CBW Erkend? Een lachertje
Geplaatst: 13 feb 2013 11:38
Volgens de regels:
Kopen bij een CBW-erkende winkel biedt vele voordelen, maar vooral meer zekerheid. Winkels die CBW-erkend zijn, hanteren algemene voorwaarden die je als consument extra goed beschermen. Hierin zijn alle regels opgenomen die van belang zijn als je iets koopt, bijvoorbeeld over (aan)betalen, annulering, levertijd, levering, vervoer en garantie.
Dit is volgens mij een garantie: (Uit voorwaarden CBW)
2 Voor alle producten met uitzondering van onderstaande producten geldt een maximum aanbetalingpercentage van 25%
De winkelier houdt zich hier niet aan en rekent gewoon 60% aanbetaling.....Tegen de regels DUS! Want de extra aanbetaling valt NIET onder de garantie!
Reactie CBW: In deze slechte tijden zijn er zelfs die 100% vragen. Mensen zijn slechte betalers. Kan zijn, maar CBW claimt een klanten bescherming te bieden, niet dat ze alleen aan de kant van deondernemers staan. Dus een farce!
Vervolgens: (Rechtstreeks uit voorwaarden CBW)
1 Onder levertijd wordt verstaan de in de overeenkomst bepaalde termijn, waarbinnen de prestatie moet zijn verricht. De levertijd is vast tenzij een vermoedelijke levertijd is overeengekomen.
2 Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt de ondernemer een nadere termijn gegund om alsnog te leveren. Deze nadere termijn is gelijk aan de oorspronkelijke vermoedelijke levertijd met een maximum van een maand. Indien de ondernemer alsnog binnen deze nadere termijn levert, zal een
eventuele prijsverhoging binnen deze termijn niet worden doorberekend.
3 Bij overschrijding van deze nadere termijn dan wel van de vast overeengekomen levertijd heeft de
afnemer het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te verlangen.
Nu de praktijk:
Na 4 maanden wil men een verkeerde bank leveren. Alles gaat terug, want dit is niet wat we besteld hebben. Volgens mijn mening, zie bovenstaand stukje CBW, heeft de winkel nu 1 maand om de zaak recht te trekken. Nee zegt de winkel, we mogen gewoon weer 4 maanden nemen.
CBW: Inderdaad, dit is onlangs bepaald door een rechter....
Maar CBW, jullie zijn er toch voor de consument en om garanties te geven. Als blijkt dat een van jullie regels zodanig onduidelijk is, althans voor de door jullie aangesloten bedrijven, dat er een rechter aan te pas moet komen en jullie claimen iets voor de consument te doen, waarom dan niet meteen een extra waarschuwing in de regels? Moet ik het invullen? Omdat het CBW niet voor de consument is!!
Vanaf nu zal ik de CBW erkende status gebruiken waar die als consument voor moet worden gebruikt:
WAARSCHUWING: Deze winkel verschuilt zich achter een organisatie die alleen opkomt voor de belangen van de ondernemers, om consumenten een vals gevoel van veiligheid te geven!
Geachte Radar, Jullie mogen hier voor mij wel een keer induiken. Hier worden consumenten op het verkeerde been gezet.
Ik voel me normaal in staat om voorwaarden te lezen en meestal zelfs te begrijpen. Maar de CBW erkenning doet alsof ze de consument gaan beschermen. Daarmee geven ze een vals gevoel van veiligheid aan consumenten die niet door de vele pagina's voorwaarden heenkomt.
Kopen bij een CBW-erkende winkel biedt vele voordelen, maar vooral meer zekerheid. Winkels die CBW-erkend zijn, hanteren algemene voorwaarden die je als consument extra goed beschermen. Hierin zijn alle regels opgenomen die van belang zijn als je iets koopt, bijvoorbeeld over (aan)betalen, annulering, levertijd, levering, vervoer en garantie.
Dit is volgens mij een garantie: (Uit voorwaarden CBW)
2 Voor alle producten met uitzondering van onderstaande producten geldt een maximum aanbetalingpercentage van 25%
De winkelier houdt zich hier niet aan en rekent gewoon 60% aanbetaling.....Tegen de regels DUS! Want de extra aanbetaling valt NIET onder de garantie!
Reactie CBW: In deze slechte tijden zijn er zelfs die 100% vragen. Mensen zijn slechte betalers. Kan zijn, maar CBW claimt een klanten bescherming te bieden, niet dat ze alleen aan de kant van deondernemers staan. Dus een farce!
Vervolgens: (Rechtstreeks uit voorwaarden CBW)
1 Onder levertijd wordt verstaan de in de overeenkomst bepaalde termijn, waarbinnen de prestatie moet zijn verricht. De levertijd is vast tenzij een vermoedelijke levertijd is overeengekomen.
2 Bij overschrijding van de vermoedelijke levertijd wordt de ondernemer een nadere termijn gegund om alsnog te leveren. Deze nadere termijn is gelijk aan de oorspronkelijke vermoedelijke levertijd met een maximum van een maand. Indien de ondernemer alsnog binnen deze nadere termijn levert, zal een
eventuele prijsverhoging binnen deze termijn niet worden doorberekend.
3 Bij overschrijding van deze nadere termijn dan wel van de vast overeengekomen levertijd heeft de
afnemer het recht de overeenkomst zonder ingebrekestelling of rechterlijke tussenkomst te ontbinden en/of schadevergoeding te verlangen.
Nu de praktijk:
Na 4 maanden wil men een verkeerde bank leveren. Alles gaat terug, want dit is niet wat we besteld hebben. Volgens mijn mening, zie bovenstaand stukje CBW, heeft de winkel nu 1 maand om de zaak recht te trekken. Nee zegt de winkel, we mogen gewoon weer 4 maanden nemen.
CBW: Inderdaad, dit is onlangs bepaald door een rechter....
Maar CBW, jullie zijn er toch voor de consument en om garanties te geven. Als blijkt dat een van jullie regels zodanig onduidelijk is, althans voor de door jullie aangesloten bedrijven, dat er een rechter aan te pas moet komen en jullie claimen iets voor de consument te doen, waarom dan niet meteen een extra waarschuwing in de regels? Moet ik het invullen? Omdat het CBW niet voor de consument is!!
Vanaf nu zal ik de CBW erkende status gebruiken waar die als consument voor moet worden gebruikt:
WAARSCHUWING: Deze winkel verschuilt zich achter een organisatie die alleen opkomt voor de belangen van de ondernemers, om consumenten een vals gevoel van veiligheid te geven!
Geachte Radar, Jullie mogen hier voor mij wel een keer induiken. Hier worden consumenten op het verkeerde been gezet.
Ik voel me normaal in staat om voorwaarden te lezen en meestal zelfs te begrijpen. Maar de CBW erkenning doet alsof ze de consument gaan beschermen. Daarmee geven ze een vals gevoel van veiligheid aan consumenten die niet door de vele pagina's voorwaarden heenkomt.