Problemen met Asus !
Geplaatst: 20 feb 2012 13:15
Beste Tros Radar,
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een laptop van Asus gekocht bij Wehkamp. Deze machine heeft me behoorlijk wat geld gekost omdat ik deze machine voor mijn studie en werk nodig heb. Half december is mijn laptop thuis opgehaald voor reparatie door PostNL deze heeft mijn laptop (na 2 weken) afgeleverd bij Asus. Vervolgens is Asus er mee aan de gang geweest en kreeg ik 3 februari een mailtje dat ze mijn laptop niet konden reparen en dat ze 60% van mijn aankoop bedrag wouden crediteren. Hiermee ging ik uiteraard niet akkoord omdat op hun site het volgende staat:
Mijn laptop valt gewoon nog onder garantie bij Asus. Na een hoop gemail en gebeld met Asus waarin ze mij vertelden dat ze geen vervangende machines beschikbaar hadden kreeg ik na een week 100% gecrediteerd. Maar ze kunnen het aankoop bedrag niet gelijk aan mij crediteren maar aan Wehkamp zelf. Dit zouden ze doen over 20 dagen! (28-02-2012) Dan word het geld gecrediteerd naar Wehkamp. Dan moet ik nog wachten totdat alles bij Wehkamp rond is en ze het geld naar mij kunnen overmaken. Inmiddels ben ik al 2 maanden aan het wachten (waarvan ik max. 1 maand mee rekening kon houden). En heb ik nog niks!! Doordag ik al zo lang moet wachten op mijn wereknde systeem odf nu het geld zodat ik zelf een nieuwe machine kan aanschaffen loop ik mijn inkomsten mis van mijn werk en loop ik achter met mijn studie.
Wat zou ik hier nog aan kunnen doen? Gewoon afwachten totdat ik mijn geld heb? Of kan ik hier wel wat tegen doen?
Mijn irritaties zijn zeer hoog bij Asus op dit moment !
Met vriendelijke groet,
Kevin van der Burgt
Ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik een laptop van Asus gekocht bij Wehkamp. Deze machine heeft me behoorlijk wat geld gekost omdat ik deze machine voor mijn studie en werk nodig heb. Half december is mijn laptop thuis opgehaald voor reparatie door PostNL deze heeft mijn laptop (na 2 weken) afgeleverd bij Asus. Vervolgens is Asus er mee aan de gang geweest en kreeg ik 3 februari een mailtje dat ze mijn laptop niet konden reparen en dat ze 60% van mijn aankoop bedrag wouden crediteren. Hiermee ging ik uiteraard niet akkoord omdat op hun site het volgende staat:
Als uw product niet goed functioneert bij normaal gebruik tijdens de garantie periode zal ASUS zorgen voor reparatie of vervanging de defecte onderdelen. Indien dit niet mogelijk is binnen de gestelde wettelijke periode kan ASUS het product zelf vervangen. Het vervangende product zal dan functioneel gelijkmatig of beter zijn als wat origineel is geleverd. Reparatie en vervanging kunnen uitgevoerd worden met gebruik van gerenoveerde onderdelen of units. Indien de notebook in garantie is, zullen de eigendomsrechten van de vervangen defecte onderdelen automatisch worden overgedragen naar ASUS.
Bron: http://rma.asus.de/pick_eu/nl/
Mijn laptop valt gewoon nog onder garantie bij Asus. Na een hoop gemail en gebeld met Asus waarin ze mij vertelden dat ze geen vervangende machines beschikbaar hadden kreeg ik na een week 100% gecrediteerd. Maar ze kunnen het aankoop bedrag niet gelijk aan mij crediteren maar aan Wehkamp zelf. Dit zouden ze doen over 20 dagen! (28-02-2012) Dan word het geld gecrediteerd naar Wehkamp. Dan moet ik nog wachten totdat alles bij Wehkamp rond is en ze het geld naar mij kunnen overmaken. Inmiddels ben ik al 2 maanden aan het wachten (waarvan ik max. 1 maand mee rekening kon houden). En heb ik nog niks!! Doordag ik al zo lang moet wachten op mijn wereknde systeem odf nu het geld zodat ik zelf een nieuwe machine kan aanschaffen loop ik mijn inkomsten mis van mijn werk en loop ik achter met mijn studie.
Wat zou ik hier nog aan kunnen doen? Gewoon afwachten totdat ik mijn geld heb? Of kan ik hier wel wat tegen doen?
Mijn irritaties zijn zeer hoog bij Asus op dit moment !
Met vriendelijke groet,
Kevin van der Burgt