Lindorff reageer eens
Geplaatst: 16 jan 2014 23:05
Hoi,
In 2009 heeft KPN mijn telefoon abonnement eenzijdig opgezegd. Of dit terecht is of niet laat ik hier even in het midden( voor de stiekeme lezers zeg maar
In januari 2011 kreeg ik een brief van de gerechtsdeurwaarder. Ik werd gesommeerd om het restant van het abonnement te betalen. Dit kwam enigszins als een verassing en ik heb in overleg met de deurwaarder hierover een officiƫle klacht ingediend bij zowel KPN als bij de deurwaarder.
in maart 2011 maar eens contact opgenomen met de gerechtsdeurwaarder, zij vertelde mij dat de zaak weer was teruggegeven aan het incassobureau Lindorff.( de 1ste keer dat ik van hun bestaan hoorde) Ik Lindorff gebeld. Mijn klacht was nog niet in behandeling dit zou zo spoedig mogelijk gedaan worden.
Ondertussen is het mei 2013. Ik wil weer eens een telefoonabonnement afsluiten, ik heb tenslotte nooit meer wat van mijn klacht gehoord dus ik ga ervan uit dat deze gegrond is verklaard. Mede ook omdat ik al in de molen van de gerechtsdeurwaarder heb gezeten en er geen bericht meer kwam van Lindorff. Van de betreffende provider kreeg ik te horen dat ik geen abonnment kan afsluiten ivm aanmelding bij preventel.( al die jaren heb ik prepaid gebeld)
Er gaat direct een lampje branden. Ik dus kontakt opgenomen met Lindorff. Dit ging allemaal erg moeizaam en de dame aan de telefoon wist duidelijk niet hoe ze met de situatie om moest gaan omdat de zaak al 2 jaar had stilgelegen. Uiteindelijk moest ik toch gaan betalen. Ik heb Lindorff schriftelijk gevraagd om mijn klacht nu officieel in behandeling te laten nemen en mij hiervan uiterlijk binnen 2 weken schriftelijk een antwoord op te geven. Lindorff reageert niet binnen de door mij gestelde termijn.
Een maand later krijg ik een brief dat mijn klacht ongegrond is en ik de vordering moet voldoen.
Vanaf mei krijg ik nu steeds brieven met daarin een aangeboden betalingsregeling. Ik reageer hier netjes op via mail maar krijg nooit antwoord terug. Als ik de termijn heb overschreden van de betalingsregeling krijg ik een nota dat ik het hele bedrag moet betalen. Hier reageer ik dan weer op dat ik het niet eens ben met de vordering etc. etc. Lindorff reageert nooi inhoudelijk op mijn emails. Vervolgens als de termijn is verstreken beginnen we weer opnieuw met een betalingsregeling.
Nu heb ik recent contact gehad met de desbetreffende gerechtsdeurwaarder en die blijkt Lindorff in 2011 om een inhoudelijk verweer te hebben gevraagd. Lindorff heeft hier nooit op gereageerd en daardoor heeft de gerechtsdeurwaarder de zaak gesloten. en vervolgens Lindorff dus ook voor 2 jaar.
ik ben in de veronderstelling geweest dat mijn klacht gegrond was en dat de vordering vernietigd zou worden. Ik vind dus dat er sprake is van rechtsverwerking.
Is het normaal dat Lindorff niet reageert op emails?
(Even voor de goede orde, ik heb nog geen geen cent betaald van de vordering en omdat ik vind dat deze onterecht is ga ik dit niet doen ook)
Cheers highvoltage.
In 2009 heeft KPN mijn telefoon abonnement eenzijdig opgezegd. Of dit terecht is of niet laat ik hier even in het midden( voor de stiekeme lezers zeg maar
In januari 2011 kreeg ik een brief van de gerechtsdeurwaarder. Ik werd gesommeerd om het restant van het abonnement te betalen. Dit kwam enigszins als een verassing en ik heb in overleg met de deurwaarder hierover een officiƫle klacht ingediend bij zowel KPN als bij de deurwaarder.
in maart 2011 maar eens contact opgenomen met de gerechtsdeurwaarder, zij vertelde mij dat de zaak weer was teruggegeven aan het incassobureau Lindorff.( de 1ste keer dat ik van hun bestaan hoorde) Ik Lindorff gebeld. Mijn klacht was nog niet in behandeling dit zou zo spoedig mogelijk gedaan worden.
Ondertussen is het mei 2013. Ik wil weer eens een telefoonabonnement afsluiten, ik heb tenslotte nooit meer wat van mijn klacht gehoord dus ik ga ervan uit dat deze gegrond is verklaard. Mede ook omdat ik al in de molen van de gerechtsdeurwaarder heb gezeten en er geen bericht meer kwam van Lindorff. Van de betreffende provider kreeg ik te horen dat ik geen abonnment kan afsluiten ivm aanmelding bij preventel.( al die jaren heb ik prepaid gebeld)
Er gaat direct een lampje branden. Ik dus kontakt opgenomen met Lindorff. Dit ging allemaal erg moeizaam en de dame aan de telefoon wist duidelijk niet hoe ze met de situatie om moest gaan omdat de zaak al 2 jaar had stilgelegen. Uiteindelijk moest ik toch gaan betalen. Ik heb Lindorff schriftelijk gevraagd om mijn klacht nu officieel in behandeling te laten nemen en mij hiervan uiterlijk binnen 2 weken schriftelijk een antwoord op te geven. Lindorff reageert niet binnen de door mij gestelde termijn.
Een maand later krijg ik een brief dat mijn klacht ongegrond is en ik de vordering moet voldoen.
Vanaf mei krijg ik nu steeds brieven met daarin een aangeboden betalingsregeling. Ik reageer hier netjes op via mail maar krijg nooit antwoord terug. Als ik de termijn heb overschreden van de betalingsregeling krijg ik een nota dat ik het hele bedrag moet betalen. Hier reageer ik dan weer op dat ik het niet eens ben met de vordering etc. etc. Lindorff reageert nooi inhoudelijk op mijn emails. Vervolgens als de termijn is verstreken beginnen we weer opnieuw met een betalingsregeling.
Nu heb ik recent contact gehad met de desbetreffende gerechtsdeurwaarder en die blijkt Lindorff in 2011 om een inhoudelijk verweer te hebben gevraagd. Lindorff heeft hier nooit op gereageerd en daardoor heeft de gerechtsdeurwaarder de zaak gesloten. en vervolgens Lindorff dus ook voor 2 jaar.
ik ben in de veronderstelling geweest dat mijn klacht gegrond was en dat de vordering vernietigd zou worden. Ik vind dus dat er sprake is van rechtsverwerking.
Is het normaal dat Lindorff niet reageert op emails?
(Even voor de goede orde, ik heb nog geen geen cent betaald van de vordering en omdat ik vind dat deze onterecht is ga ik dit niet doen ook)
Cheers highvoltage.