premie rechtsbijstandverzekering Ohra
Geplaatst: 27 sep 2012 14:06
Goede middag,
Vorige week mijn nieuwe polis ontvangen van mijn Ohra rechtsbijstandverzekering. Ohra had een nieuwe indeling in modules gemaakt, waarbij ze de module inkomen uit de module consument en wonen apart hadden gezet. In een brief werd verteld dat men deze module ook kon laten vervallen. Ik heb gebeld met ohra om deze module te laten vallen, aangezien dit voor mij niet meer relevant was. Vandaag 27 september kreeg ik de gewijzigde polis. Tot mijn verbazing waren de modules consument/wonen en verkeer opeens een stuk duurder en wel respectievelijk €10,44 en € 5,76 dus totaal€16,20. Ohra gebeld om uitleg. De dame hield een heel verhaal over pakketkorting, waarop ik haar vertelde dat ik pakketkorting had maar dat dit mijn inziens niets te maken had met de modules van de betreffende verzekering en haar gevraagd waar ik dit kon terugvinden in hun voorwaarden. Hierop kon zij geen antwoord geven en schakelde mij door naar de tweede lijn. Vervolgens een meneer aan de telefoon die mij vertelde dat buiten de pakketkorting er ook een korting was in de verzekering zelf, met name hoe meer modules hoe hoger de korting en vandaar mijn duurdere polis en dit had inderdaad niets te maken met de pakketkorting. Op mijn vraag waar ik dit dan ook terug zou kunnen vinden in de polisvoorwaarden bleef hij mij het antwoord schuldig en ging informeren bij kwaliteitsbeheer. Even later vertelde hij mij dat kwaliteitsbeheer het ook niet wist, maar dat ze het meteen gingen uitzoeken en dat hij mij terug zou bellen. Ik heb deze man ook duidelijk gemaakt, dat ik niet de modules had veranderd maar de ohra zelf en dat ik niet daar de dupe van wenste te worden door meer premie te gaan betalen. Bovendien zou men dit tijdig kenbaar moeten maken.
Zijn er mensen die met hetzelfde probleem zitten?
Vorige week mijn nieuwe polis ontvangen van mijn Ohra rechtsbijstandverzekering. Ohra had een nieuwe indeling in modules gemaakt, waarbij ze de module inkomen uit de module consument en wonen apart hadden gezet. In een brief werd verteld dat men deze module ook kon laten vervallen. Ik heb gebeld met ohra om deze module te laten vallen, aangezien dit voor mij niet meer relevant was. Vandaag 27 september kreeg ik de gewijzigde polis. Tot mijn verbazing waren de modules consument/wonen en verkeer opeens een stuk duurder en wel respectievelijk €10,44 en € 5,76 dus totaal€16,20. Ohra gebeld om uitleg. De dame hield een heel verhaal over pakketkorting, waarop ik haar vertelde dat ik pakketkorting had maar dat dit mijn inziens niets te maken had met de modules van de betreffende verzekering en haar gevraagd waar ik dit kon terugvinden in hun voorwaarden. Hierop kon zij geen antwoord geven en schakelde mij door naar de tweede lijn. Vervolgens een meneer aan de telefoon die mij vertelde dat buiten de pakketkorting er ook een korting was in de verzekering zelf, met name hoe meer modules hoe hoger de korting en vandaar mijn duurdere polis en dit had inderdaad niets te maken met de pakketkorting. Op mijn vraag waar ik dit dan ook terug zou kunnen vinden in de polisvoorwaarden bleef hij mij het antwoord schuldig en ging informeren bij kwaliteitsbeheer. Even later vertelde hij mij dat kwaliteitsbeheer het ook niet wist, maar dat ze het meteen gingen uitzoeken en dat hij mij terug zou bellen. Ik heb deze man ook duidelijk gemaakt, dat ik niet de modules had veranderd maar de ohra zelf en dat ik niet daar de dupe van wenste te worden door meer premie te gaan betalen. Bovendien zou men dit tijdig kenbaar moeten maken.
Zijn er mensen die met hetzelfde probleem zitten?