Tele2 in gebreke stellen
Geplaatst: 09 aug 2011 11:54
Al maanden lang heb ik problemen met de decoder van Tele2. Een aantal problemen ondertussen :
1. Zappen duurt veel te lang (20s) ( vernaderen kanaal, aanpoassen volume, elke actie eigenlijk met de remote
2. Beeld bevriest tijdelijk
3. Beeld bevriest constant
4. Decoder start niet op
Maanden gelden contact opgenomen en het had te maken met een update, waren in gesprek met leverancier om het op te lossen. Hoorde maar niks van ze en dus 2 maanden geleden weer contact opgenomen, zelfde verhaal.
Nu opnieuw contact opgenomen en het verhaal is nu dat de decoder te oud was voor de update en het is niet meer op te lossen. Ik krijg geen nieuwe decoder en kreeg wel een aanbieding om het contract te vernieuwen. Dat is op zich voordeliger MAAR ik zit dan weer vast aan een contract duur. Tele2 misbruikt nu dus een technisch probleem aan hun kant om mij zo ver te krijgen om een nieuw contract af te sluiten. Als ik dit niet doe dan kan er niets aan de problemen gedaan worden.
M.i. verzaakt Tele2 hiermee aan haar verplichtingen. Ik heb immers betaald voor een televisie pakket en mag er vanuit gaan dat ik dan ook TV kan kijken. Dat er af en toe problemen zijn accepteer ik hierbij maar deze problemen maken het onmogelijk om TV te kunnen kijken.
Ik snap de houding van Tele2 ook niet want ze zeggen in feite : upgraden of accepteren dat je niet normaal TV kunt kijken. Ik wil best upgraden maar ik wil NIET de verplichting aan gaan van een contractduur van een jaar omdat zij niet kunnen leveren wat is overeengekomen in een ander contract. Kennelijk zijn andere mensen wel overstag gegaan ( begrijpelijk want als het maanden en maanden duurt dan kan ik me voorstellen dat je je op een gegeven moment maar overgeeft ).
M.i. blijft Tele2 dus in gebreke aangaande onze overeenkomst en misbruiken zij een technische storing om er commercieel gewin uit te halen. ( immers ben ik weer een jaar lang klant of ik kan geen TV kijken ).
Ik ben dan ook van plan om hen in gebreke te stellen maar ben benieuwd of anderen mij in dit pad zijn voorgegaan en misschien advies kunnen geven hoe ik dit het beste aan kan pakken.
1. Zappen duurt veel te lang (20s) ( vernaderen kanaal, aanpoassen volume, elke actie eigenlijk met de remote
2. Beeld bevriest tijdelijk
3. Beeld bevriest constant
4. Decoder start niet op
Maanden gelden contact opgenomen en het had te maken met een update, waren in gesprek met leverancier om het op te lossen. Hoorde maar niks van ze en dus 2 maanden geleden weer contact opgenomen, zelfde verhaal.
Nu opnieuw contact opgenomen en het verhaal is nu dat de decoder te oud was voor de update en het is niet meer op te lossen. Ik krijg geen nieuwe decoder en kreeg wel een aanbieding om het contract te vernieuwen. Dat is op zich voordeliger MAAR ik zit dan weer vast aan een contract duur. Tele2 misbruikt nu dus een technisch probleem aan hun kant om mij zo ver te krijgen om een nieuw contract af te sluiten. Als ik dit niet doe dan kan er niets aan de problemen gedaan worden.
M.i. verzaakt Tele2 hiermee aan haar verplichtingen. Ik heb immers betaald voor een televisie pakket en mag er vanuit gaan dat ik dan ook TV kan kijken. Dat er af en toe problemen zijn accepteer ik hierbij maar deze problemen maken het onmogelijk om TV te kunnen kijken.
Ik snap de houding van Tele2 ook niet want ze zeggen in feite : upgraden of accepteren dat je niet normaal TV kunt kijken. Ik wil best upgraden maar ik wil NIET de verplichting aan gaan van een contractduur van een jaar omdat zij niet kunnen leveren wat is overeengekomen in een ander contract. Kennelijk zijn andere mensen wel overstag gegaan ( begrijpelijk want als het maanden en maanden duurt dan kan ik me voorstellen dat je je op een gegeven moment maar overgeeft ).
M.i. blijft Tele2 dus in gebreke aangaande onze overeenkomst en misbruiken zij een technische storing om er commercieel gewin uit te halen. ( immers ben ik weer een jaar lang klant of ik kan geen TV kijken ).
Ik ben dan ook van plan om hen in gebreke te stellen maar ben benieuwd of anderen mij in dit pad zijn voorgegaan en misschien advies kunnen geven hoe ik dit het beste aan kan pakken.