HELP !! Problemen Golf 7 2.0TDI
Geplaatst: 08 aug 2013 16:40
Sinds 27 April 2013 heb ik een nieuwe Golf 7 2.0 TDi.
Na mijn eerste rit (70km) begon de fan nadat de auto was uitgezet op volle toeren gedurende 6 min te draaien en kwam er stank en rook onder de motorkap vandaan.
Hierop de mobilieteitsservice opgeroepen ( was zaterdag aan het eind van de middag). Toen deze kwam kijken en niets kon vinden! Verzocht hij mij om achter hem aan te rijden naar de 1km verderop gelegen garage om hem uit te lezen.
Hier aangekomen deed het zelfde voorval zich weer voor.
De monteur heeft in overleg een leenauto mee gegeven omdat het voor hem niet duidelijk was waar het probleem vandaan kwam.
De maandag erop kreeg ik een telefoontje dat ik de auto kon ophalen en dat het voorval te maken had met het regenereren van het roetfilter.
Inmiddels heeft de auto 7000 km gereden en heeft het voorval zich al meer dan 70 keer voorgedaan, dit gebeurd heel willekeurig ! Soms 5 x op 10 km en een andere keer 800 km niet. De ene keer Na een korte rit van 1 km met koude motor, de andere keer 5 maal op een rit van 10 km met een aantal tussenstops , maar ook na een rit van 100 km op de snelweg.
De auto is al eens voor 10 dagen bij de dealer geweest en ook daar deed het voorval zich voor, hierop is de auto aangemeld bij Pon en heeft de auto daar 14 dagen gestaan, ook hier heeft het voorval plaatsgevonden.
Nu wordt er verteld dat dit een product eigenschap van dit type auto is en ik er maar mee moet leven!
Mijn vraag wie heeft zo'n zelfde VW Golf en herkend dit of juist niet
Na mijn eerste rit (70km) begon de fan nadat de auto was uitgezet op volle toeren gedurende 6 min te draaien en kwam er stank en rook onder de motorkap vandaan.
Hierop de mobilieteitsservice opgeroepen ( was zaterdag aan het eind van de middag). Toen deze kwam kijken en niets kon vinden! Verzocht hij mij om achter hem aan te rijden naar de 1km verderop gelegen garage om hem uit te lezen.
Hier aangekomen deed het zelfde voorval zich weer voor.
De monteur heeft in overleg een leenauto mee gegeven omdat het voor hem niet duidelijk was waar het probleem vandaan kwam.
De maandag erop kreeg ik een telefoontje dat ik de auto kon ophalen en dat het voorval te maken had met het regenereren van het roetfilter.
Inmiddels heeft de auto 7000 km gereden en heeft het voorval zich al meer dan 70 keer voorgedaan, dit gebeurd heel willekeurig ! Soms 5 x op 10 km en een andere keer 800 km niet. De ene keer Na een korte rit van 1 km met koude motor, de andere keer 5 maal op een rit van 10 km met een aantal tussenstops , maar ook na een rit van 100 km op de snelweg.
De auto is al eens voor 10 dagen bij de dealer geweest en ook daar deed het voorval zich voor, hierop is de auto aangemeld bij Pon en heeft de auto daar 14 dagen gestaan, ook hier heeft het voorval plaatsgevonden.
Nu wordt er verteld dat dit een product eigenschap van dit type auto is en ik er maar mee moet leven!
Mijn vraag wie heeft zo'n zelfde VW Golf en herkend dit of juist niet