Telfort incasseert 288 euro teveel en doet voorlopig niets
Geplaatst: 24 aug 2011 20:23
Telfort heeft de ingangsdatum van mijn contract niet goed geregistreerd. In plaats van 01/07/2011 staat in MijnTelfort een datum in de toekomst (13/10/2011). Het gevolg is dat al het bel- en dataverkeer nu buiten mijn bundel valt. Deze fout is door Telfort erkend. Ze hebben (schriftelijk) beloofd om de kosten buiten mijn bundel te restitueren. Vanwege de problemen (o.a. voicemailbox die spontaan werd opgeheven) zouden ook de abonnementskosten van augustus niet in rekening worden gebracht.
Omdat ik voorvoelde dat dit voor problemen gaat zorgen, heb ik in een klachtprocedure geëist dat ze de ingangsdatum aanpassen naar de datum in het schriftelijke contract (dat immers door beide partijen is ondertekend), maar dit is technisch onmogelijk zeggen ze. En daarmee is de kous voor hen af en kan ik weer een nieuwe 10-dagen durende klachtprocedure starten.
En natuurlijk ging het fout. Op 22/08/2011 is een bedrag van 288.90 EURO van mijn rekening afgeschreven. Telefonisch contact hierover met Telfort heeft tot mijn verbijstering niets opgeleverd. Het bedrag kan niet worden teruggestort, aldus een meneer van de backoffice (wiens naam ik hier maar niet noem). Het zal later worden verrekend. Hij weigerde vervolgens mij door te verbinden met een leidinggevende of ander beslissingsbevoegd persoon.
Natuurlijk kan ik mijn bank het bedrag laten storneren, maar om vier redenen ben ik daar niet voor:
- Misschien word ik dan wel afgesloten en dan zit ik ook nog zonder telefoon
- Telfort is mij nu ook rente over die 288.90 EURO verschuldigd. Een klein bedrag, maar het gaat om het principe.
- Over een paar weken heb ik weer hetzelfde probleem, want inmiddels loopt het saldo weer op tot boven de 200 EURO (terwijl ik dus volgens mijn schriftelijke contract gewoon binnen de bundel moet zitten te bellen).
- Het principele punt: Telfort maakt een fout en moet de fout dus ook herstellen.
288 EURO is een groot bedrag en Telfort is zich bewust van het feit dat het ten onrechte is geïncasseerd. Desondanks storten ze het geld niet meteen terug. Dat is toch gewoon diefstal? Ik vraag me af of ik niet gewoon aangifte moet doen bij de politie...
Omdat ik voorvoelde dat dit voor problemen gaat zorgen, heb ik in een klachtprocedure geëist dat ze de ingangsdatum aanpassen naar de datum in het schriftelijke contract (dat immers door beide partijen is ondertekend), maar dit is technisch onmogelijk zeggen ze. En daarmee is de kous voor hen af en kan ik weer een nieuwe 10-dagen durende klachtprocedure starten.
En natuurlijk ging het fout. Op 22/08/2011 is een bedrag van 288.90 EURO van mijn rekening afgeschreven. Telefonisch contact hierover met Telfort heeft tot mijn verbijstering niets opgeleverd. Het bedrag kan niet worden teruggestort, aldus een meneer van de backoffice (wiens naam ik hier maar niet noem). Het zal later worden verrekend. Hij weigerde vervolgens mij door te verbinden met een leidinggevende of ander beslissingsbevoegd persoon.
Natuurlijk kan ik mijn bank het bedrag laten storneren, maar om vier redenen ben ik daar niet voor:
- Misschien word ik dan wel afgesloten en dan zit ik ook nog zonder telefoon
- Telfort is mij nu ook rente over die 288.90 EURO verschuldigd. Een klein bedrag, maar het gaat om het principe.
- Over een paar weken heb ik weer hetzelfde probleem, want inmiddels loopt het saldo weer op tot boven de 200 EURO (terwijl ik dus volgens mijn schriftelijke contract gewoon binnen de bundel moet zitten te bellen).
- Het principele punt: Telfort maakt een fout en moet de fout dus ook herstellen.
288 EURO is een groot bedrag en Telfort is zich bewust van het feit dat het ten onrechte is geïncasseerd. Desondanks storten ze het geld niet meteen terug. Dat is toch gewoon diefstal? Ik vraag me af of ik niet gewoon aangifte moet doen bij de politie...