MyAdsl verandert eenzijdig voorwaarden
Geplaatst: 22 jan 2004 19:19
Op tweakers (myadsl.sucks.nl) staan een groot aantal klachten.
Wat is het geval:
-als je navraagt telefonisch of je bij het opzeggen van je huidige abonnement gebruik kunt maken van hun gratis-pc-aanbieding is het antwoord ja
-twee dagen later als je opgezegd hebt, staat op de site dat het niet mogelijk is (maar telefonisch zegt men dat het bij oude aanmeldingen binnen een redelijke termijn wel kan)
-de pc zou je binnen 2 weken na aansluiting krijgen; echter in een separate brief wordt gezegd dat per de 1e van de maand na aansluiting je een faktuur krijgt per mail en dat 12 dagen na afschrijving wordt geleverd
-in de voorwaarden wordt over 69 euro aansluitkosten gesproken. echter na een week zet mycom op z'n site dat je 69 euro AFsluitkosten moet betalen.
Reactie Mycom:
"Vanwege een fout aan onze kant is de MyADSL afdeling vergeten deze voorwaarden te verstrekken. Bij deze hebben wij naar alle klanten opnieuw een brief verstuurd om dit te laten bevestigen en de klanten akkoord te laten gaan. Mocht u niet akkoord gaan met dit besluit dan zal uw ADSL aanvraag vervallen."
Nee, men wijzigt continue achteraf voorwaarden en bepalingen!
Feitelijk wurgcontracten omdat velen hun huidige aansluiting hadden opgezegd en zich hier hadden aangemeld. Bovendien heeft deze provider een clausule (kom je achteraf pas achter omdat de voorwaarden alleen op een site staan en niet op je overeenkomst) dat stilzwijgend na het 1e jaar je abonnement voor een jaar weer wordt voortgezet. Tenzij je 45 dagen van tevoren opzegt.
Nu zijn er tal van klachten (aansluitingen gaan zeer lang duren, dit oneerlijke achteraf aanpassen van overeenkomsten) tezamen met relatief dure abonnementen zijn op zijn minst het noemen in Radar waard
Wat is het geval:
-als je navraagt telefonisch of je bij het opzeggen van je huidige abonnement gebruik kunt maken van hun gratis-pc-aanbieding is het antwoord ja
-twee dagen later als je opgezegd hebt, staat op de site dat het niet mogelijk is (maar telefonisch zegt men dat het bij oude aanmeldingen binnen een redelijke termijn wel kan)
-de pc zou je binnen 2 weken na aansluiting krijgen; echter in een separate brief wordt gezegd dat per de 1e van de maand na aansluiting je een faktuur krijgt per mail en dat 12 dagen na afschrijving wordt geleverd
-in de voorwaarden wordt over 69 euro aansluitkosten gesproken. echter na een week zet mycom op z'n site dat je 69 euro AFsluitkosten moet betalen.
Reactie Mycom:
"Vanwege een fout aan onze kant is de MyADSL afdeling vergeten deze voorwaarden te verstrekken. Bij deze hebben wij naar alle klanten opnieuw een brief verstuurd om dit te laten bevestigen en de klanten akkoord te laten gaan. Mocht u niet akkoord gaan met dit besluit dan zal uw ADSL aanvraag vervallen."
Nee, men wijzigt continue achteraf voorwaarden en bepalingen!
Feitelijk wurgcontracten omdat velen hun huidige aansluiting hadden opgezegd en zich hier hadden aangemeld. Bovendien heeft deze provider een clausule (kom je achteraf pas achter omdat de voorwaarden alleen op een site staan en niet op je overeenkomst) dat stilzwijgend na het 1e jaar je abonnement voor een jaar weer wordt voortgezet. Tenzij je 45 dagen van tevoren opzegt.
Nu zijn er tal van klachten (aansluitingen gaan zeer lang duren, dit oneerlijke achteraf aanpassen van overeenkomsten) tezamen met relatief dure abonnementen zijn op zijn minst het noemen in Radar waard