Over de kook van Bauknecht...(inductieplaat ETPI8740IN)
Geplaatst: 21 mar 2013 09:41
Mei 2012 schaffen we voor onze pas aangebouwde keuken nieuwe apparatuur aan, waaronder een nieuwe inductiekookplaat van Bauknecht. Na 3 dagen begeeft die het al; zodra de kookzone linksachter op “boost” staat, slaat de stop door en is de kookplaat “dood”... Zet je de stop dan weer om, springt de plaat weliswaar weer aan (op het kinderslot), maar ook direct weer uit zodra de plaat van het slot afhaalt.
Maandagmorgenmodelletje, denken we nog… Dus na controle van onze kant een service-afspraak gemaakt, en een eerste onderzoek op 30 mei. De kookplaat wordt pas op 28 juni (!) gerepareerd; er moeten onderdelen besteld worden, en daar gaat iets mis mee. 2 Filters en een powerunit worden vervangen, kosten €455,- maar gelukkig binnen de garantie.
Al die tijd zitten we dus zónder kookplaat. Gelukkig hedden we de oude keuken nog niet gesloopt... Het duurt na de reparatie precies een week, dan sneuvelt de plaat opnieuw, met hetzelfde probleem. Dit keer krijgen (11 juli) we een nieuwe plaat geleverd, waarmee het probleem opgelost moest zijn.
Mooi niet dus: ook die plaat geeft snel de geest, hetzelfde verschijnsel: kookzone linksachter op boost, en de stop vliegt eruit… Opnieuw een reparatie dan maar, we hebben toch garantie. 24 augustus wordt het defect opgenomen. De servicemonteur wil ons nog tegemoet komen door een ander model plaat te bestellen, desnoods van een ander merk, maar dit mag hij niet van zijn baas…
Wéér worden onderdelen besteld, dit keer maar één filter en een powerunit, en op 14 september geïnstalleerd. Hierbij beschadigt de monteur onze muur. Weliswaar een maar klein gaatje, maar in het zicht, en een extra ergernisje bovenop alle ellende… Hij blijkt er niet voor verzekerd te zijn, maar na enig over en weer betaalt Whirlpool Nederland “uit coulance” de reparatie van onze muur.
Bij de laatste reparatie op 14 september jaag ik die kookzone nog eens extra “op”, zodat ik ook zeker weet dat de plaat het niet weer begeeft. Alles werkt, en ik ben blij eindelijk normaal te kunnen koken. Want nu de oude keuken gesloopt is, is het gasfornuis weg en heb ik alle pannen vervangen door voor inductie geschikte modellen.
De feestdagen staan we zonder problemen door, maar nog geen 6 maanden na de reparatie, op zaterdag 16 maart doet zich een inmiddels vertrouwd verschijnsel voor: de lampjes op mijn plaat gaan uit, de plaat gaat “op zwart”…
OK, die plaat is nu “koud”, maar ik ben witheet van woede! De klantenservice kan ik op zaterdag niet bellen, dus boek ik een serviceafspraak via de website. Er is pas donderdag 21 maart plaats. Voor mij te lang, dus maandag even bellen met de klantenservice, en er wordt spoedafspraak gepland. Als een monteur een plaatsje vrij heeft, komt hij eerder. Dat is gebeurt ook, dinsdag 19 maart (2 dagen eerder dus), "aangemeld" tussen 8 en 18 uur...
De monteur komt ook, maar onaangemeld... Geen punt tot dusver, hij is er tenminste. Dit keer heeft hij "toevallig" wél de benodigde onderdelen bij zich... (geloof ik niet in, toeval) Maar hij kan níét verklaren waarom de plaat weer uitgevallen of doorgebrand was. Binnen een half uurtje is meneer weer vertrokken en doet d de plaat het weer. Ik -weer eens- blij, tot de volgende dag...
Ik sta nietsvermoedend te koken, expres níét te lang op boost linksachter, als ik opeens het eten niet meer "hoor" koken. Alle lampjes op de plaat uit... Geen punt, denk ik eerst nog, ik zal hem wel per ongeluk uitgezet hebben. Maar nee hoor, wéér de stop in de meterkast om. Het liefst had ik de hele plaat gepakt en zó het raam uit gezwierd!
Trillend van ergernis en woede heb ik Bauknecht/Whirlpool opnieuw gebeld. Ik wil óf een compleet andere plaat, óf mijn geld terug! "Ik ga even voor u overleggen mevrouw..." zegt de jongeman aan de andere kant van de lijn, en zet me in de wacht. Jaja, overleggen noemen ze dat; volgens mij is hij gewoon even naar toilet gegaan, want 5 minuten later komt hij terug met de mededeling dat ze dat niet kunnen doen. Wel kan hij voor de zesde keer een serviceafspraak voor me plannen, voor volgende week woensdag, en erbij zetten dat als de monteur eerder tijd heeft, hij gewoon eerder komt.
Ik ben het zó ZAT! Voor mij geen Bauknecht meer. Het lijkt wel een slechte grap!
Nog iemand anders problemen met Bauknecht (Whirlpool Nederland), en in het bijzonder met de inductiekookplaat ETPI 8740IN?
Maandagmorgenmodelletje, denken we nog… Dus na controle van onze kant een service-afspraak gemaakt, en een eerste onderzoek op 30 mei. De kookplaat wordt pas op 28 juni (!) gerepareerd; er moeten onderdelen besteld worden, en daar gaat iets mis mee. 2 Filters en een powerunit worden vervangen, kosten €455,- maar gelukkig binnen de garantie.
Al die tijd zitten we dus zónder kookplaat. Gelukkig hedden we de oude keuken nog niet gesloopt... Het duurt na de reparatie precies een week, dan sneuvelt de plaat opnieuw, met hetzelfde probleem. Dit keer krijgen (11 juli) we een nieuwe plaat geleverd, waarmee het probleem opgelost moest zijn.
Mooi niet dus: ook die plaat geeft snel de geest, hetzelfde verschijnsel: kookzone linksachter op boost, en de stop vliegt eruit… Opnieuw een reparatie dan maar, we hebben toch garantie. 24 augustus wordt het defect opgenomen. De servicemonteur wil ons nog tegemoet komen door een ander model plaat te bestellen, desnoods van een ander merk, maar dit mag hij niet van zijn baas…
Wéér worden onderdelen besteld, dit keer maar één filter en een powerunit, en op 14 september geïnstalleerd. Hierbij beschadigt de monteur onze muur. Weliswaar een maar klein gaatje, maar in het zicht, en een extra ergernisje bovenop alle ellende… Hij blijkt er niet voor verzekerd te zijn, maar na enig over en weer betaalt Whirlpool Nederland “uit coulance” de reparatie van onze muur.
Bij de laatste reparatie op 14 september jaag ik die kookzone nog eens extra “op”, zodat ik ook zeker weet dat de plaat het niet weer begeeft. Alles werkt, en ik ben blij eindelijk normaal te kunnen koken. Want nu de oude keuken gesloopt is, is het gasfornuis weg en heb ik alle pannen vervangen door voor inductie geschikte modellen.
De feestdagen staan we zonder problemen door, maar nog geen 6 maanden na de reparatie, op zaterdag 16 maart doet zich een inmiddels vertrouwd verschijnsel voor: de lampjes op mijn plaat gaan uit, de plaat gaat “op zwart”…
OK, die plaat is nu “koud”, maar ik ben witheet van woede! De klantenservice kan ik op zaterdag niet bellen, dus boek ik een serviceafspraak via de website. Er is pas donderdag 21 maart plaats. Voor mij te lang, dus maandag even bellen met de klantenservice, en er wordt spoedafspraak gepland. Als een monteur een plaatsje vrij heeft, komt hij eerder. Dat is gebeurt ook, dinsdag 19 maart (2 dagen eerder dus), "aangemeld" tussen 8 en 18 uur...
De monteur komt ook, maar onaangemeld... Geen punt tot dusver, hij is er tenminste. Dit keer heeft hij "toevallig" wél de benodigde onderdelen bij zich... (geloof ik niet in, toeval) Maar hij kan níét verklaren waarom de plaat weer uitgevallen of doorgebrand was. Binnen een half uurtje is meneer weer vertrokken en doet d de plaat het weer. Ik -weer eens- blij, tot de volgende dag...
Ik sta nietsvermoedend te koken, expres níét te lang op boost linksachter, als ik opeens het eten niet meer "hoor" koken. Alle lampjes op de plaat uit... Geen punt, denk ik eerst nog, ik zal hem wel per ongeluk uitgezet hebben. Maar nee hoor, wéér de stop in de meterkast om. Het liefst had ik de hele plaat gepakt en zó het raam uit gezwierd!
Trillend van ergernis en woede heb ik Bauknecht/Whirlpool opnieuw gebeld. Ik wil óf een compleet andere plaat, óf mijn geld terug! "Ik ga even voor u overleggen mevrouw..." zegt de jongeman aan de andere kant van de lijn, en zet me in de wacht. Jaja, overleggen noemen ze dat; volgens mij is hij gewoon even naar toilet gegaan, want 5 minuten later komt hij terug met de mededeling dat ze dat niet kunnen doen. Wel kan hij voor de zesde keer een serviceafspraak voor me plannen, voor volgende week woensdag, en erbij zetten dat als de monteur eerder tijd heeft, hij gewoon eerder komt.
Ik ben het zó ZAT! Voor mij geen Bauknecht meer. Het lijkt wel een slechte grap!
Nog iemand anders problemen met Bauknecht (Whirlpool Nederland), en in het bijzonder met de inductiekookplaat ETPI 8740IN?