Jaarcontracten aansmeren nieuwe Policy van KPN?
Geplaatst: 28 jan 2012 13:28
Wanneer je met KPN belt met een willekeurige vraag over jouw abonnement probeert de helpdesk medewerker zo goed mogelijk te antwoorden. Maar daarna wordt u erop geattendeerd dat u voor hetzelfde geld een snellere verbinding kunt krijgen. Iedereen wil natuurlijk wel een snellere verbinding voor hetzelfde geld.
Prima geregeld; althans zo lijkt het....
Wanneer je later (te laat natuurlijk) nog een keer kijkt naar je abonnementsgegevens blijkt dat je ineens een nieuw jaarcontract hebt met 12 maanden € 10,- korting.
Resultaat in ons geval: We zitten weer een jaar lang vast aan KPN terwijl de verbinding verhoogd is van 8 Mbps naar 10,5 Mbps. Aangezien wij ons al aan het oriënteren waren op een 'echt' snellere verbinding voelen wij ons behoorlijk belazerd!
We hebben daarom met KPN gebeld met de vraag of bovenstaande teruggedraaid kon worden met de nadrukkelijke mededeling dat we niet een nieuw jaarcontract willen. Opmerking van de helpdeskmedewerker: Dat maakt niet uit want met de nieuwe wet mag je altijd per maand opzeggen.
Resultaat: een bevestigingsmail met een nieuw jaarcontract met 12 maanden € 10,- korting.
Daarop hebben we nogmaals gebeld en aangegeven dat we terug willen naar het eerste contract en ook meteen het abonnement op willen zeggen. Antwoord KPN: Dat gaat u eer als € 300,- kosten omdat u het contract af moet kopen.
Bovenstaande is echter niet het enige geval. Mijn vader heeft in het verleden een paar keer met KPN gebeld en iedere keer kreeg hij weer een nieuw contract terwijl steeds niets over een nieuw contract werd verteld. KPN biedt gewoon steeds weer iets gratis aan dat gekoppeld is aan een nieuw jaarcontract.
Resultaat bij mijn vader: Hij heeft nu drie Interactieve TV ontvangers waarvan de 3e niet eens geactiveerd kan worden omdat er maximaal 2 aangesloten mogen worden. Toen mijn vader KPN belde om het 3e kastje terug te kunnen sturen kreeg hij na (een paar keer) doorverbinden een medewerker aan de lijn die het gesprek opende met: "dus u wilt een extra interactie TV ontvanger bestellen? " Mijn vader heeft toen maar snel de verbinding verbroken......
Het lijkt er dus op dat dit het antwoord van KPN is op de nieuwe wetgeving waarbij je per maand een abonnement moet kunnen beëindigen. KPN heeft blijkbaar een Policy ingesteld dat bij elke telefoontje naar de helpdesk de klant een jaar lang korting of sneller internet krijg aangeboden waardoor mensen ongemerkt een nieuw jaarcontract aangaan. Dit is toch misleiding!
Wanneer andere gebruikers van dit forum met de KPN helpdesk bellen. Willen jullie hier dan op letten en jullie ervaring in deze discussie delen?
Bij voorbaat dank.
Prima geregeld; althans zo lijkt het....
Wanneer je later (te laat natuurlijk) nog een keer kijkt naar je abonnementsgegevens blijkt dat je ineens een nieuw jaarcontract hebt met 12 maanden € 10,- korting.
Resultaat in ons geval: We zitten weer een jaar lang vast aan KPN terwijl de verbinding verhoogd is van 8 Mbps naar 10,5 Mbps. Aangezien wij ons al aan het oriënteren waren op een 'echt' snellere verbinding voelen wij ons behoorlijk belazerd!
We hebben daarom met KPN gebeld met de vraag of bovenstaande teruggedraaid kon worden met de nadrukkelijke mededeling dat we niet een nieuw jaarcontract willen. Opmerking van de helpdeskmedewerker: Dat maakt niet uit want met de nieuwe wet mag je altijd per maand opzeggen.
Resultaat: een bevestigingsmail met een nieuw jaarcontract met 12 maanden € 10,- korting.
Daarop hebben we nogmaals gebeld en aangegeven dat we terug willen naar het eerste contract en ook meteen het abonnement op willen zeggen. Antwoord KPN: Dat gaat u eer als € 300,- kosten omdat u het contract af moet kopen.
Bovenstaande is echter niet het enige geval. Mijn vader heeft in het verleden een paar keer met KPN gebeld en iedere keer kreeg hij weer een nieuw contract terwijl steeds niets over een nieuw contract werd verteld. KPN biedt gewoon steeds weer iets gratis aan dat gekoppeld is aan een nieuw jaarcontract.
Resultaat bij mijn vader: Hij heeft nu drie Interactieve TV ontvangers waarvan de 3e niet eens geactiveerd kan worden omdat er maximaal 2 aangesloten mogen worden. Toen mijn vader KPN belde om het 3e kastje terug te kunnen sturen kreeg hij na (een paar keer) doorverbinden een medewerker aan de lijn die het gesprek opende met: "dus u wilt een extra interactie TV ontvanger bestellen? " Mijn vader heeft toen maar snel de verbinding verbroken......
Het lijkt er dus op dat dit het antwoord van KPN is op de nieuwe wetgeving waarbij je per maand een abonnement moet kunnen beëindigen. KPN heeft blijkbaar een Policy ingesteld dat bij elke telefoontje naar de helpdesk de klant een jaar lang korting of sneller internet krijg aangeboden waardoor mensen ongemerkt een nieuw jaarcontract aangaan. Dit is toch misleiding!
Wanneer andere gebruikers van dit forum met de KPN helpdesk bellen. Willen jullie hier dan op letten en jullie ervaring in deze discussie delen?
Bij voorbaat dank.