Wachtwoord veranderen van MijnKPN gooit je mailbox op slot!
Geplaatst: 16 dec 2011 22:05
MijnKPN is je beheeraccount voor alle zaken die je met KPN doet: je kunt er je facturen inzien en enkele instellingen aanpassen. Ik heb van KPN internet/digitaleTV /bellen, en ook is KPN al meer dan 10 jaar mijn mailprovider: van worldacces, naar planet naar kpnmail.
Nu kon ik mijn wachtwoord voor MijnKPN niet meer vinden want die is me ooit per snailmail (post) verstuurd. Dus vraag ik een nieuw wachtwoord aan. Het komt nog steeds per post (en waarschijnlijk met de postkoets). Dit duurt drie werkdagen. Ik kan er mee leven al ben ik zelf snellere response tijden en een effectiever afhandelingsprotocol gewend. Het gaat maar om een beheeraccount.
Wat blijkt nu: met het resetten van het wachtwoord van MijnKPN wordt ook het wachtwoord van mijn mailbox (ge)reset. Dat stond er echter niet bij! Het betekent wel dat ik nu VIJF dagen niet bij mijn mail kan. Als je ziet hoeveel je tegenwoordig per mail regelt, is enige afhankelijkheid wel aan te tonen. In mijn mailbox zitten ook nog 5 aliassen voor mijn gezin, die kunnen ook niet meer bij hun mail.
Vergelijk: je wilt op internet je facturen bekijken van je mobiele telefoon bij je provider. Stel je moet daar je wachtwoord laten resetten: kun je 5 dagen niet telefoneren!
Vergelijk: Je bankiert via internet maar hebt een nieuw wachtwoord nodig. Reset veroorzaakt vijf dagen geen gebruik van je pinpas.
Welke techneut of manager heeft dit verzonnen? Dit kan toch niet?
Uiteraard heb ik KPN gebeld, de servicedesk verontschuldigde zich. Ik kan het de telefoniste niet kwalijk nemen, maar ik was wel verbijsterd te horen dat er inderdaad een koppeling (sinds kort) tussen de wachtwoorden bestaat.
Uiteraard heb ik getweet over mijn ongenoegen. KPNWebcare reageert meteen: stuur uw postcode en huisnummer en wij kijken even in uw dossier. Graag direct messaging (niet openbaar bericht). Niet openbaar = prive en is daarmee onschadelijk voor het imago. Vervolgens werd het stil.
Stel je verwacht een belangrijke mail (een uitnodiging voor een sollicitatie, een afspraakje via datingsite, een trackmail over een aankoop/bestelling), dan loop je gerede kans dat je het mist. Geheel buiten je schuld om kun je hierdoor schade oplopen. Daar valt waarschijnlijk weinig op te claimen, daar zorgen de Algemene Voorwaarden meestal wel voor.
Heeft iemand dezelfde ervaring? Hoe zou jij reageren als je mailbox 5 dagen op slot gaat buiten jouw schuld?
Emil
Nu kon ik mijn wachtwoord voor MijnKPN niet meer vinden want die is me ooit per snailmail (post) verstuurd. Dus vraag ik een nieuw wachtwoord aan. Het komt nog steeds per post (en waarschijnlijk met de postkoets). Dit duurt drie werkdagen. Ik kan er mee leven al ben ik zelf snellere response tijden en een effectiever afhandelingsprotocol gewend. Het gaat maar om een beheeraccount.
Wat blijkt nu: met het resetten van het wachtwoord van MijnKPN wordt ook het wachtwoord van mijn mailbox (ge)reset. Dat stond er echter niet bij! Het betekent wel dat ik nu VIJF dagen niet bij mijn mail kan. Als je ziet hoeveel je tegenwoordig per mail regelt, is enige afhankelijkheid wel aan te tonen. In mijn mailbox zitten ook nog 5 aliassen voor mijn gezin, die kunnen ook niet meer bij hun mail.
Vergelijk: je wilt op internet je facturen bekijken van je mobiele telefoon bij je provider. Stel je moet daar je wachtwoord laten resetten: kun je 5 dagen niet telefoneren!
Vergelijk: Je bankiert via internet maar hebt een nieuw wachtwoord nodig. Reset veroorzaakt vijf dagen geen gebruik van je pinpas.
Welke techneut of manager heeft dit verzonnen? Dit kan toch niet?
Uiteraard heb ik KPN gebeld, de servicedesk verontschuldigde zich. Ik kan het de telefoniste niet kwalijk nemen, maar ik was wel verbijsterd te horen dat er inderdaad een koppeling (sinds kort) tussen de wachtwoorden bestaat.
Uiteraard heb ik getweet over mijn ongenoegen. KPNWebcare reageert meteen: stuur uw postcode en huisnummer en wij kijken even in uw dossier. Graag direct messaging (niet openbaar bericht). Niet openbaar = prive en is daarmee onschadelijk voor het imago. Vervolgens werd het stil.
Stel je verwacht een belangrijke mail (een uitnodiging voor een sollicitatie, een afspraakje via datingsite, een trackmail over een aankoop/bestelling), dan loop je gerede kans dat je het mist. Geheel buiten je schuld om kun je hierdoor schade oplopen. Daar valt waarschijnlijk weinig op te claimen, daar zorgen de Algemene Voorwaarden meestal wel voor.
Heeft iemand dezelfde ervaring? Hoe zou jij reageren als je mailbox 5 dagen op slot gaat buiten jouw schuld?
Emil