Telfort verhuis vooral NIET
Geplaatst: 03 okt 2012 15:48
Op 21 augustus 2012 krijgen wij een mail en een brief dat onze verhuizing gepland staat op 13 september 2012, prima geregeld denk je zo, ook nadat ik nog een gebeld heb hierover, nee alles was in orde, we konden zelfs tussen de 10de en 13de september op 2 adressen gebruikmaken van het internet, echter de 13de september 2012 en jawel geen internet geen telefonie en geen tv.
Bellen met de mobiel (want we hebben geen vaste lijnverbinding meer) naar de klantenservice Telfort geeft het resultaat, dat aanvraag is afgewezen omdat er volgens KPN nog een lijn loopt.
Vervolgens KPN gebeld, deze hebben alles nagekeken in hun systeem, en wat blijkt, de lijn is gewoon open en er kan gewoon door Telfort gebruikt worden.
Weer terug bellen met Telfort, kost weer geld, weer wachten, wachttijd gemiddeld een 15 minuten alsof het niets kost, en er word een terugbel afspraak gemaakt tussen 11 en 12 uur daar de administratie het druk heeft. De terugbelafspraak word wel netjes nageleefd door de medewerker van Telfort, welke na een duidelijk gesprek inziet dat de manier van communiceren niet correct is.
Vervolgens weet hij te vertellen dat de aanvraag opnieuw word ingediend en uiterlijk de 22ste september en misschien al eerder het internet/telefonie/tv omgezet zou worden.
Wat schets onze verbazing, de 13de september 2012 krijgen we een brief waarin vermeld word dat de verhuizing niet doorgevoerd kan worden, iets wat we dus al doorhadden aangezien we zelf al gebeld hadden met Telfort.
Vervolgens krijgen we een brief dd 14 september 2012 waarin bevestigd word dat de verhuizing van Telfort internet abonnement op 22 september 2012 wordt verhuisd naar ons nieuwe adres. Toch enigszins gerust gesteld, dachten wij, tot wij op 17 september 2012 weer een brief gedateerd van 14 september waarin de datum 4 oktober vermeld word als gewenste verhuisdatum. (onze gewenste verhuisdatum was 13 september).
Dus 17 september 2012 maar weer eens gebeld, weer een kwartier wachten, om vervolgens te horen dat er in het systeem nu een datum van 27 september 2012 vermeld staat waarin de verhuizing word gedaan.
Wat ik niet begrijp is dat er vanuit Telfort geen contact met ons is opgenomen, om ons tijdig op de hoogte te brengen van het feit dat de lijn volgens KPN bezet was op ons nieuwe huisadres, er is niet eens een voicemail achtergelaten door Telfort, laat staan een email of de ouderwetse brief waarin aangegeven word dat er problemen met de verhuizing zou zijn. Was dit namelijk gebeurt dan hadden we deze ellende dus kunnen voorkomen. Qua klantbehoud en tevredenheid is dit een zeer maar dan ook zeer slechte zaak.
Vol verbazing reageerde ik dan ook op het smsje wat ik de 20ste september ontving dat onze verbinding dan eindelijk verhuisd is. Althans, alleen het internet en telefonie, want de interactieve tv werkt nog niet, weer een belletje naar de immers behulpzame klantenservice leert, dan men de interactieve TV had afgesloten, maar goed deze jongeman snapt gelukkig wel wat klantenservice betekend en zorgt ervoor dat we binnen een uur ook weer TV hebben.
Iedereen blij tot 26 september 2012, bij thuiskomst een rood dreigend lampje op de router, weer gezellig bellen met Telfort, weer gezellig wachten a 10 cent per minuut en de kosten voor de mobiel (11,50 excl btw) daar ik zelf ict’er ben had ik jullie al crosscheck werk bespaard, en uiteindelijk doorverbonden met een 2de lijner (welke zeer ongeïnteresseerd aan de lijn hangt) en aangeeft dat de lijn in orde is en dat de 27ste september alles wel weer zou werken. En uiteraard werkt het natuurlijk NIET, vervolgens heeft mijn man de 27ste september 2012 gebeld en er werd opgehangen door de wederom ongeïnteresseerde medewerker.
Vervolgens heb ik zelf gebeld en de medewerker wist mij te vertellen dat de lijn in orde was, en dat het signaal om 09:50 uur terug was gekomen, en dat er een modem opgestuurd zou zijn, levertijd afhankelijk van onze vrienden van de post.
Vreemde is echter als wij het huisnummer bellen we dezelfde toon krijg als toen wij geen verbinding meer hadden, met de melding dat het nummer niet bereikbaar is en aangezien wij een 4 tal verhuisdata brieven vermoed ik dat de verbinding gewoon weer afgesloten is.
Op 1 oktober 2012 is de telefoonlijn ineens weer actief, het nummer gaat weer normaal over en we kunnen ook bellen, lampje op de “oude modem” knippert nu vrolijk groen.
Op 2 oktober komt dan het nieuwe modem binnen, deze aangesloten en jawel een wonder, we hebben nu weer internet en telefonie, maar geen interactieve tv, waarom zou het nl ook allemaal ineens werken.
Weer gebeld met de klantenservice, en deze jongeman komt met een verhaal aan dat onze aanvraag voor interactieve tv voor 4 oktober gepland staat, en hierna weet hij te vertellen dat er na aanleiding van de storing met het modem de interactieve tv weer afgesloten was en er een nieuwe aanvraag was ingediend, heel vreemd daar we nl in onze 4 bevestiging brieven ook de datum van 4 oktober hebben zitten.
Kortom het verhaal wat er afgestoken werd is niet geloofwaardig meer, want hoe kan het dat we op de 20ste volledig aangesloten waren en er nog een leuk smsje van Telfort over hebben gehad en we de 26ste weer volledig afgesloten waren.
Het Russische roulette is er niks bij…
Ook op mijn mail gedateerd de 17de september is overigens ook nog steeds geen reactie gekomen, binnenkort en een ogenblik is binnen Telfort een heel ruim begrip.
We wachten nu in spanning af wat 4 oktober ons gaat brengen, zijn we dan weer volledig aangesloten of word het weer een drama.
Telfort ; van heel snel internet op je oude adres, naar heel snel geen internet op je nieuwe adres
Bellen met de mobiel (want we hebben geen vaste lijnverbinding meer) naar de klantenservice Telfort geeft het resultaat, dat aanvraag is afgewezen omdat er volgens KPN nog een lijn loopt.
Vervolgens KPN gebeld, deze hebben alles nagekeken in hun systeem, en wat blijkt, de lijn is gewoon open en er kan gewoon door Telfort gebruikt worden.
Weer terug bellen met Telfort, kost weer geld, weer wachten, wachttijd gemiddeld een 15 minuten alsof het niets kost, en er word een terugbel afspraak gemaakt tussen 11 en 12 uur daar de administratie het druk heeft. De terugbelafspraak word wel netjes nageleefd door de medewerker van Telfort, welke na een duidelijk gesprek inziet dat de manier van communiceren niet correct is.
Vervolgens weet hij te vertellen dat de aanvraag opnieuw word ingediend en uiterlijk de 22ste september en misschien al eerder het internet/telefonie/tv omgezet zou worden.
Wat schets onze verbazing, de 13de september 2012 krijgen we een brief waarin vermeld word dat de verhuizing niet doorgevoerd kan worden, iets wat we dus al doorhadden aangezien we zelf al gebeld hadden met Telfort.
Vervolgens krijgen we een brief dd 14 september 2012 waarin bevestigd word dat de verhuizing van Telfort internet abonnement op 22 september 2012 wordt verhuisd naar ons nieuwe adres. Toch enigszins gerust gesteld, dachten wij, tot wij op 17 september 2012 weer een brief gedateerd van 14 september waarin de datum 4 oktober vermeld word als gewenste verhuisdatum. (onze gewenste verhuisdatum was 13 september).
Dus 17 september 2012 maar weer eens gebeld, weer een kwartier wachten, om vervolgens te horen dat er in het systeem nu een datum van 27 september 2012 vermeld staat waarin de verhuizing word gedaan.
Wat ik niet begrijp is dat er vanuit Telfort geen contact met ons is opgenomen, om ons tijdig op de hoogte te brengen van het feit dat de lijn volgens KPN bezet was op ons nieuwe huisadres, er is niet eens een voicemail achtergelaten door Telfort, laat staan een email of de ouderwetse brief waarin aangegeven word dat er problemen met de verhuizing zou zijn. Was dit namelijk gebeurt dan hadden we deze ellende dus kunnen voorkomen. Qua klantbehoud en tevredenheid is dit een zeer maar dan ook zeer slechte zaak.
Vol verbazing reageerde ik dan ook op het smsje wat ik de 20ste september ontving dat onze verbinding dan eindelijk verhuisd is. Althans, alleen het internet en telefonie, want de interactieve tv werkt nog niet, weer een belletje naar de immers behulpzame klantenservice leert, dan men de interactieve TV had afgesloten, maar goed deze jongeman snapt gelukkig wel wat klantenservice betekend en zorgt ervoor dat we binnen een uur ook weer TV hebben.
Iedereen blij tot 26 september 2012, bij thuiskomst een rood dreigend lampje op de router, weer gezellig bellen met Telfort, weer gezellig wachten a 10 cent per minuut en de kosten voor de mobiel (11,50 excl btw) daar ik zelf ict’er ben had ik jullie al crosscheck werk bespaard, en uiteindelijk doorverbonden met een 2de lijner (welke zeer ongeïnteresseerd aan de lijn hangt) en aangeeft dat de lijn in orde is en dat de 27ste september alles wel weer zou werken. En uiteraard werkt het natuurlijk NIET, vervolgens heeft mijn man de 27ste september 2012 gebeld en er werd opgehangen door de wederom ongeïnteresseerde medewerker.
Vervolgens heb ik zelf gebeld en de medewerker wist mij te vertellen dat de lijn in orde was, en dat het signaal om 09:50 uur terug was gekomen, en dat er een modem opgestuurd zou zijn, levertijd afhankelijk van onze vrienden van de post.
Vreemde is echter als wij het huisnummer bellen we dezelfde toon krijg als toen wij geen verbinding meer hadden, met de melding dat het nummer niet bereikbaar is en aangezien wij een 4 tal verhuisdata brieven vermoed ik dat de verbinding gewoon weer afgesloten is.
Op 1 oktober 2012 is de telefoonlijn ineens weer actief, het nummer gaat weer normaal over en we kunnen ook bellen, lampje op de “oude modem” knippert nu vrolijk groen.
Op 2 oktober komt dan het nieuwe modem binnen, deze aangesloten en jawel een wonder, we hebben nu weer internet en telefonie, maar geen interactieve tv, waarom zou het nl ook allemaal ineens werken.
Weer gebeld met de klantenservice, en deze jongeman komt met een verhaal aan dat onze aanvraag voor interactieve tv voor 4 oktober gepland staat, en hierna weet hij te vertellen dat er na aanleiding van de storing met het modem de interactieve tv weer afgesloten was en er een nieuwe aanvraag was ingediend, heel vreemd daar we nl in onze 4 bevestiging brieven ook de datum van 4 oktober hebben zitten.
Kortom het verhaal wat er afgestoken werd is niet geloofwaardig meer, want hoe kan het dat we op de 20ste volledig aangesloten waren en er nog een leuk smsje van Telfort over hebben gehad en we de 26ste weer volledig afgesloten waren.
Het Russische roulette is er niks bij…
Ook op mijn mail gedateerd de 17de september is overigens ook nog steeds geen reactie gekomen, binnenkort en een ogenblik is binnen Telfort een heel ruim begrip.
We wachten nu in spanning af wat 4 oktober ons gaat brengen, zijn we dan weer volledig aangesloten of word het weer een drama.
Telfort ; van heel snel internet op je oude adres, naar heel snel geen internet op je nieuwe adres