Asus Laptop; 2 keer na asus for reparatie
Geplaatst: 14 aug 2012 10:53
Hallo Allen,
Ik heb hier nogal een lastig en akelig probleem.
Probleem : Mijn laptop dat net een jaar oud is word te heet en valt uit. games draaien niet fatsoenlijk en zelfs bij Windows gebruik blaast de fan voluit. waardoor hij traag gaat lopen en soms vast loopt. Tijdens gamen beginnen de FPS ( Frame per seconde ) te dalen gevolg ervan is dat m'n laptop gewoon uitvalt.
Ik kan mijn laptop niet op High-perfromace nog op normaal-modus gebruiken. het is een gamers laptop en dan is het erg raar dat hij na een jaar gewoon zo verschrikkelijk warm word bij normaal gebruiken en extreem wordt bij het gamen. Spel dat ik speel vereist nauwelijks iets van mijn laptop. maar toch word hij warm en wederom gewoon uitvalt.
Fan heb ik met een stofzuiger schoongemaakt maar geen effect.
--------------------------------------------------------------------------------------
Kort geleden mijn laptop verstuurt na Asus, dit heb ik via de verkoper gedaan. Mijn laptop werd volgende dag netjes opgehaald. Juist verpakt etc. ik werd op de hoogte gehouden waar mijn laptop was. erg belovende dus allemaal. na 2 weken kreeg ik mijn laptop terug. ik ging hem uiteraard meteen testen ( Slechte ervaring met reparateurs ) en ja hoor! ik had gelijk! er is niets aan gedaan! en wat mij direct opviel is dat ik schade had aan mijn laptop. Het ergste is dat zei mij een SONAY adapter mee sturen! ik heb niet eens een SONAY adapter. Ik heb een Asus, ding past niet eens. Geen 5 min later heb ik wederom de verkoper gebeld. deze keer wilden zei dat ik mijn laptop na hun zou sturen en zei het verder zouden afhandelen.
Ik heb ook meteen een brief mee gedaan in de doos. met uitleg etc.
Asus geeft mij tips over software bla bla! ze zitten te knoeien met mijn software! terwijl het hardware is en geen software.
En weer krijg ik een SONY adapter retour, de zelfde! ik had hier zelfs nog duidelijk een aanmerking gedaan bij de verkoper en Asus! maar sturen hem domweg retourna mij.
Ik heb hem inmiddels terug! ze hebben het Moederbaord vervangen! ik heb vervolgens mijn laptop opnieuw geïnstalleerd om alles netjes te houden zo als ik dat altijd doe met mijn laptop. Probleem blijft zich voordoen. Ik geloof er niets van.
Ik heb zelfs vorig week een Coolmaster gehaald om mijn laptop beetje laag te houden wat '' Celsius'' betreft. maar tevergeefs hij blijft voluit blazen( ook heet en stottert als voorheen). Ook bij Windows gebruik.
Ik dacht eerlijk gezegd nja, dan maar even zo proberen met coolmaster.
Gisteren na een avond gamen met 2 vrienden! geen 15 min later+coolmaster aan op Max werd hij weer helemaal gek om zo te zeggen! ding blijft maar blazen. Hier werd ik dus echt helemaal geïrriteerd door.
Ik wil eerlijk gezegd van mijn laptop af!desnoods betaal ik bij! ik heb nog een jaar garantie! Verkopen via marktplaats of iets anders zie ik niet als een oplossing! ''geen asus meer'' terwijl het zn veel belovend bedrijf is/was wat ik via via gehoord heb.
wat kan ik hier als consument mee? zijn er mogelijkheden voor mij om dit uit te oefenen richting Asus+verkoper??
( vandaag ga ik weer bellen )
Alvast bedankt.
- Suleyman
Ik heb hier nogal een lastig en akelig probleem.
Probleem : Mijn laptop dat net een jaar oud is word te heet en valt uit. games draaien niet fatsoenlijk en zelfs bij Windows gebruik blaast de fan voluit. waardoor hij traag gaat lopen en soms vast loopt. Tijdens gamen beginnen de FPS ( Frame per seconde ) te dalen gevolg ervan is dat m'n laptop gewoon uitvalt.
Ik kan mijn laptop niet op High-perfromace nog op normaal-modus gebruiken. het is een gamers laptop en dan is het erg raar dat hij na een jaar gewoon zo verschrikkelijk warm word bij normaal gebruiken en extreem wordt bij het gamen. Spel dat ik speel vereist nauwelijks iets van mijn laptop. maar toch word hij warm en wederom gewoon uitvalt.
Fan heb ik met een stofzuiger schoongemaakt maar geen effect.
--------------------------------------------------------------------------------------
Kort geleden mijn laptop verstuurt na Asus, dit heb ik via de verkoper gedaan. Mijn laptop werd volgende dag netjes opgehaald. Juist verpakt etc. ik werd op de hoogte gehouden waar mijn laptop was. erg belovende dus allemaal. na 2 weken kreeg ik mijn laptop terug. ik ging hem uiteraard meteen testen ( Slechte ervaring met reparateurs ) en ja hoor! ik had gelijk! er is niets aan gedaan! en wat mij direct opviel is dat ik schade had aan mijn laptop. Het ergste is dat zei mij een SONAY adapter mee sturen! ik heb niet eens een SONAY adapter. Ik heb een Asus, ding past niet eens. Geen 5 min later heb ik wederom de verkoper gebeld. deze keer wilden zei dat ik mijn laptop na hun zou sturen en zei het verder zouden afhandelen.
Ik heb ook meteen een brief mee gedaan in de doos. met uitleg etc.
Asus geeft mij tips over software bla bla! ze zitten te knoeien met mijn software! terwijl het hardware is en geen software.
En weer krijg ik een SONY adapter retour, de zelfde! ik had hier zelfs nog duidelijk een aanmerking gedaan bij de verkoper en Asus! maar sturen hem domweg retourna mij.
Ik heb hem inmiddels terug! ze hebben het Moederbaord vervangen! ik heb vervolgens mijn laptop opnieuw geïnstalleerd om alles netjes te houden zo als ik dat altijd doe met mijn laptop. Probleem blijft zich voordoen. Ik geloof er niets van.
Ik heb zelfs vorig week een Coolmaster gehaald om mijn laptop beetje laag te houden wat '' Celsius'' betreft. maar tevergeefs hij blijft voluit blazen( ook heet en stottert als voorheen). Ook bij Windows gebruik.
Ik dacht eerlijk gezegd nja, dan maar even zo proberen met coolmaster.
Gisteren na een avond gamen met 2 vrienden! geen 15 min later+coolmaster aan op Max werd hij weer helemaal gek om zo te zeggen! ding blijft maar blazen. Hier werd ik dus echt helemaal geïrriteerd door.
Ik wil eerlijk gezegd van mijn laptop af!desnoods betaal ik bij! ik heb nog een jaar garantie! Verkopen via marktplaats of iets anders zie ik niet als een oplossing! ''geen asus meer'' terwijl het zn veel belovend bedrijf is/was wat ik via via gehoord heb.
wat kan ik hier als consument mee? zijn er mogelijkheden voor mij om dit uit te oefenen richting Asus+verkoper??
( vandaag ga ik weer bellen )
Alvast bedankt.
- Suleyman