Agis! Mijn ervaring met deze AGIS Zorgverzekering is zo slecht dat ik woest ben.
Ik heb nog nooit zo een slechte en arrogante customer service gehad behalve dan met corrupte politie in Zuid Oost Azie.
De gemeente Amsterdam nam kontact op met AGIS mijn group polis te stoppen omdat ik naar het buitenland emmigreerde. Ik werd nooit uit deze verzekering uitgeschreven door GBA problemen, en buiten mijn doen of schuld maar na dat mijn GBA was gecorrigeerd weigerde AGIS met terug werkende kracht mij uit hun verzekering te laten. De incorrecte premie achterstand werd ook niet zorgvuldig aangepast.
Ik werd telkens nieuwe en andere voorwaarden gegeven om aan te voldoen "in order to have mij file corrected" Maar dan voelde het als of mijn informatie tegen mij werd gebruikt om het alleen maar moeilijker te maken om AGIS aka "Hotel California" Zorgverzekerings polis te verlaten.
"You can check in any time you like but you can never ever leave!" Welcome to the Hotel Zorgverzekering AGIS, any time of year, we will nail you here!
De klantenservice van AGIS was onbeschoft.
De informatie in mijn dossier werd niet gekontrolleert.
AGIS wou gewoon niets oplossen en mij werd constant de les gelezen, Zorg verzekerings wet.... dit en dat als of ik mentaal gestoord was en mij niet aan de regels en wetten wou houden. Ga klagen in Den Haag
werd mij ook verteld door een AGIS medewerker want AGIS beweerde zich slechts aan de Zorgverzekerings Wet te houden en niet anders te kunnen.
Men beweerde herhaaldelijk vals en ten onrechte dat ik mij niet aan Nederlandse Zorgverzekerings wet wou houden. Daarmee werd mij constant de mond gesnoerd en niet geluisterd om feiten op een rijtje te krijgen. "As in..... AGIS, the info you have on me is incorrect, why in Gods name do you refuse to check your facts and my file information...what is wrong with you people!!!!!
Agis weigerde mijn aangepaste GBA informatie zorgvuldig te controlleeren
.
Een brief van andere overheids instanties naar AGIS werd gewoon weg niet beantwoord,en volgens een "Promise by management" om terug gebeld te worden werd ook niet gedaan.
Geld werd betaald door de gemeente Amsterdam aan AGIS voor mijn "so called" zogenaamde, premie achterstand maar niet een enkele bevestiging werd aan mij gestuurd!
AGIS medewerkers dreigde met incasso en constante verweising naar de Zorgverzekeringswet met in plaats van ueberhaupt te proberen mijn situatie te checken en op feiten gebaseert proberen deze op te lossen.
The way they spoke with me was often....
Arrogant. >> Condescending, unfriendly and in a ridiculing fashion as if I had no right to explain what was the problem with my file info.
Ook al mocht ik geen Zorgverzekering gebruiken omdat ik nergens in Nederland woonachtig was en ook met terugwwerkende kracht niet in het GBA was geregistreerd weigerde AGIS desondanks hun beslissing aantepassen.
AGIS beweert dat als een Nederlander en in mijn geval een Nederlandse Canadees "dual citizen" korter dan 1 jaar in het buitenland verblijft dan moet deze persoon desondanks doorbetalen. Dus als ik voor 11 maanden terug ga naar Canada moet ik voor zo lang Zorgpremie betalen?
Dus AGIS beweert in mijn situatie dat om dat er een bepaalde Zorgverzekeringswet is dat Nederlanders die minder dan 1 Jaar in het buitenland verkeren moeten Zorgverzekering betalen als ze binnen een Jaar terug naar Nederland komen. "intentie!!!
Dat klinkt als of ik een soort slaaf en eigendom van de AGIS Zorgverzekerings maatschappij ben geworden? I dont think so!
Wat als je die Zorgverzekering niet mag of kan gebruiken? Extra territoriality tegen een ander land en tegen de rechten in van die staatsburger? What then AGIS? War with Canada? Are you guys for real??
In mijn geval werkte en woonde ik in het middle Oosten maar was mijn GBA niet op tijd uitgeschreven en kwam ik onverwachts eerder terug naar Nederland.
Ik kreeg geen bijstand, uitkering, betaalde geen hypotheek, had geen eigendom in Nederland en werkte niet voor een Nederlands bedrijf. Ik had geen enkele band waarop en waar mee AGIS kan beweren dat ik hun eigendom ben als ex klant.
Zonder een woon adress te hebben kon ik geen Zorgverzekering en mocht ik geen Zorgverzekering in Nederland gebruiken tot dat ik in het GBA van een gemeente stond ingeschreven.
Dat vertelde mij de ene en andere Apotheek, Zorgverzekering en zelfs AGIS telefoon staff.
Deze feiten scheint AGIS een "zorg" (they dont give a Rts s) te zijn en AGIS will dat ik betaal ook al was ik in het buitenland en ook all kon ik daarna zonder woon of postadress hun zorgverzekering niet gebruiken.
Het komt er nu op neer dat voor well over 6 maanden AGIS geweigert heeft dit op een positieve manier op te lossen en AGIS gedraagd zich op een manier dat ik gewoon terug naar Canada will gaan. Dat een Zorgverzekering zo als AGIS zo veel macht misbruikt en gewoon probeert te dwarsbomen om inplaats daarvan iets eigenlijk heel simple op te lossen is om ziek van te worden.
En ja ziek geworden ben ik dan ook, en wat mij betreft gedeeltelijk door de AGIS mentalityd en hoe zij mij hebben behandeld.
Nu begrijp ik waarom er well over 1000.000 Canadezen van Nederlandse afkomst zijn als er zo een verziekt Zorg stelsel word gemanipuleert door dergelijken als AGIS.
Is het zo moeilijk voor AGIS om gewoon te proberen dit eerlijk en klantyen vriendelijk op te lossen, gebaseerd op feiten?
Ik verbaas mij dan ook niet dat er zo vele klachten tegen deze AGIS Zorgverzekering online zijn.
Ik zou op dit moment nooit en tenimmer AGIS aan wie dan ook aanraden en heb Achmea De "Umbrella Corporation" op de hoogte gebracht. Nu gaat het mischien via het SKGZ maar ik heb totaal geen vertrouwen meer in de Nederlandse Zorgverzekeringswet die zo open staat voor "missinterpretation and manipulation to suit a corporations greed, uh sorry I meant need!
Deze Zorgverzekering AGIS wat mijn situatie betreft heeft mij goed weeten te dwarsbomen om gewone Zorg verzekering met beleefde klanten service te krijgen.
Er is weinig Zorg "or Care left" in deze AGIS omgang met clienten.
I seriously might have to leave this country, what breaks my heart because I was born here. Just like George Orwell I dont believe in slavery or having my arm chipped or tatooed with a number. Any number, even that of a Zorgverzekering group polis that somehow implies that I belong to this corporation. I have had enough to last me a lifetime of AGIS. Shame on you!
H Stam