Harde schijf van geen 3 jaar stuk, winkel failliet, garantie
Geplaatst: 30 okt 2012 22:02
Beste lezer,
27 december 2009 heb ik een Acer laptop bij de It's gekocht.
Begin dit jaar kreeg ik bij het opstarten van de laptop een melding van SMART van de harde schijf dat hij spoedig niet meer gebruikt zou kunnen worden en de mededeling belangrijke data te backupen.
De data backuppen heb ik gedaan.
Maar nu, Acer geeft 2 jaar garantie op z'n laptops.
Die garantie is natuurlijk verstreken.
Er zit in de laptop een Western digital harde schijf. Overal op internet lees ik dat Western digital 3 jaar garantie op z'n schijven geeft.
Zelf kan ik de harde schijf niet aanmelden als RMA omdat ik dan op de website de melding krijg dat de schijf aan derden is verkocht (Dat moet in dit geval dan Acer zijn).
Terug naar de winkel hoef ik niet want die zijn failliet gegaan.
In mijn beleving gaat een harde schijf langer mee dan de 2,5 jaar dat de schijf het deed in mijn laptop.
Dan zou het mogelijk moeten zijn om je te beroepen op het consumentenrecht.
Daarvoor moet je naar de winkel waar je de laptop gekocht hebt.
En die is failliet.
Is er (nog) iets mogelijk met de garantie op de Western digital harde schijf of iets met consumentenrecht?
Ik vraag niet of mijn laptop gratis gerepareerd kan worden.
Ook hoef ik geen gratis vervangende schijf maar een schijf met een flinke korting zou toch tot de mogelijkheden moeten behoren.
Groetjes,
Andre
27 december 2009 heb ik een Acer laptop bij de It's gekocht.
Begin dit jaar kreeg ik bij het opstarten van de laptop een melding van SMART van de harde schijf dat hij spoedig niet meer gebruikt zou kunnen worden en de mededeling belangrijke data te backupen.
De data backuppen heb ik gedaan.
Maar nu, Acer geeft 2 jaar garantie op z'n laptops.
Die garantie is natuurlijk verstreken.
Er zit in de laptop een Western digital harde schijf. Overal op internet lees ik dat Western digital 3 jaar garantie op z'n schijven geeft.
Zelf kan ik de harde schijf niet aanmelden als RMA omdat ik dan op de website de melding krijg dat de schijf aan derden is verkocht (Dat moet in dit geval dan Acer zijn).
Terug naar de winkel hoef ik niet want die zijn failliet gegaan.
In mijn beleving gaat een harde schijf langer mee dan de 2,5 jaar dat de schijf het deed in mijn laptop.
Dan zou het mogelijk moeten zijn om je te beroepen op het consumentenrecht.
Daarvoor moet je naar de winkel waar je de laptop gekocht hebt.
En die is failliet.
Is er (nog) iets mogelijk met de garantie op de Western digital harde schijf of iets met consumentenrecht?
Ik vraag niet of mijn laptop gratis gerepareerd kan worden.
Ook hoef ik geen gratis vervangende schijf maar een schijf met een flinke korting zou toch tot de mogelijkheden moeten behoren.
Groetjes,
Andre