Defecte ov-chipkaarten, goudmijn voor TLS?
Geplaatst: 15 okt 2011 17:07
Geachte forumleden,
Ik heb na 3 maanden overgestapt te zijn op de ov-chipkaart 2 defecte anonieme ov-chipkaarten liggen. Ik reis weinig, 2 tot 4 keer per maand, maar beide reageerden na 3 of 4 keer reizen nergens meer op. Ze zijn in perfecte staat, niet verbogen en juist gebruikt. Zowel de oplaadautomaat als bij de NS balie, waar men de kaarten getest heeft, wordt geen kaart onder de lezer gedetecteerd; volkomen defect. Met andere kaarten nooit problemen gehad, tot de geldigheidsduur.
Ook ik heb 2 formulieren bij het GVU loket meegekregen, waarop staat dat alleen het tegoed wordt teruggestort. Niet de 7,50 voor de kaart zelf (zoals eerder in topics aangegeven).
0900-0980 zegt, na navraag, dat er geen enkele vorm van garantie, op welke ov-chipkaart ook, zit. (Wat het product, gezien de winstmarges, tot een goudmijn voor Trans Links Systems (TLS) maakt. Productiekosten 0,35 euro, verkoop 7,50, tel uit je winst. TLS is met zulke marges zelfs gebaat bij inferieure producten. Hoe meer niet meer werken, kassa).
Het risico wordt volledig bij de klant gelegd.
Bij het GVU loket waren er 4 mensen voor mij, en allemaal met defecte ov-chipkaarten. Kijk ik op internet dan ben ik onthutst door de gigantische hoeveelheid mensen met defecte ov-chipkaarten. ik zie verhalen van mensen die de ov-chipkaart kopen, opladen, zo de bus inlopen en de kaart blijkt niet te werken. Weg 7,50.
Nu vraag ik me af: er hoort toch volgens de wet een minimale garantie op een nieuw product wat je koopt te zitten? Zo kunnen ze alles wel als ov-chipkaart verkopen voor 7,50 ... mits de klant maar gelooft dat het een ov-chipkaart is: visitekaartjes, pennen, plakjes ham, broodje kroket, wcpapier. "Probeert u het eens hiermee?", en als het niet werkt, jammer dan.
Dit kan zo niet, zeker niet omdat je gedwongen wordt ermee te reizen.
Ik zou graag willen weten of iemand en als ja, hoe die persoon die 7,50 euro van het blijkbaar inferieure product, teruggekregen heeft. Ik wil ook graag weten hoe lezers van dit forum denken over een product wat nieuw verkocht wordt, maar waar geen enkele vorm van garantie ook, op gegeven wordt. (Volgens mij mag dit niet volgens de Warenwet, zelfs op een pen van 20 eurocent zit garantie)
Ik heb na 3 maanden overgestapt te zijn op de ov-chipkaart 2 defecte anonieme ov-chipkaarten liggen. Ik reis weinig, 2 tot 4 keer per maand, maar beide reageerden na 3 of 4 keer reizen nergens meer op. Ze zijn in perfecte staat, niet verbogen en juist gebruikt. Zowel de oplaadautomaat als bij de NS balie, waar men de kaarten getest heeft, wordt geen kaart onder de lezer gedetecteerd; volkomen defect. Met andere kaarten nooit problemen gehad, tot de geldigheidsduur.
Ook ik heb 2 formulieren bij het GVU loket meegekregen, waarop staat dat alleen het tegoed wordt teruggestort. Niet de 7,50 voor de kaart zelf (zoals eerder in topics aangegeven).
0900-0980 zegt, na navraag, dat er geen enkele vorm van garantie, op welke ov-chipkaart ook, zit. (Wat het product, gezien de winstmarges, tot een goudmijn voor Trans Links Systems (TLS) maakt. Productiekosten 0,35 euro, verkoop 7,50, tel uit je winst. TLS is met zulke marges zelfs gebaat bij inferieure producten. Hoe meer niet meer werken, kassa).
Het risico wordt volledig bij de klant gelegd.
Bij het GVU loket waren er 4 mensen voor mij, en allemaal met defecte ov-chipkaarten. Kijk ik op internet dan ben ik onthutst door de gigantische hoeveelheid mensen met defecte ov-chipkaarten. ik zie verhalen van mensen die de ov-chipkaart kopen, opladen, zo de bus inlopen en de kaart blijkt niet te werken. Weg 7,50.
Nu vraag ik me af: er hoort toch volgens de wet een minimale garantie op een nieuw product wat je koopt te zitten? Zo kunnen ze alles wel als ov-chipkaart verkopen voor 7,50 ... mits de klant maar gelooft dat het een ov-chipkaart is: visitekaartjes, pennen, plakjes ham, broodje kroket, wcpapier. "Probeert u het eens hiermee?", en als het niet werkt, jammer dan.
Dit kan zo niet, zeker niet omdat je gedwongen wordt ermee te reizen.
Ik zou graag willen weten of iemand en als ja, hoe die persoon die 7,50 euro van het blijkbaar inferieure product, teruggekregen heeft. Ik wil ook graag weten hoe lezers van dit forum denken over een product wat nieuw verkocht wordt, maar waar geen enkele vorm van garantie ook, op gegeven wordt. (Volgens mij mag dit niet volgens de Warenwet, zelfs op een pen van 20 eurocent zit garantie)