Indesit K 3 T 35 SX fornuis
Geplaatst: 27 feb 2013 12:33
Heeft iemand op dit forum ervaring met de belettering op RVS fornuizen en in dit geval betreft het een Indesit fornuis.
Het fornuis is bijna twee jaar oud en de belettering naast de bedieningsknoppen aan de RVS voorzijde van het fornuis begint te vervagen. Aan Indesit heb ik de vraag via email gesteld hoe dat mogelijk is.
Zonder te kijken gaan ze er in een email vanuit dat er een agressief schoonmaakmiddel is gebruikt, terwijl dat zeker niet het geval is.
De voorzijde van het fornuis wordt bijna nooit vet en wordt daarom normaal gesproken alleen afgenomen met een microvezeldoekje. Alleen als er met vet is gemorst op de voorzijde wordt er gebruik gemaakt van een speciaal voor RVS geschikt schoonmaakmiddel, maar dat komt bijna niet voor.
Ik heb contact opgenomen met Wehkamp en het probleem voorgelegd.
Dit vond het ook heel apart dat de belettering begint te vervagen en heeft Indesit gevraagd om te gaan kijken bij ons thuis. Eventuele voorrijkosten kon ik declareren bij Wehkamp, dus so far , so good.
Het probleem ligt dus NIET bij Wehkamp, maar bij Indesit. Ik heb geen slechte ervaringen met de servcie van Wehkamp zelf.
De monteur kom langs en begint mijn partner eigenlijk voor leugenaar uit te maken door meteen te roepen dat dit alleen kan komen door het gebruik van agressieve middelen.
Als mijn partner verteld dat dit niet het geval is, zegt de monteur dat het ook nog door vet kan komen dat de belettering vervaagd.
Dus nu zitten we nu met een gasfornuis waarop we blijkbaar geen biefstukje mogen bakken omdat een vetspetter je belettering wel eens zou kunnen aantasten.
Verder nog een verhaal dat de ene fabrikant de belettering in de RVS plaat stanst en de ander de belettering als het ware verft op de RVS plaat. Voor mij als klant is het alleen van belang dat het erop blijft zitten als je er een doekje overheen haalt.
Vaak een doekje over je RVS formuis halen is dus ook al geen optie want dan slijt de belettering er af.
Valt niet onder de garantie, terwijl ik toch denk dat alles waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat het een X periode mee zou moeten gaan, gewoon onder de garantie valt.
Hiervoor hadden meer dan 15 jaar lang we een niet RVS Etna fornuis waar de belettering nog volledig intact op zat toen hij door Wehkamp werd meegenomen tijdens de levering van de Indesit.
Toevallig hebben wij een kennis met een ander model Indesit RVS fornuis en die heeft exact hetzelfde probleem na 8 maanden gebruik.
Verder zitten er een paar kleine roestplekjes op een schanier van de bovenplaat van het fornuis en de monteur gaf aan dat dit waarschijnlijk komt omdat we het schanier waarschijlijk niet goed hebben afgedroogd. Blijkbaar weet deze monteur niet wat de letters RVS betekenen, of zijn de letters RVS in zijn gedachten te vervaagd om nog te kunnen lezen. Misschien teveel vet gegeten of of drankjes met agressief alcohol gedronken.
Wehkamp doet zijn best, maar het is gewoon jouw woord tegen dat van een monteur die van Indesit opdracht heeft gekregen om zoveel mogelijk af te doen als 'valt niet onder de garantie'
Heeft iemand op dit forum ervaring met dit probleem?
Het fornuis is bijna twee jaar oud en de belettering naast de bedieningsknoppen aan de RVS voorzijde van het fornuis begint te vervagen. Aan Indesit heb ik de vraag via email gesteld hoe dat mogelijk is.
Zonder te kijken gaan ze er in een email vanuit dat er een agressief schoonmaakmiddel is gebruikt, terwijl dat zeker niet het geval is.
De voorzijde van het fornuis wordt bijna nooit vet en wordt daarom normaal gesproken alleen afgenomen met een microvezeldoekje. Alleen als er met vet is gemorst op de voorzijde wordt er gebruik gemaakt van een speciaal voor RVS geschikt schoonmaakmiddel, maar dat komt bijna niet voor.
Ik heb contact opgenomen met Wehkamp en het probleem voorgelegd.
Dit vond het ook heel apart dat de belettering begint te vervagen en heeft Indesit gevraagd om te gaan kijken bij ons thuis. Eventuele voorrijkosten kon ik declareren bij Wehkamp, dus so far , so good.
Het probleem ligt dus NIET bij Wehkamp, maar bij Indesit. Ik heb geen slechte ervaringen met de servcie van Wehkamp zelf.
De monteur kom langs en begint mijn partner eigenlijk voor leugenaar uit te maken door meteen te roepen dat dit alleen kan komen door het gebruik van agressieve middelen.
Als mijn partner verteld dat dit niet het geval is, zegt de monteur dat het ook nog door vet kan komen dat de belettering vervaagd.
Dus nu zitten we nu met een gasfornuis waarop we blijkbaar geen biefstukje mogen bakken omdat een vetspetter je belettering wel eens zou kunnen aantasten.
Verder nog een verhaal dat de ene fabrikant de belettering in de RVS plaat stanst en de ander de belettering als het ware verft op de RVS plaat. Voor mij als klant is het alleen van belang dat het erop blijft zitten als je er een doekje overheen haalt.
Vaak een doekje over je RVS formuis halen is dus ook al geen optie want dan slijt de belettering er af.
Valt niet onder de garantie, terwijl ik toch denk dat alles waarvan je redelijkerwijs mag verwachten dat het een X periode mee zou moeten gaan, gewoon onder de garantie valt.
Hiervoor hadden meer dan 15 jaar lang we een niet RVS Etna fornuis waar de belettering nog volledig intact op zat toen hij door Wehkamp werd meegenomen tijdens de levering van de Indesit.
Toevallig hebben wij een kennis met een ander model Indesit RVS fornuis en die heeft exact hetzelfde probleem na 8 maanden gebruik.
Verder zitten er een paar kleine roestplekjes op een schanier van de bovenplaat van het fornuis en de monteur gaf aan dat dit waarschijnlijk komt omdat we het schanier waarschijlijk niet goed hebben afgedroogd. Blijkbaar weet deze monteur niet wat de letters RVS betekenen, of zijn de letters RVS in zijn gedachten te vervaagd om nog te kunnen lezen. Misschien teveel vet gegeten of of drankjes met agressief alcohol gedronken.
Wehkamp doet zijn best, maar het is gewoon jouw woord tegen dat van een monteur die van Indesit opdracht heeft gekregen om zoveel mogelijk af te doen als 'valt niet onder de garantie'
Heeft iemand op dit forum ervaring met dit probleem?