GARANTIE/SERVICE DIXONS WAARDELOOS
Geplaatst: 19 jan 2013 13:44
Op 23 december j.l. heb ik in het filiaal van Dixons te Lisse een MacBook Pro aangekocht met daarnaast een Microsoft Office pakket. Die dag heb ik de computer aangezet, ik hoorde een geluid maar zag nog geen beeld, ik dacht dat dit hoorde bij het eerste gebruik. Vervolgens heb ik het scherm wat naar achter gezet om een beter zicht te krijgen op het beeld, toen verscheen er beeld, dus ik dacht prima de computer doet het. Vervolgens heb ik de Microsoft Office geinstalleerd en de computer weer uit gezet en opgeborgen in de doos. Omdat ik in verband met mijn scriptie nog werkzaam was op mijn andere computer heb ik de MacBook niet meer gebruikt. Afgelopen zondag 13 januari heb ik de computer aangezet en verscheen er totaal geen beeld. Maandag heb ik contact opgenomen met het Dixons filiaal te Lisse. De filiaalmanager probeerde eerst de schuld in mijn schoenen te schuiven omdat ik de computer niet vaak genoeg had gebruikt, toen zei hij dat het enigste wat hij kon doen is de computer te laten repareren. Ik gaf aan dat de computer nieuw is en dus dat repareren geen optie is omdat ik een ondeugdelijk product heb ontvangen. Toen zij de man dat ik maar naar Apple zelf moest gaan en dat zij het maar moesten regelen. Vervolgens heb ik een afspraak gemaakt bij Apple Amsterdam bij de reparatieafdeling en daar ben ik afgelopen donderdag geweest. Ze hebben daar een diagnose gedaan bij de MacBook en gaven aan dat het moederbord kapot is, het beeldscherm en nog een hardware onderdeel. Zij gaven aan zoals in het rapport van Apple te zien is, dat de computer bij aflevering aan de klant al kapot is geweest. Het betreft dus een productiefout. Echter konden zij mij niet verder helpen aangezien de verantwoordelijkheid ligt bij Dixons.
Een reparatie is voor mij geen oplossing aangezien ik bij aankoop er van uit ga dat ik een deugdelijk en werkend product moet krijgen. Dit is niet het geval en daarom lijkt mij het niet meer dan logisch dat ik een nieuw product van Dixons krijg zoals dat bij Apple in dit soort gevallen ook gaat. Daarnaast zit ik dus ook met het probleem dat ik Microsoft Office het geinstalleerd en dus de licentie is gebruikt. Mijn voorstel zou dan ook zijn dat ik beide producten retouneer in het filiaal van Dixons te Lisse en daar een nieuw goed werkend product in ontvangst mag nemen en een nieuw Microsoft Office pakket.
De manier waarop ik door Dixons ben behandeld is mij ten diepste tegengevallen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Van Dixons Lisse naar Apple Amsterdam en vervolgens weer terug naar Dixons en ik kom geen stap verder. Ik laat mij niet afschepen met een gratis reparatie omdat dit niet van toepassing mag zijn op een nieuw product en daarnaast biedt Apple zelf ook deze service en nog wel versneld (dus binnen 24 uur) hier heb ik geen gebruik van gemaakt omdat het niet meer dan logisch vind dat ik een nieuw werkend product krijg. De medewerkers bij Apple gaven dat ook al aan maar konden in deze zin niets voor mij betekenen omdat de MacBook Pro niet bij Apple zelf is aangekocht.
Een reparatie is voor mij geen oplossing aangezien ik bij aankoop er van uit ga dat ik een deugdelijk en werkend product moet krijgen. Dit is niet het geval en daarom lijkt mij het niet meer dan logisch dat ik een nieuw product van Dixons krijg zoals dat bij Apple in dit soort gevallen ook gaat. Daarnaast zit ik dus ook met het probleem dat ik Microsoft Office het geinstalleerd en dus de licentie is gebruikt. Mijn voorstel zou dan ook zijn dat ik beide producten retouneer in het filiaal van Dixons te Lisse en daar een nieuw goed werkend product in ontvangst mag nemen en een nieuw Microsoft Office pakket.
De manier waarop ik door Dixons ben behandeld is mij ten diepste tegengevallen. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd. Van Dixons Lisse naar Apple Amsterdam en vervolgens weer terug naar Dixons en ik kom geen stap verder. Ik laat mij niet afschepen met een gratis reparatie omdat dit niet van toepassing mag zijn op een nieuw product en daarnaast biedt Apple zelf ook deze service en nog wel versneld (dus binnen 24 uur) hier heb ik geen gebruik van gemaakt omdat het niet meer dan logisch vind dat ik een nieuw werkend product krijg. De medewerkers bij Apple gaven dat ook al aan maar konden in deze zin niets voor mij betekenen omdat de MacBook Pro niet bij Apple zelf is aangekocht.