis.

Maar nu ben ik het een beetje zat. :evil:

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Ik heb zojuist een mail verstuurd naar zowel Robo-Duster als Groupon in de CC waarin ik mijn identiteit verhul (lees: mijn echte naam) en ook verwijs naar deze site.
Geachte dames en heren van het Kromhout Trading BV-team,

Onderstaand bericht gaf mij begin vorige week het vertrouwen dat ik vorige week de robot zou ontvangen. Helaas heb ik geen robot ontvangen en is de laatste, inmiddels verdwenen, communicatie op de website dat de robots eind vorige week in Nederland zijn geland en daar bij de douane stonden.

Mijn goede wil en vertrouwen heeft inmiddels een deuk opgelopen en ik hoop dan ook dat ik deze week mijn langverwachte robo-duster in ontvangst mag nemen. Zo niet, dan ben ik genoodzaakt om aan te sluiten bij de vermoedelijk vele afzeggingen.

Concreet, komt de robo duster deze week? Ik heb mij tot heden aan alle afspraken gehouden mbt betaling en zelfs op het trosradar forum een poging gedaan om de moed erin te houden (ik ben "whizzi" daar, mocht dat nog niet duidelijk zijn). Ik wil (eigenlijk eis ik dat) dat ik als consument deze week in ieder geval een herstel van vertrouwen krijg in de vorm van een robo-duster, ontvangstcode of communicatie over een exacte leverdatum. In ieder geval openheid van zaken.

De website http://www.robo-duster.com levert mij geen informatie meer en zoals u in het mailarchief kunt kijken, ben ik alle tijd welwillend en meewerkend geweest, graag zie ik deze positieve benadering nu ook terug.

In de CC zal ik GroupOn ook meenemen, gezien men hier ook een partij in is. Ik wil dus nog geen geld terug, maar wel een bestelde robot stofzuiger.

Hopende op een goede afloop verblijf ik,

Met vriendelijke groet,
-- hier staat mijn echte naam dus --

On 07/30/2011 12:38 PM, [email protected] wrote:
> Beste *knip*
>
> U krijgt uw robo-duster in de komende week geleverd.
>
> Met vriendelijke groet,
>
> Kromhout Trading
>
Indien ik reactie krijg en deze is geschikt voor plaatsing, zal ik deze uiteraard hier plaatsen.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

Waarom zou elke reactie niet geschikt zijn?

Ik had ze zaterdag al laten weten dat na het wegvallen van de website als enige bron van informatie, ik ook mijn bestelling zal annuleren en rente en kosten in rekening zal brengen,

Dit ding hangt al zo'n 12 weken in bestelling, elk uur dat er nu voorbijgaat zonder enig bericht zal nog meer annuleringen brengen. Je kunt nieuwbouw neerzetten in 12 weken, een luxejacht op maat laten maken , keuken en bankstellen ontwerpen afleveren en geplaatst krijgen.
Maar een chinees stofzuigertje geleverd krijgen laat staan enige info?

Vrijdag a.s. Heb ik de deadline gezet. Lijkt me voor iedereen gezond om te gaan beslissen of ze dit nog willen afwachten.

whizzi
Berichten: 98
Lid geworden op: 29 jul 2011 13:54
Locatie: Helmond
Contacteer:

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door whizzi »

Als de reactie nu een Track&Trace code is, kan ik die moeilijk plaatsen ;) . Het is ook om in te dekken dat ik niet zomaar alles hoef te plaatsen.

Mijn deadline staat ook op eind deze week, vrijdag/zaterdag dus. Men zou eens uit moeten rekenen wat de rente zou zijn als we die 179,95 + verzendkosten op een goeie spaarrekening hadden gezet voor de periode dat we nu aan het wachten zijn. :P

En inderdaad, in 12 weken wordt er vanalles gedaan maar een stofzuiger schijnt moeilijk te zijn? Het ergste nog vind ik persoonlijk het gebrek aan communicatie, heel misschien had ik nu nog begrip gehad dat we zolang moeten wachten als dit gedeelte goed geweest zou zijn.

manneke-up
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 jul 2011 08:48

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door manneke-up »

Dat bedrijven nog met goupon werken, dat is al erg genoeg.


Voorbeeld:

Prijs bij groupon: 175 euro
De ondernemer krijgt maar echter 50% = 87.50
Maar moet WEL over die 175 BTW betalen en niet over 87.50
Dus netto 147.05 - 87.50 = 59.55 netto voor de ondernemer. ivm 73.53

En groupon krijgt lekker 87.50 btw vrij :idea:

Buiten dit als ik het zo lees hier, krijgt de ondernemer niet gelijk zijn geld, maar enkel nadat hij de coupons verzilverd heeft en die niet verzilverd zijn, blijft het geld lekker bij groupon.

Dat de ondernemers nog mee werken hiermee is al erg genoeg.
Als ondernemer, maar gewoon een tijdelijke aanbieding van 50% dan ben je nog goedkoper uit, zonder het gezeik met groupon.

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

12 weken is ca 3 maanden- voor elke 100 verkochte units inclusief verzendkosten wordt er bij 2% rente ca 94 euro bijgeschreven.

dstam09
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2011 10:55

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door dstam09 »

Net de bestelling geannuleerd, duurt te lang en veel te weinig feedback van de leverancier dan wel groupon.
Ik hoop dat de mensen die toch willen wachten dat het uiteindelijk de moeite waard is. Echter denk ik dat de onderneming die de producten zou/gaat leveren geen geld in voorraden wilde stoppen of het niet had en derhalve eerst geld wilde ontvangen om dan pas de producten te bestellen.
Op zich niets mis mee maar vertel dit tegen mensen!

Elke startende onderneming heeft het lastig om werkkapitaal te vergaren echter een slechte naam van je onderneming kost je uiteindelijk veel meer.

dstam09
Berichten: 10
Lid geworden op: 25 jul 2011 10:55

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door dstam09 »

Overigens hoop ik dat voor de mensen die de wel het geduld hebben dat het product komt en voldoet aan de verwachtingen!

nononsensewim
Berichten: 175
Lid geworden op: 29 jun 2009 21:01

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door nononsensewim »

iemand sowieso iets van Groupon gehoord?

ik dacht eerst topt vrijdag te geven, maar zonder een woord van wie dan ook, geef ik het misschien nog 24 uur.

HenkvanPutten
Berichten: 66
Lid geworden op: 10 jun 2008 14:46

Re: Roboduster via Groupon

Ongelezen bericht door HenkvanPutten »

nononsensewim schreef:iemand sowieso iets van Groupon gehoord?

ik dacht eerst tot vrijdag te geven, maar zonder een woord van wie dan ook, geef ik het misschien nog 24 uur.
Het is nu week 32. Is er vrijdag nog steeds helemaal niets (en iets kan bij wijze van spreken ook een verzendcode zijn voor één gelukkige koper of een terugstorting op een willekeurige plaats in Nederland van de verzendkosten) dan is het wat mij betreft klaar (in een dubbele betekenis: duidelijk en afgelopen). Volgens mij is er dan wel ergens een vliegtuig genomen maar helaas niet met een lading Robodusters... :(

Gesloten