Mediamarkt Perikelen
Geplaatst: 09 jun 2013 19:18
Ik heb een Samsung tv aangeschaft maar er slechts een uur van 'genoten'. ik was nog bezig met de installatie.
De tv moet aan de muur, dus heb, voor ik dat deed eerst de tv op de voet geïnstalleerd zodat ik zeker wist of alles werkte.
oax eruit en aan de muur gehangen en vervolgens weer erin gestoken.
Ik moest echter ook nog een HDMI en optische kabel aansluiten en kon er lastig bij, aangezien die aansluitingen achter de coax zaten. Ik wilde de coax daarom er weer uithalen maar trok de antenneaansluiting van de tv zelf mee!
TV dus weer ingepakt.
Ook wilde ik de kaarthouder voor de Ziggo module weer netjes inpakken. Deze zit geklikt zoals veel klepjes op batterijvakjes. Het klepje wilde niet in 1x los. Ik drukte dus iets harder op het veertje van de klep (en echt IETS harder, dus geen molesteren o.i.d.) Hiervan brak het lipje af!
Een dergelijk lipje hoort te kunnen meebuigen en niet direkt te breken.
Overigens: als de aansluiting gewoon in orde was geweest had ik nooit meer aan het digi-klepje hoeven komen. Het 1 is dus het gevolg van het ander.
Nu heb ik tot 10 jaar geleden vele 1000den tv verkocht een aangesloten, maar dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Daarom wat samsung betreft 'een score nul'.
Op zich vervelend maar als de leverancier meewerkt niet onoverkomelijk.
Maar de verkoper (Mediamarkt Den Haag) ruilt de tv niet om, ondanks dat ook zij dit nooit eerder hebben meegemaakt.
De dames van de servicebalie hadden (telefonisch) contact gezocht met het hoofd tv afdeling.
Zij konden niet anders dan de instructies van die man opvolgen: innemen voor reparatie.
De dames van de servicebalie waren hier ook erg verbaasd over, aangezien zelfs de folie nog op het scherm zat en op de poten waren ingesealed. Fabrieksnieuw door mij retour gebracht. Ik deelde mede dat ik best de kosten voor het klepje voor mijn rekening wilde nemen, maar gaf ze we aan dat het 1 het gevolg van het ander was. De kabel aansluiting vond ik zeker een garantiezaak. Hetzelfde kabeltje heeft ook op mijn vorige tv's gezeten en daar mankeert niets aan.
Verpakkingen van de accessoires waren ook nog dicht (op de afst.bed na dan, daarmee moet je installeren).
Ik liet (beleefd!) merken dat ik het hier niet mee eens was, maar was me ook bewust dat de dame alleen maar de instructies opvolgden. Vervolgens direct naar boven gegaan en het hoofd tv aangesproken. Ook hier bleef ik beleefd, maar ondanks dat kwam ik geen moer met hem verder.
'Dan had ik maar een garantieplan' moeten aanschaffen', was het commentaar.
Mediamarkt laat het dus over aan de fabrikant,...ja, ja.
Ondanks dat ik weet dat zij wettelijk eerst de kans moeten krijgen om het product te (laten) herstellen, hadden zij deze 1 uur oude tv gewoon moeten omruilen.
Indien de tv enkele weken/maanden oud was had ik het een ander verhaal gevonden.
De serviceafdeling van Samsung staat bij mij bepaalt niet bekend als snel en vlot. De tv is nu een week weg.
Ik ben benieuwd hoe snel de tv terug is en nog meer benieuwd of zij gewoon kosteloos herstellen dan wel omruilen.
Mocht dit zo zijn: alle lof voor de Samsung serviceafdeling, maar niet voor Mediamarkt.
Ik houdt u op de hoogte ...
De tv moet aan de muur, dus heb, voor ik dat deed eerst de tv op de voet geïnstalleerd zodat ik zeker wist of alles werkte.
oax eruit en aan de muur gehangen en vervolgens weer erin gestoken.
Ik moest echter ook nog een HDMI en optische kabel aansluiten en kon er lastig bij, aangezien die aansluitingen achter de coax zaten. Ik wilde de coax daarom er weer uithalen maar trok de antenneaansluiting van de tv zelf mee!

TV dus weer ingepakt.
Ook wilde ik de kaarthouder voor de Ziggo module weer netjes inpakken. Deze zit geklikt zoals veel klepjes op batterijvakjes. Het klepje wilde niet in 1x los. Ik drukte dus iets harder op het veertje van de klep (en echt IETS harder, dus geen molesteren o.i.d.) Hiervan brak het lipje af!

Een dergelijk lipje hoort te kunnen meebuigen en niet direkt te breken.
Overigens: als de aansluiting gewoon in orde was geweest had ik nooit meer aan het digi-klepje hoeven komen. Het 1 is dus het gevolg van het ander.
Nu heb ik tot 10 jaar geleden vele 1000den tv verkocht een aangesloten, maar dit heb ik nooit eerder meegemaakt. Daarom wat samsung betreft 'een score nul'.
Op zich vervelend maar als de leverancier meewerkt niet onoverkomelijk.
Maar de verkoper (Mediamarkt Den Haag) ruilt de tv niet om, ondanks dat ook zij dit nooit eerder hebben meegemaakt.
De dames van de servicebalie hadden (telefonisch) contact gezocht met het hoofd tv afdeling.
Zij konden niet anders dan de instructies van die man opvolgen: innemen voor reparatie.
De dames van de servicebalie waren hier ook erg verbaasd over, aangezien zelfs de folie nog op het scherm zat en op de poten waren ingesealed. Fabrieksnieuw door mij retour gebracht. Ik deelde mede dat ik best de kosten voor het klepje voor mijn rekening wilde nemen, maar gaf ze we aan dat het 1 het gevolg van het ander was. De kabel aansluiting vond ik zeker een garantiezaak. Hetzelfde kabeltje heeft ook op mijn vorige tv's gezeten en daar mankeert niets aan.
Verpakkingen van de accessoires waren ook nog dicht (op de afst.bed na dan, daarmee moet je installeren).
Ik liet (beleefd!) merken dat ik het hier niet mee eens was, maar was me ook bewust dat de dame alleen maar de instructies opvolgden. Vervolgens direct naar boven gegaan en het hoofd tv aangesproken. Ook hier bleef ik beleefd, maar ondanks dat kwam ik geen moer met hem verder.
'Dan had ik maar een garantieplan' moeten aanschaffen', was het commentaar.
Mediamarkt laat het dus over aan de fabrikant,...ja, ja.
Ondanks dat ik weet dat zij wettelijk eerst de kans moeten krijgen om het product te (laten) herstellen, hadden zij deze 1 uur oude tv gewoon moeten omruilen.
Indien de tv enkele weken/maanden oud was had ik het een ander verhaal gevonden.
De serviceafdeling van Samsung staat bij mij bepaalt niet bekend als snel en vlot. De tv is nu een week weg.
Ik ben benieuwd hoe snel de tv terug is en nog meer benieuwd of zij gewoon kosteloos herstellen dan wel omruilen.
Mocht dit zo zijn: alle lof voor de Samsung serviceafdeling, maar niet voor Mediamarkt.
Ik houdt u op de hoogte ...