Graag leg ik het volgende voor, want ik ben tot nu toe via de belastingdienst en het juridisch loket nog net veel verder gekomen.
In 2012 zal een vriend bij mij komen wonen. Partners zijn wij niet..mannen hebben meer zijn voorkeur
![Wink ;)](./images/smilies/icon_wink.gif)
Logisch is dat de huurtoeslag stopt. Ook heb ik een zoontje. Hiervoor ontvang ik KGB en Kinderopvangtoeslag. Ik werk zelf parttime, maar goede vriend werkt volledig en verdient ruim 30.000 per jaar. Dit zal dus dan ook behoorlijk invloed hebben op de toeslagen! Maar hij zit er niet op te wachten om bij te dragen ad zorg van mijn kind, zowel in de opvang als de overig onderhoud. En terecht, ik wil dat ook niet. Hij is immers niet de vader.
Het enige verhaal is dat we dus meer dan 6mnd gezamenlijk bij de GBA zullen staan en ´een gezamenlijke huishouding eventueel voeren´Maar dit is zo´n vaag begrip. We zorgen niet voor elkaar, verdelen niet de huishoudelijke taken. Ik leef met mijn kind en hij doet zijn ding. Wellicht dat we inderdaad eens samen eten. Maar schaffen geen duurzame produkten aan. Dus ik vind het maar vaag en hoop dat jullie mij verder kunnen helpen. Omdat het een belangrijke overweging is om het samenwonen daadwerkelijk te gaan doen.
Bedankt alvast