Garantie kwestie!
Geplaatst: 28 jan 2004 15:44
Heb een aantal jaar geleden een waterbed aangeschaft, hierop zat een standaard garantie van een jaar en tevens een garantie van 10 jaar op lekkage (alleen op de naden).
Nu is onlangs mijn waterbed gaan lekken op een van die naden en dit is bevestigd door de verkoper van dit bed. Deze zei meteen dat dit lek binnen de garantie viel en we binnen 3 weken een nieuwe zouden krijgen.
Nu heb ik ondertussen 3 maanden later een brief van hem gekregen waarin hij stelt dat de leverancier van het waterbed failliet is en ons dus geen nieuw waterbed kan geven.
Nu wil hij ons tegemoetkoming voorstellen om 10 % van de aanschafwaarde van een nieuw waterbed voor zijn rekening te nemen.
Mijn vraag is: Is dit redelijk of heb ik gewoon recht op een nieuw waterbed.
met vriendelijke groet,
J.P.
Nu is onlangs mijn waterbed gaan lekken op een van die naden en dit is bevestigd door de verkoper van dit bed. Deze zei meteen dat dit lek binnen de garantie viel en we binnen 3 weken een nieuwe zouden krijgen.
Nu heb ik ondertussen 3 maanden later een brief van hem gekregen waarin hij stelt dat de leverancier van het waterbed failliet is en ons dus geen nieuw waterbed kan geven.
Nu wil hij ons tegemoetkoming voorstellen om 10 % van de aanschafwaarde van een nieuw waterbed voor zijn rekening te nemen.
Mijn vraag is: Is dit redelijk of heb ik gewoon recht op een nieuw waterbed.
met vriendelijke groet,
J.P.