Finnair en KLM samenwerking problemen, passagier de dupe
Geplaatst: 03 sep 2013 14:40
Goedendag, hier weer zo een raar verhaal.
Zelf vluchten boeken via internet, in dit geval een binnenlandse vlucht in Finland naar Helsinki en dan overstappen op KLM. Via reisorganisatie deze combinatie niet te boeken dus 2 websites open en tegelijk boeken om zeker te weten dat beide plaats hebben. Op 1 ticket is het niet te boeken.
Bij het inchecken lokaal in Finland is het niet mogelijk om de bagage door te labelen naar de eind bestemming, vroeger wel.
Antwoord van Finnair is dat ze geen samenwerkingsovereenkomst hebben gesloten met KLM dus zelf bagage ophalen op Helsinki en weer inchecken bij de KLM, betekent dus naar buiten en later weer terug door de security. En daarbij nog een grote snauw van Finnair dat Finnair ook naar Amsterdam vliegt dus ik had beide vluchten met Finnair moeten boeken als ik service wilde.(echeter waren er geen goede verbindingen met Finnair die zelfde dag)
Echter door een vertraging op de eerste vlucht van meer dan 40 minuten was er te kort tijd om de bagage op te halen en weer in te checken bij de KLM. Jammer dan, weg is weg.
Ik heb trouwens in het verleden ook als ik wel alle aansluitende vluchten met Finnair deed ook vaak gehad dat mijn bagage weg was en een dag later of soms 2 dagen later pas werd na bezorgd.
KLM was echter zo vriendelijk, na uitleg bij de service balie op Schiphol om mijn bagage op te sporen in Helsinki en na te bezorgen als was het 3 dagen later. Met excuus van de KLM en een kortingscertificaat voor de volgende boeking terwijl het niet de schuld was van de KLM.
Bij de KLM zijn deze problemen met Finnair niet bekend en zou Finnair gewoon moet doorlabelen.
In een brief van Finnair echter schrijven ze weer dat ze geen service geven met doorlablen meer aan maatschappijen die niet in hun groep zitten, als ik service wil moet ik met of Finnair of 1 van hun partners vliegen. Raar, nog nooit eerder meegemaakt, mag dit zo maar??
Op de terug was geen probleem, KLM labelde mijn bagage gewoon door naar mijn lokale eindbestemming in Finland.
Finnair geen antwoord meer, KLM weet van niets. In het vervolg rekening houden met overstaptijd en mogelijke vertraging dus nog ruimere overstaptijd nemen, ha soms denk wel eens dat ik beter maar kan gaan lopen.
Sjonge wat is Finnair afgetakeld zeg met service.
Zelf vluchten boeken via internet, in dit geval een binnenlandse vlucht in Finland naar Helsinki en dan overstappen op KLM. Via reisorganisatie deze combinatie niet te boeken dus 2 websites open en tegelijk boeken om zeker te weten dat beide plaats hebben. Op 1 ticket is het niet te boeken.
Bij het inchecken lokaal in Finland is het niet mogelijk om de bagage door te labelen naar de eind bestemming, vroeger wel.
Antwoord van Finnair is dat ze geen samenwerkingsovereenkomst hebben gesloten met KLM dus zelf bagage ophalen op Helsinki en weer inchecken bij de KLM, betekent dus naar buiten en later weer terug door de security. En daarbij nog een grote snauw van Finnair dat Finnair ook naar Amsterdam vliegt dus ik had beide vluchten met Finnair moeten boeken als ik service wilde.(echeter waren er geen goede verbindingen met Finnair die zelfde dag)
Echter door een vertraging op de eerste vlucht van meer dan 40 minuten was er te kort tijd om de bagage op te halen en weer in te checken bij de KLM. Jammer dan, weg is weg.
Ik heb trouwens in het verleden ook als ik wel alle aansluitende vluchten met Finnair deed ook vaak gehad dat mijn bagage weg was en een dag later of soms 2 dagen later pas werd na bezorgd.
KLM was echter zo vriendelijk, na uitleg bij de service balie op Schiphol om mijn bagage op te sporen in Helsinki en na te bezorgen als was het 3 dagen later. Met excuus van de KLM en een kortingscertificaat voor de volgende boeking terwijl het niet de schuld was van de KLM.
Bij de KLM zijn deze problemen met Finnair niet bekend en zou Finnair gewoon moet doorlabelen.
In een brief van Finnair echter schrijven ze weer dat ze geen service geven met doorlablen meer aan maatschappijen die niet in hun groep zitten, als ik service wil moet ik met of Finnair of 1 van hun partners vliegen. Raar, nog nooit eerder meegemaakt, mag dit zo maar??
Op de terug was geen probleem, KLM labelde mijn bagage gewoon door naar mijn lokale eindbestemming in Finland.
Finnair geen antwoord meer, KLM weet van niets. In het vervolg rekening houden met overstaptijd en mogelijke vertraging dus nog ruimere overstaptijd nemen, ha soms denk wel eens dat ik beter maar kan gaan lopen.
Sjonge wat is Finnair afgetakeld zeg met service.