Klantvriendelijkheid Telfort
Geplaatst: 08 okt 2012 10:35
Ik moet het even kwijt, dus vandaar dat ik het hier even meld...
Mijn moeder had van mij een mobiele telefoon gekregen en omdat het afsluiten van een abonnement voor haar te ingewikkeld was, heb ik het via mij laten lopen. Gewoon goedkoop bundeltje bij Telfort. Ze was toch altijd thuis en belde dus in principe vast. Mobiel was vooral voor de helaas regelmatig voorkomende noodgevallen.
Nu is mijn moeder vorig jaar overleden. Ik bemerkte dat er nog elke maand iets van 4,95 van mijn rekening afging en bedacht me "ohhh jaaa, de telefoon van moeder!" En ik vergat het vervolgens alsnog, maar uiteindelijk vorige maand alsnog opgepakt. Contract was alweer een jaar verlengd, en loopt nu nog een half jaar door.
Dus contact gezocht met Telfort. Of ik met een overlijdensbevestiging kon opzeggen.
Er was sinds maart 2011 (maand van overlijden) niet meer mee gebeld, dus verhaal was vrij eenvoudig te checken.
Reactie Telfort: "Nee, dat doen we niet". U kunt het abonnement wel afkopen, voor € 26,36.
Tja. Voor nog 6 maanden 4,44 (huidige prijs) ga ik er geen zaak van maken. Opgezegd per maart 2013.
Afkopen? Dus nog wel betalen, maar niet meer bellen..?!?
Ze hebben nu anderhalf jaar geld mogen afschrijven en daarvoor helemaal niets hoeven doen.
Zo zie je trouwens nog een voordeel voor bedrijven die geen papieren factuur meer sturen en waar je alles moet doen via "mijntelfort" etc (waar je login/password etc ook altijd ergens moet hebben) en die verder lastig bereikbaar zijn (betaaltelefoonlijn met wachtrij, email beantwoording na > 2 weken...)
Ik heb gezegd dat ik vanaf nu Telfort beschouw als een bedrijf waar ik geen diensten van wil afnemen. Dus ik ga zo mijn digitenne (is KPN, dus Telfort) opzeggen en vanaf nu nooit meer Telfort (of KPN dus) voor mij. En ik zal iedereen een andere provider aanraden!
Die 26 euro pakken ze ook mooi nog even mee...
Bij Telfort weten ze wel hoe ze met hun klanten moeten omgaan!
Mijn moeder had van mij een mobiele telefoon gekregen en omdat het afsluiten van een abonnement voor haar te ingewikkeld was, heb ik het via mij laten lopen. Gewoon goedkoop bundeltje bij Telfort. Ze was toch altijd thuis en belde dus in principe vast. Mobiel was vooral voor de helaas regelmatig voorkomende noodgevallen.
Nu is mijn moeder vorig jaar overleden. Ik bemerkte dat er nog elke maand iets van 4,95 van mijn rekening afging en bedacht me "ohhh jaaa, de telefoon van moeder!" En ik vergat het vervolgens alsnog, maar uiteindelijk vorige maand alsnog opgepakt. Contract was alweer een jaar verlengd, en loopt nu nog een half jaar door.
Dus contact gezocht met Telfort. Of ik met een overlijdensbevestiging kon opzeggen.
Er was sinds maart 2011 (maand van overlijden) niet meer mee gebeld, dus verhaal was vrij eenvoudig te checken.
Reactie Telfort: "Nee, dat doen we niet". U kunt het abonnement wel afkopen, voor € 26,36.
Tja. Voor nog 6 maanden 4,44 (huidige prijs) ga ik er geen zaak van maken. Opgezegd per maart 2013.
Afkopen? Dus nog wel betalen, maar niet meer bellen..?!?
Ze hebben nu anderhalf jaar geld mogen afschrijven en daarvoor helemaal niets hoeven doen.
Zo zie je trouwens nog een voordeel voor bedrijven die geen papieren factuur meer sturen en waar je alles moet doen via "mijntelfort" etc (waar je login/password etc ook altijd ergens moet hebben) en die verder lastig bereikbaar zijn (betaaltelefoonlijn met wachtrij, email beantwoording na > 2 weken...)
Ik heb gezegd dat ik vanaf nu Telfort beschouw als een bedrijf waar ik geen diensten van wil afnemen. Dus ik ga zo mijn digitenne (is KPN, dus Telfort) opzeggen en vanaf nu nooit meer Telfort (of KPN dus) voor mij. En ik zal iedereen een andere provider aanraden!
Die 26 euro pakken ze ook mooi nog even mee...
Bij Telfort weten ze wel hoe ze met hun klanten moeten omgaan!