[oplichter of niet?] uiterst onbeleefde uitvaartverzekeraar
Geplaatst: 31 okt 2012 11:45
Enige weken geleden kwam er een mevrouw aan mijn deur onder het mom van een enquete over uitvaartverzekeringen.
Aan het einde van de enquete vroeg ze naar mijn telefoonnummer, omdat haar werkgever sommige mensen wilde controleren of zij daadwerkelijk aan de deur was geweest.
Gisteren werd ik gebeld door een andere mevrouw (de financiele adviseur) die belde n.a.v. deze enquete, om mij een uitvaartverzekering aan te bieden. Omdat ik net op het punt stond om te gaan eten en haar verhaal ontzettend langdradig werd vroeg ik haar om het verhaal naar mij toe te mailen, zij ging akkoord en vroeg om mijn e-mail adres.
Vanaf een persoonlijk @live.nl-e-mail adres werd mij een paar regels tekst toegestuurd, met daarin het genoemde bedrag (10 euro p/m),een amateuristische scan, zonder bedrijfslogo o.i.d., waarin de voorwaarden van de uitvaartverzekering werd vermeld en de vermelding dat ze mij nog hierover zou terugbellen. Ook als afsluiting stond er alleen haar naam en functie (financieel adviseur) vermeld. Nergens een bedrijfsnaam of logo te bekennen. Uiterst onprofessioneel voor de standaard anno 2012.
Ik reageerde achterdochtig met de volgende e-mail:
"Je hoeft me niet terug te bellen. Ten eerste heb ik de vrouw die destijds aan de deur kwam nooit toestemming gegeven om mij te bellen, TENZIJ het om een controle van haar werkgever ging - zoals ze zelf aangaf, ten tweede heb ik geen idee van welk bedrijf je bent en ten derde stuur je deze e-mail vanaf een live.nl-adres met een nietszeggende scan zonder prijs of bedrijfslogo, die je uit iedere willekeurige folder over uitvaartverzekeringen gehaald kan hebben."
Als reactie ontving ik het volgende terreur rijk aan beledigingen en zelfs discrimerende opmerkingen:
"Voor de goeie orde een uitvaartverzekering kun je niet op eigen houtje afsluiten die moet altijd naar de maatschappij gestuurd worden.Verder kun je dit werk niet zomaar doen daar zijn eisen aan verbonden.Er kan dus niks mis gaan.Bovendien stuur ik met goeie wil een offerte.Dit is niet gebruikelijk.Normaal sluiten mensen gelijk af.Lijkt me dan ook logisch dat je dan een orginele polis moet krijgen en er word geincasseerd via het bedrijf zelf.Dat wij dit doen is om tegemoet te komen.Vanaf 2013 moet je voor iedere verzekering of je nou nieuw afsluit of dat je een verzekering omzet je betaalt dan voor bemiddeling 300 euro.Dit heeft de overheid zelf bepaalt.Maar dan is de premie wel lager.Wanneer je rechtstreeks afsluit dan betaal je veel meer premie.Waardoor je uiteindelijk veel duurder uit bent.Helaas is dit vanaf 2013 de nieuwe regeling.Dit zal dan ook een dure grap worden voor klanten.Dit is waarom wij dit doen.Kan dus nog geld besparen.Het is dan ook in eigen voordeel.Uiteraard is dat een keus die je kan maken.Wij doen ons werk serieus.En werken volgens de regels.Ik hoef dan ook geen email te versturen normaal gesproken.Dat is ook niet mijn werk.Word overigens nooit naar gevraagt.Verder is de ervaring dat de mensen in noord nederland weinig geld hebben en altijd wanbetaler zijn.Vanaf 2013 werkt iedereen dan ook met een incassoburo.Vandaar dat wij in deze regio dan ook goedkope aanbiedingen doen.Smoesjes zijn wij dan ook wel gewend.Raadzaam is dat u de volgende keer gewoon zegt ik heb geen geld voor een verzekering.Dat bespaart ons moeite.Tenslotte hebben er genoeg mensen intresse.Wij hebben meer te doen.Dus voor u informatie...een verzekering afsluiten kan alleen via de grote maatschappijen en wij werken er met veel.En die incasseren ook het geld.En de polis die binnenkomt staan alle kontakt gegevens netjes op.Ik werk al 12 jaar.En de dame aan u deur doet netjes haar werk.Wij hebben al veel mensen geld laten besparen.Dat u achterdochtig bent is uiteraard u probleem niet die van mij.Ik kan alleen maar zeggen dat u aan de feiten voorbij loopt.Want volgend jaar word het duur en moeilijk om iets af te sluiten.Tja,je hebt altijd mensen die niet willen toegeven dat ze geen geld hebben.Zeg de volgende keer gewoon ik kan het niet betalen en laat andere mensen voor mijn uitvaart kosten opdraaien.Dan weten we met wie we te maken hebben.Dan steken we geen energie in u.Is voor beide partijen wel zo handig.Je mail slaat dan ook nergens op.Wanneer je echt slim zou zijn zou je weten dat het bedrijf van mij er niks toe doet.Ik ga je immers niet begraven en na de afsluit hebben wij niks met elkaar nodig.De maatschappij waar ik je onderbreng die is belangrijk.Hieruit blijkt wel dat u niet zoveel verstand van zaken heeft.Afijn en dan nog dit....mensen zoals u willen wij ook niet verzekeren.Uit ervaring is gebleken hoe meer er word gezeurd hoe slechter van betalen.En kunnen we steeds achter de premie achterstanden aan rennen.Maar gezien de straat waar u woont snap ik dat zelfs.Er was denk ik tijd over.Dan lopen ze nog even in de arme wijken.Wij hebben die liever niet.
Hopend u voldoende geinformeerd te hebben.
Mvg.[naam]."
Ik reageerde hierop met:
"Deze e-mail ontkracht niet bepaald het gevoel wat ik al had.
Ik begrijp niet hoe u mij ontwijkend kunt vinden na mijn uiterst eerlijke respons. Als ik geen geld had, had ik dat wel gezegd.
En bedankt voor alle beledigingen, erg professioneel.
Zelfs als u mijn argumenten ontkracht had (wat u helemaal niet gedaan heeft, u bent alleen maar van u eigen aannames uitgegaan) zou ik niet eens klant willen zijn bij zo'n kenau.
Als je niks beters te doen had, had je niet 25 regels besteed om mij te beledigen."
Waarop zij reageerde met:
"De waarheid mag gezegd worden!"
Als het nog niet duidelijk was, een erg professionele dame dus.
De reden dat ik dit bericht plaats op dit forum is, omdat ik ten eerste benieuwd ben of andere mensen met haar in aanraking zijn gekomen en ten tweede omdat mijn gevoel zegt dat zij een oplichter is. Daarnaast vraag ik me eigenlijk ook af of een willekeurig mensen zo maar dit soort discriminerende en beledigende uitingen kan maken zonder hiervoor gestraft te worden.
Ik zie uit naar jullie reacties!
Aan het einde van de enquete vroeg ze naar mijn telefoonnummer, omdat haar werkgever sommige mensen wilde controleren of zij daadwerkelijk aan de deur was geweest.
Gisteren werd ik gebeld door een andere mevrouw (de financiele adviseur) die belde n.a.v. deze enquete, om mij een uitvaartverzekering aan te bieden. Omdat ik net op het punt stond om te gaan eten en haar verhaal ontzettend langdradig werd vroeg ik haar om het verhaal naar mij toe te mailen, zij ging akkoord en vroeg om mijn e-mail adres.
Vanaf een persoonlijk @live.nl-e-mail adres werd mij een paar regels tekst toegestuurd, met daarin het genoemde bedrag (10 euro p/m),een amateuristische scan, zonder bedrijfslogo o.i.d., waarin de voorwaarden van de uitvaartverzekering werd vermeld en de vermelding dat ze mij nog hierover zou terugbellen. Ook als afsluiting stond er alleen haar naam en functie (financieel adviseur) vermeld. Nergens een bedrijfsnaam of logo te bekennen. Uiterst onprofessioneel voor de standaard anno 2012.
Ik reageerde achterdochtig met de volgende e-mail:
"Je hoeft me niet terug te bellen. Ten eerste heb ik de vrouw die destijds aan de deur kwam nooit toestemming gegeven om mij te bellen, TENZIJ het om een controle van haar werkgever ging - zoals ze zelf aangaf, ten tweede heb ik geen idee van welk bedrijf je bent en ten derde stuur je deze e-mail vanaf een live.nl-adres met een nietszeggende scan zonder prijs of bedrijfslogo, die je uit iedere willekeurige folder over uitvaartverzekeringen gehaald kan hebben."
Als reactie ontving ik het volgende terreur rijk aan beledigingen en zelfs discrimerende opmerkingen:
"Voor de goeie orde een uitvaartverzekering kun je niet op eigen houtje afsluiten die moet altijd naar de maatschappij gestuurd worden.Verder kun je dit werk niet zomaar doen daar zijn eisen aan verbonden.Er kan dus niks mis gaan.Bovendien stuur ik met goeie wil een offerte.Dit is niet gebruikelijk.Normaal sluiten mensen gelijk af.Lijkt me dan ook logisch dat je dan een orginele polis moet krijgen en er word geincasseerd via het bedrijf zelf.Dat wij dit doen is om tegemoet te komen.Vanaf 2013 moet je voor iedere verzekering of je nou nieuw afsluit of dat je een verzekering omzet je betaalt dan voor bemiddeling 300 euro.Dit heeft de overheid zelf bepaalt.Maar dan is de premie wel lager.Wanneer je rechtstreeks afsluit dan betaal je veel meer premie.Waardoor je uiteindelijk veel duurder uit bent.Helaas is dit vanaf 2013 de nieuwe regeling.Dit zal dan ook een dure grap worden voor klanten.Dit is waarom wij dit doen.Kan dus nog geld besparen.Het is dan ook in eigen voordeel.Uiteraard is dat een keus die je kan maken.Wij doen ons werk serieus.En werken volgens de regels.Ik hoef dan ook geen email te versturen normaal gesproken.Dat is ook niet mijn werk.Word overigens nooit naar gevraagt.Verder is de ervaring dat de mensen in noord nederland weinig geld hebben en altijd wanbetaler zijn.Vanaf 2013 werkt iedereen dan ook met een incassoburo.Vandaar dat wij in deze regio dan ook goedkope aanbiedingen doen.Smoesjes zijn wij dan ook wel gewend.Raadzaam is dat u de volgende keer gewoon zegt ik heb geen geld voor een verzekering.Dat bespaart ons moeite.Tenslotte hebben er genoeg mensen intresse.Wij hebben meer te doen.Dus voor u informatie...een verzekering afsluiten kan alleen via de grote maatschappijen en wij werken er met veel.En die incasseren ook het geld.En de polis die binnenkomt staan alle kontakt gegevens netjes op.Ik werk al 12 jaar.En de dame aan u deur doet netjes haar werk.Wij hebben al veel mensen geld laten besparen.Dat u achterdochtig bent is uiteraard u probleem niet die van mij.Ik kan alleen maar zeggen dat u aan de feiten voorbij loopt.Want volgend jaar word het duur en moeilijk om iets af te sluiten.Tja,je hebt altijd mensen die niet willen toegeven dat ze geen geld hebben.Zeg de volgende keer gewoon ik kan het niet betalen en laat andere mensen voor mijn uitvaart kosten opdraaien.Dan weten we met wie we te maken hebben.Dan steken we geen energie in u.Is voor beide partijen wel zo handig.Je mail slaat dan ook nergens op.Wanneer je echt slim zou zijn zou je weten dat het bedrijf van mij er niks toe doet.Ik ga je immers niet begraven en na de afsluit hebben wij niks met elkaar nodig.De maatschappij waar ik je onderbreng die is belangrijk.Hieruit blijkt wel dat u niet zoveel verstand van zaken heeft.Afijn en dan nog dit....mensen zoals u willen wij ook niet verzekeren.Uit ervaring is gebleken hoe meer er word gezeurd hoe slechter van betalen.En kunnen we steeds achter de premie achterstanden aan rennen.Maar gezien de straat waar u woont snap ik dat zelfs.Er was denk ik tijd over.Dan lopen ze nog even in de arme wijken.Wij hebben die liever niet.
Hopend u voldoende geinformeerd te hebben.
Mvg.[naam]."
Ik reageerde hierop met:
"Deze e-mail ontkracht niet bepaald het gevoel wat ik al had.
Ik begrijp niet hoe u mij ontwijkend kunt vinden na mijn uiterst eerlijke respons. Als ik geen geld had, had ik dat wel gezegd.
En bedankt voor alle beledigingen, erg professioneel.
Zelfs als u mijn argumenten ontkracht had (wat u helemaal niet gedaan heeft, u bent alleen maar van u eigen aannames uitgegaan) zou ik niet eens klant willen zijn bij zo'n kenau.
Als je niks beters te doen had, had je niet 25 regels besteed om mij te beledigen."
Waarop zij reageerde met:
"De waarheid mag gezegd worden!"
Als het nog niet duidelijk was, een erg professionele dame dus.
De reden dat ik dit bericht plaats op dit forum is, omdat ik ten eerste benieuwd ben of andere mensen met haar in aanraking zijn gekomen en ten tweede omdat mijn gevoel zegt dat zij een oplichter is. Daarnaast vraag ik me eigenlijk ook af of een willekeurig mensen zo maar dit soort discriminerende en beledigende uitingen kan maken zonder hiervoor gestraft te worden.
Ik zie uit naar jullie reacties!