Pagina 1 van 2
Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 10:13
door bprosman
Sinds gisteravond geen Ziggo Internet meer, het modem wil niet meer online komen. Modem gereset, de gebruikelijke riedel , niets.
Deze ochtend Ziggo gebeld , zien het modem niet online, de gebruikelijke vragen over kabels en willen een monteur inplannen.
Nu weet ik dat klanten (en ik in het bijzonder) behoorlijk eigenwijs kunnen zijn maar als ik in het modem inlog zie ik deze melding waar de helpdeskmedewerker niets mee wil doen, er moet volgens hem per se een monteur komen.
Deze komt maandagochtend, we zullen zien.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 10:24
door ciske
melding waar de helpdeskmedewerker niets mee wil doen, er moet volgens hem per se een monteur komen.
Deze komt maandagochtend, we zullen zien
Als het gratis is, laat dan lekker komen,
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 10:25
door klaas1978
ciske schreef:melding waar de helpdeskmedewerker niets mee wil doen, er moet volgens hem per se een monteur komen.
Deze komt maandagochtend, we zullen zien
Als het gratis is, laat dan lekker komen,
Als je er vrij voor moet nemen van je werk is het niet gratis.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 10:26
door ciske
En jij denkt dat ik daar niet aan gedacht heb? slaap lekker verder klaas.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 10:28
door bprosman
Ja ik doe er ook verder niet moeilijk over maar volgens mij is er niet zoveel mis behalve dat het modem niet op het netwerk MAG.
@Klaas,
Maandag werk ik meestal toch van huis uit en via de buren heb ik een prima "back-up" lijn.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 11:13
door renegade66
is het een ubee modem? zo ja, heel bekend probleem.
waarschijnlijk is je modem kaduuk.
wat ook nog een mogelijkheid is, is een signaalprobleem
wat zijn de signaal waardes?
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 13:16
door bprosman
@Renegade66,
Het is inderdaad een Ubee (EVW3200 wireless)... maandje of zo geleden geplaatst.
Signaalwaarden zouden te laag kunnen zijn, radio en TV (ook op HD) doen het prima, upstream locked niet.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 13:20
door ciske
Neem toch ADSL bprosman
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 13:27
door bprosman
Nee hoor , bij mij zijn de storingen op één hand te tellen en ben ik al zo'n 10jaar abonnee bij Ziggo (vroeger @Home).
Dat "Alle Dagen SLoom" mogen anderen doen, ik haal over het algemeen nog steed 120Mbit.
Misschien heeft RR een tip of moet er echt een monteur komen, we zullen zien.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 13:31
door ciske
Ik plaagde je maar
Ik hoop dat anderen een tip voor je hebben, ik weet het helaas niet.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 13:50
door bprosman
En anders is Maandag de monteur hier, DAT moet ik ze wel nageven, in het weekend bellen, de maandag erop voor de middag monteur op de stoep.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 14:59
door ciske
Dat is wel snel ja, misschien dat RR nog iets weet.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 15:07
door bprosman
Of de tip proberen die ik via de telefoon een keer kreeg van een Belgische monteur van "Wang", (maakte vroeger PC achtigen en mini systemen) na 1.5 uur aan de telefoon gehangen te hebben : "Hedde d'r al eens tegen geschopt"
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 15:09
door ciske
Probeer het, wie weet gaat dat modem het weer doen.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 17:33
door renegade66
je signaal is echt slecht, je power moet tussen de rond de 0 zijn en snr ongeveer 38.
alle kabels en connectoren zijn gecontroleerd en goed? ook ander kabeltje geprobeerd?
aop ook goed?
zit er een splitter tussen de aop en modem? haal die er eens tussenuit.
alles goed dan is het toch echt een probleem buiten in de wijk of je modem (twijfel).
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 18:18
door bprosman
@Renegade,
AOP en Splitter zijn maandje geleden vervangen door een monteur, ander kabeltje had ik al geprobeerd. Zal de splitter er eens tussenuit gooien.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 19:16
door nevermind
bprosman schreef:@Renegade,
AOP en Splitter zijn maandje geleden vervangen door een monteur, ander kabeltje had ik al geprobeerd. Zal de splitter er eens tussenuit gooien.
Geen kennissen (buren), waar je even het modem kan lenen, dan ben je zeker dat het kaduk is zoals RR zegt.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 19:42
door ciske
Zal de splitter er eens tussenuit gooien.
Die wordt hier nooit gebruikt.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 20:53
door bprosman
Die wordt hier nooit gebruikt.
Zeker weten ? Hij zit op het AOP namelijk.
Re: Ziggo wil per se monteur sturen
Geplaatst: 13 okt 2012 22:13
door ciske
bprosman schreef:Die wordt hier nooit gebruikt.
Zeker weten ? Hij zit op het AOP namelijk.
Ik heb geen kabel