de dupe van fout advies vodafone medewerker
Geplaatst: 28 sep 2011 15:50
Omdat ik de komende maanden vanwege werk veel in italie verblijf en vaak op locaties verblijf waar geen internet is, was ik op zoek naar een "dongel" zodat ik in het buitenland het internet op kon en mijn mail kon checken.
Met deze vraag stapte ik de vodafone winkel in almere binnen. De verkoper , die dus wist dat het om internet in het buitenland ging, adviseerde mij een "prepaid-dongel" en dan de pre paid kaart vervangen door een kaart met abonnement van 10 euro per maand, met 200 mb per maand, genoeg voor internet in het buitenland. Het abonnement was maandelijks opzegbaar, zodra ik niet meer naar italie hoefde kon ik het opzegen. Dus kocht ik de dongel voor 39,90 en nam een abonnement voor 10 euro per maand. De verkoper verving het kaartje in de dongel en adviseerde mij de dongel voor vertrek te activeren om te controleren of alles werkte, wat ik gedaan heb en alles deed het prima! Echter, eenmaal in Italie kreeg ik geen verbinding. Mijn collega met een italiaanse vodafone dongel kwam makkelijk op het internet, dus daaraan lag het niet. Toen geprobeerd via het pre-paid kaartje en zowaar,verbinding, echter maar kortstondig want toen was het tegoed op. Bij thuiskomst Vodafone gebeld en wat bleek: het abonnement was alleen goed voor Nederland, niet voor het buitenland. De helpdesk medewerker zei dat hij het abonnement wel voor het buitenland zou kunnen activeren tegen extra kosten. Ik zei dat ik niet goed was voorgelicht en dat ik mijn geld terug wilde. De medewerker beaamde dit en zou mij doorverbinden en toen ging ik van het kastje naar de muur. Abonnement annuleren kon niet, want het was op 13/9 ingegaan, dus kon pas per 13/10 worden opgezegd en dat kon NU niet, ik moest op 13/10 terug bellen. Kosten van dongel en onkosten retourneren kon ook niet. Oftewel, ik ben de dupe van een foute voorlichting van de vodafone medewerker, dit heeft mij tot nu toe bijna 60 euro gekost, voor niets. Het is onmogelijk om iemand van vodafone aan de lijn te krijgen die mij kan helpen, mij is geadviseerd een brief naar Maastricht te sturen. Ik vind dat ik in mijn recht sta, ik heb duidelijk aangegeven waarvoor ik de dongel nodig had en heb fout advies gekregen. Wie heeft er een goed advies voor mij?
Met deze vraag stapte ik de vodafone winkel in almere binnen. De verkoper , die dus wist dat het om internet in het buitenland ging, adviseerde mij een "prepaid-dongel" en dan de pre paid kaart vervangen door een kaart met abonnement van 10 euro per maand, met 200 mb per maand, genoeg voor internet in het buitenland. Het abonnement was maandelijks opzegbaar, zodra ik niet meer naar italie hoefde kon ik het opzegen. Dus kocht ik de dongel voor 39,90 en nam een abonnement voor 10 euro per maand. De verkoper verving het kaartje in de dongel en adviseerde mij de dongel voor vertrek te activeren om te controleren of alles werkte, wat ik gedaan heb en alles deed het prima! Echter, eenmaal in Italie kreeg ik geen verbinding. Mijn collega met een italiaanse vodafone dongel kwam makkelijk op het internet, dus daaraan lag het niet. Toen geprobeerd via het pre-paid kaartje en zowaar,verbinding, echter maar kortstondig want toen was het tegoed op. Bij thuiskomst Vodafone gebeld en wat bleek: het abonnement was alleen goed voor Nederland, niet voor het buitenland. De helpdesk medewerker zei dat hij het abonnement wel voor het buitenland zou kunnen activeren tegen extra kosten. Ik zei dat ik niet goed was voorgelicht en dat ik mijn geld terug wilde. De medewerker beaamde dit en zou mij doorverbinden en toen ging ik van het kastje naar de muur. Abonnement annuleren kon niet, want het was op 13/9 ingegaan, dus kon pas per 13/10 worden opgezegd en dat kon NU niet, ik moest op 13/10 terug bellen. Kosten van dongel en onkosten retourneren kon ook niet. Oftewel, ik ben de dupe van een foute voorlichting van de vodafone medewerker, dit heeft mij tot nu toe bijna 60 euro gekost, voor niets. Het is onmogelijk om iemand van vodafone aan de lijn te krijgen die mij kan helpen, mij is geadviseerd een brief naar Maastricht te sturen. Ik vind dat ik in mijn recht sta, ik heb duidelijk aangegeven waarvoor ik de dongel nodig had en heb fout advies gekregen. Wie heeft er een goed advies voor mij?