Pagina 1 van 1
Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 14:02
door rajdiederen
Hallo allemaal,
Ongeveer 4 jaar geleden heb ik bij RedCoon een espresso apparaat gekocht (een Jura J5).
Vandaag is dat apparaat voor het eerst op onderhoud en nog geen uur na het apparaat gebracht te hebben word ik gebeld door het servicebedrijf. Het servicebedrijf concludeert dat het apparaat niet 4000 kopjes koffie heeft gezet (zoals de interne teller aangeef), maar tussen de 8000 en 10000 kopjes. Het resetten van de teller is een koud kunstje.
Men trekt deze conclusie op basis van de slijtage van het apparaat (maalsysteem), vervuiling (zetgroep, schoonmaken / reviseren niet meer mogelijk en moet worden vervangen) en het missen van een aantal schroeven.
Aannemende dat het onderhoudsbedrijf de waarheid spreekt (ik heb verzocht foto's te nemen) denk ik enkel dat ik kan concluderen dat ik door RedCoon belazerd ben. De monteur stelt dat dit hem niet bevreemdt; hij zegt vaker te maken gehad te hebben met machines van RedCoon die op zijn gekocht (ex demo modellen of modellen met transportschade) en na revisie als nieuw weg worden gezet.
Ik vraag me dan ook af wat te doen. Ik krijg foto's, een schriftelijke onderbouwing en de oude onderdelen mee van het onderhoudsbedrijf, maar het blijft uiteraard zijn woord tegen dat van RedCoon.
Wie heeft tips voor me? Indien het verhaal waar is (hoe ik dat moet concluderen weet ik niet) wil ik uiteraard verhaal halen bij RedCoon....
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 14:05
door Suzanne 326
Ik heb geen oordeel maar 4000 kopjes in 4 jaar tijd is wel erg weinig, zijn er nog geen 3 per dag gemiddeld. Kan het niet zijn dat de teller gewoon niet goed telt?
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 15:38
door rajdiederen
Suzanne 326 schreef:Ik heb geen oordeel maar 4000 kopjes in 4 jaar tijd is wel erg weinig, zijn er nog geen 3 per dag gemiddeld. Kan het niet zijn dat de teller gewoon niet goed telt?
Jawel hoor die telt prima. Ik ben thuis de enige koffiedrinker, ben gemiddeld meer dan 12 uur per dag van huis dus ja..
Overigens werkt dat tellertje wel goed hoor (lijkt me), het is digitaal...
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 16:12
door wiseger
Op het apparaat zit een serienummer. Je kan via Jura achterhalen in welk jaar en welke maand het apparaat is geproduceert. Soms staat het ook op het apparaat vermeld.
Als Redcoon de kluit belazerd, dan zou het apparaat, gezien de 6000 extra kopjes, minimaal twee tot drie jaar ouder moeten zijn dan de datum waarop je hem hebt gekocht.
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 16:26
door rajdiederen
wiseger schreef:Op het apparaat zit een serienummer. Je kan via Jura achterhalen in welk jaar en welke maand het apparaat is geproduceert. Soms staat het ook op het apparaat vermeld.
Als Redcoon de kluit belazerd, dan zou het apparaat, gezien de 6000 extra kopjes, minimaal twee tot drie jaar ouder moeten zijn dan de datum waarop je hem hebt gekocht.
Goed idee; alhoewel het getal moeilijk te relateren is aan termijn (onze Bosch op het werk doet meer dan 2000 kopjes per maand.. ja gewoon een 500-euro consumentenapparaatje) wil ik dat wel eens nagaan.
Een ding verklaart het niet: de missende schroefjes...
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 18:33
door MAXIEM
rajdiederen
Je schrijft:
Een ding verklaart het niet: de missende schroefjes...
Het ontbreken van schroefjes wijst natuurlijk wel heel sterk in een bepaalde richting (als je begrijpt wat ik bedoel).
Maxiem.
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 18:45
door rajdiederen
MAXIEM schreef:rajdiederen
Je schrijft:
Een ding verklaart het niet: de missende schroefjes...
Het ontbreken van schroefjes wijst natuurlijk wel heel sterk in een bepaalde richting (als je begrijpt wat ik bedoel).
Maxiem.
Niet exact, wat suggereer je?
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 18:52
door Jolijn
Dat schrijf je zelf in je OP:
Het resetten van de teller is een koud kunstje.
Men trekt deze conclusie op basis van de slijtage van het apparaat (maalsysteem), vervuiling (zetgroep, schoonmaken / reviseren niet meer mogelijk en moet worden vervangen) en het missen van een aantal schroeven
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 19:27
door rajdiederen
Jolijn schreef:Dat schrijf je zelf in je OP:
Het resetten van de teller is een koud kunstje.
Men trekt deze conclusie op basis van de slijtage van het apparaat (maalsysteem), vervuiling (zetgroep, schoonmaken / reviseren niet meer mogelijk en moet worden vervangen) en het missen van een aantal schroeven
Oh ja dat vond ik een te open deur
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 19:46
door MAXIEM
rajdiederen
Ik ga er van uit, dat na jouw aankoop er niet meer aan het produkt is gewerkt. Het ontbreken van schroefjes zou er dus op kunnen wijzen, dat er voor dat jij het apparaat kocht wél aan het produkt is gesleuteld.
Maxiem.
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 19:51
door rajdiederen
MAXIEM schreef:rajdiederen
Ik ga er van uit, dat na jouw aankoop er niet meer aan het produkt is gewerkt. Het ontbreken van schroefjes zou er dus op kunnen wijzen, dat er voor dat jij het apparaat kocht wél aan het produkt is gesleuteld.
Maxiem.
Dat heb je helemaal juist; ik heb het apparaat nooit open gehad (dat schijnt overigens best moeilijk te zijn...) en het apparaat is nooit voor een beurt weggeweest. Dus is er sprake van een productiefout of van geknoei...
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 30 mar 2012 20:34
door MAXIEM
rajdiederen
Ik gebruik ook heel bewust het woordje "zou". Ik zelf heb ook wel eens een spiksplinternieuw in gesloten verpakking produkt gekocht, waar wel enkele schroefjes afwezig waren. Het is dus geen wet van Meden en Perzen.
Maxiem.
Re: Belazerd door Redcoon (?), hoe te handelen
Geplaatst: 02 apr 2012 10:57
door redcoonnl
Beste heer, mevrouw,
Bedankt voor je review.
Je mening over én ervaringen met redcoon zijn erg belangrijk voor ons!
Uit je review is het niet duidelijk of je vooraf redcoon in de gelegenheid hebt gesteld om de klacht op te lossen. Om je klacht goed te kunnen beoordelen en je een mogelijke oplossing te bieden, ontvang ik graag je redcoon ordernummer en alle communicatie welke je hebt gevoerd met het Jura service bedrijf.
Alle gegevens ontvang ik graag via
[email protected]
Met vriendelijke groet,
Gert-Jan
Namens je redcoon Service Team