Ik heb grote problemen met mijn HP Macbook Pro. Ik heb deze 3 maanden geleden op 11-09-11 gekocht bij de Power PC Plus (PPP). Het begon als volgt:
Nadat ik de laptop ben gaan gebruiken heb ik via SpotNet een film gedownload waar per ongeluk een virus in zat. Ik kreeg het virus met Super Anti Spyware er niet uit en bracht het apparaat terug naar de PPP om te laten repareren. Ze vertelden mij dat dit niet binnen de garantie van het apparaat viel. Ze hebben me uitgelegd dat deze Virusscanner niet voldoende bescherming bood en adviseerden mij om een ander pakket te gebruiken. Uiteindelijk hebben ze voor € 13,37 een enkele licentie verkocht van AVG, deze heb ik na het opnieuw installeren van mijn laptop geactiveerd en werkt goed, echter is het wel vreemd dat er staat: "AVG Free"....
Gelukkig was dit probleem nu opgelost en dacht ik weer aan het werk te kunnen met mijn laptop. Echter liep ik vervolgens tegen het tweede (veel grotere) probleem aan namelijk: Ik gebruik mijn laptop op mijn slaapkamer, nu lag ik lekker in mijn bed film te kijken met de laptop op schoot toen de laptop steeds meer lawaai begon te maken en werd best heel warm. Ik ging er van uit dat dit normaal zou zijn, echter begon opeens het beeld vreemde blokjes te krijgen en op een gegeven moment viel deze uit!
Gelukkig is mijn buurman handig met dit soort dingen dus die heb ik er eerst na laten kijken, maar nadat hij de laptop uit elkaar had gehaald kon hij niks vinden wat er mis mee was en zei dat ik maar terug moest gaan naar de winkel...
Ik weer terug naar de PPP met mijn probleem, maar nadat ik mijn verhaal had gedaan zeiden ze dat ik geen garantie had!. Ze zeggen daar dat ik geen garantie meer heb omdat ik de laptop verkeerd heb gebruikt en omdat mijn buurman er even naar had gekeken
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
Ik ben eigenlijk jullie advies nodig wat ik hiermee moet doen. Moet ik aanspraak maken op mijn rechten als consument dat deze laptop een verwachte levensduur heeft van 10 jaar naar mijn idee? Of moet ik een aangetekende brief sturen naar de PPP waar ik eis dat mijn laptop kosteloos gerepareerd wordt?
Alvast bedankt voor jullie reacties,
Groeten