LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Woongarant weigert deur te vervangen
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 feb 2013 17:29
Woongarant weigert deur te vervangen
Hallo allemaal,
Er is anderhalve maand geleden bij mij ingebroken, hierbij is een deur beschadigd.
Nu is het zo dat de deur precies op het slot is gespleten, maar volgens de verzekering kan deze worden gerepareerd. Ik ben het hier niet mee eens en wil een nieuwe deur.
Weet iemand of ik akkoord moet gaan met reparatie?
Ik heb een foto bijgevoegd.
Klaas Jellema
Er is anderhalve maand geleden bij mij ingebroken, hierbij is een deur beschadigd.
Nu is het zo dat de deur precies op het slot is gespleten, maar volgens de verzekering kan deze worden gerepareerd. Ik ben het hier niet mee eens en wil een nieuwe deur.
Weet iemand of ik akkoord moet gaan met reparatie?
Ik heb een foto bijgevoegd.
Klaas Jellema
- Bijlagen
-
- Beschadigde deur
- WP_000758.jpg (161.05 KiB) 1106 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?
Re: Woongarant weigert deur te vervangen
Ik denk niet dat iemand dat zal weten zonder jouw polisvoorwaarden erop na te lopen...Klaas Jellema schreef:Weet iemand of ik akkoord moet gaan met reparatie?
Re: Woongarant weigert deur te vervangen
Laat ze het eerst eens repareren voordat je van alles gaat eisen.Klaas Jellema schreef: Nu is het zo dat de deur precies op het slot is gespleten, maar volgens de verzekering kan deze worden gerepareerd. Ik ben het hier niet mee eens en wil een nieuwe deur.
Misschien is die reparatie wel deugdelijk. Bepaalde houtlijmsoorten zijn sterker dan het hout zelf.
Re: Woongarant weigert deur te vervangen
als ik zo naar die foto kijk kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat de verzekeringsmaatschappij geen zin heeft om die oude ongeschilderde deur te vervangen door een nieuwe
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 28 feb 2013 17:29
Re: Woongarant weigert deur te vervangen
De deur is wel degelijk geschilderd en was gewoon in nieuwstaat. Het lijkt op deze foto inderdaad dat ie niet in de beste staat was, maar dit komt door de schade van de inbraak.ruud_a schreef:als ik zo naar die foto kijk kan ik me eigenlijk wel voorstellen dat de verzekeringsmaatschappij geen zin heeft om die oude ongeschilderde deur te vervangen door een nieuwe
Re: Woongarant weigert deur te vervangen
Je ziet inderdaad dat het door braakschade niet mooi is . Waarom ga je niet akkoord met de reparatie?? Anders heb je nog niks.
-
- Berichten: 632
- Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
- Locatie: Nijmegen
Re: Woongarant weigert deur te vervangen
Ik zou zeggen, laten repareren, zoals al gezegd: kan soms sterker zijn dat het orginele hout.
Re: Woongarant weigert deur te vervangen
[off topic] Wel zonde om een zo goed als nieuw deur dan zo slordig te schilderen...Klaas Jellema schreef: De deur is wel degelijk geschilderd en was gewoon in nieuwstaat.
Re: Woongarant weigert deur te vervangen
Ze zijn niet verplicht je een nieuwe deur te geven, reparatie die voldoende is om de deur weer normaal te kunnen gebruiken volstaat. kun je 'm daana mooi aflakken.....kopse kant vergeten....
Als mijn autoruit wordt ingeslagen kan ik ook geen nieuwe auto claimen...
Als mijn autoruit wordt ingeslagen kan ik ook geen nieuwe auto claimen...
-
- Berichten: 32269
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Woongarant weigert deur te vervangen
Nieuwstaat (en de bepaling daarvan is over het algemeen nogal subjectief) is niet het criterium waar de verzekering van uit gaat. Die gaat uit van de leeftijd van die deur, en als ik het zo zie, is het al een hele oude. Dus ik kan me voorstellen dat ze de kosten voor een lik lijm voldoende vinden.
De insteek van een verzekering is dat schade vergoedt wordt, niet dat je er beter van wordt. En met een gloednieuwe deur zou je er beter van worden. Dat gebeurt dus niet.
De insteek van een verzekering is dat schade vergoedt wordt, niet dat je er beter van wordt. En met een gloednieuwe deur zou je er beter van worden. Dat gebeurt dus niet.
Re: Woongarant weigert deur te vervangen
Bij een Woonhuis (opstal) verzekering is het ALTIJD zo dat de verzekering eerst gaat kijken of de schade met een reparatie te verhelpen is , (of het nu een nieuwe of oude deur is) Als een reparateur of expert aangeeft dat het met een repa weer in de juiste staat is zult u daar altijd eerst mee akkoord moeten gaan...of u moet op uw eigen kosten een contra expert inschakelen.
Mocht nou blijken dat na (of tijdens) de reparatie de schade toch gewoon echt niet netjes of goed hersteld is of kan worden....Dan kunt u dit aangeven bij de maatschappij en dan moeten ze verder gaan kijken...
Mocht nou blijken dat na (of tijdens) de reparatie de schade toch gewoon echt niet netjes of goed hersteld is of kan worden....Dan kunt u dit aangeven bij de maatschappij en dan moeten ze verder gaan kijken...