Handelswijze Trans Link
Geplaatst: 30 nov 2012 09:26
Hallo, omdat onze OV-chipkaarten waren verlopen, moesten we noodgedwongen nieuwe aanvragen รก 7,50 euro per stuk. Je moet wel, want als je met het openbaar vervoer wilt, dan moet je een OV-kaart hebben.
Na de kaarten te hebben aangevraagd, dachten we dat het misschien toch wel handig zou zijn om dan ook maar automatisch opladen in te stellen. Zo hebben wij dat dus meteen geprobeerd. Helaas kregen wij na het doorlopen van het programma de melding "Aanvraag is niet gelukt, probeer het nogmaals".
Bij de aanvraag moet er ook 0,01 cent via iDeal worden betaald, dit ter controle.
Wij hebben de aanvraag en het programma, inclusief iDeal, nogmaals doorlopen, maar kregen nog steeds de melding "Aanvraag is niet gelukt, probeer het nogmaals".
Daarop besloten wij eerst dan maar de kaart af te wachten en dan automatisch opladen in te stellen.
Tot onze verbazing was er de volgende dag wel 2 maal 0,01 cent van onze bankrekening afgeschreven en dit terwijl de aanvraag niet was gelukt. Hierop hebben wij een mailtje aan Trans Link geschreven, omdat er nu wel 2 maal voor de zelfde kaart een aanvraag was gedaan en betaald. Bovendien vonden we dat dit helemaal niet zou moeten kunnen.
In dit mailtje heb ik ook gelijk de betalingskenmerken vermeld, die op ons bankafschrift waren vermeld.
Hierop kregen wij een mailtje terug, met de mededeling dat ze alleen e.e.a. kunnen terug vinden als ik een printscreen van mijn bankafschrift maak en aan hun mail.
Ik heb vervlgens aangegeven dat ik de betalingskenmerken al heb gemailt en dat een printscreen dus helemaal geen toegevoegde waarde heeft en bovendien stuur ik niet zomaar iedereen een kopie van mijn bankafschrift.
Hierop kreeg ik weer een mailtje van een andere medewerker met hetzelfde verzoek, want ze lezen echt niet wat er al is gebeurt. Weer mijn zelfde antwoord gemaild en weer een verzoek van weer een andere medewerker en zo blijft het dus heen en weer gaan.
Het gaat me niet eens om de 0,02 cent, maar wel om het principe.
Of ik nog automatisch opladen in ga stellen? Nee, dat zeker niet, want ik heb inmiddels meer dan genoeg klachten hierover op internet gevonden.
Helaas ben je veroordeeld tot deze organisaties, maar ik hoop dat het toch nog eens veranderd.
Na de kaarten te hebben aangevraagd, dachten we dat het misschien toch wel handig zou zijn om dan ook maar automatisch opladen in te stellen. Zo hebben wij dat dus meteen geprobeerd. Helaas kregen wij na het doorlopen van het programma de melding "Aanvraag is niet gelukt, probeer het nogmaals".
Bij de aanvraag moet er ook 0,01 cent via iDeal worden betaald, dit ter controle.
Wij hebben de aanvraag en het programma, inclusief iDeal, nogmaals doorlopen, maar kregen nog steeds de melding "Aanvraag is niet gelukt, probeer het nogmaals".
Daarop besloten wij eerst dan maar de kaart af te wachten en dan automatisch opladen in te stellen.
Tot onze verbazing was er de volgende dag wel 2 maal 0,01 cent van onze bankrekening afgeschreven en dit terwijl de aanvraag niet was gelukt. Hierop hebben wij een mailtje aan Trans Link geschreven, omdat er nu wel 2 maal voor de zelfde kaart een aanvraag was gedaan en betaald. Bovendien vonden we dat dit helemaal niet zou moeten kunnen.
In dit mailtje heb ik ook gelijk de betalingskenmerken vermeld, die op ons bankafschrift waren vermeld.
Hierop kregen wij een mailtje terug, met de mededeling dat ze alleen e.e.a. kunnen terug vinden als ik een printscreen van mijn bankafschrift maak en aan hun mail.
Ik heb vervlgens aangegeven dat ik de betalingskenmerken al heb gemailt en dat een printscreen dus helemaal geen toegevoegde waarde heeft en bovendien stuur ik niet zomaar iedereen een kopie van mijn bankafschrift.
Hierop kreeg ik weer een mailtje van een andere medewerker met hetzelfde verzoek, want ze lezen echt niet wat er al is gebeurt. Weer mijn zelfde antwoord gemaild en weer een verzoek van weer een andere medewerker en zo blijft het dus heen en weer gaan.
Het gaat me niet eens om de 0,02 cent, maar wel om het principe.
Of ik nog automatisch opladen in ga stellen? Nee, dat zeker niet, want ik heb inmiddels meer dan genoeg klachten hierover op internet gevonden.
Helaas ben je veroordeeld tot deze organisaties, maar ik hoop dat het toch nog eens veranderd.