Anoniem gebeld worden.
Geplaatst: 22 feb 2014 13:35
Ik stoor mij de laatste tijd in hoge mate aan het feit dat ik door bv de ABN-AMRO anoniem gebeld wordt.
In principe neem ik die gesprekken niet meer op maar heel af en toe slipt er eentje tussendoor. zo ook deze keer
Na een klacht mijnerzijds, waarin ik de suggestie doe om een algemeen nummer van de bank mee te sturen, kreeg ik het volgende antwoord:
Voor het uitbellen naar bijvoorbeeld u, bellen er medewerkers vanuit de ABN AMRO vanuit een bepaald telefoontoestel waar zij op dat moment zitten. Want dan niet de bedoeling is dat wanneer u een bepaald nummer ziet (van dit toestel) u dit terug kunt bellen aangezien wij dan niet kunnen garanderen dat wij u te woord kunnen staan.
Dus door onbekend te bellen willen wij eigenlijk streven naar een bereikbaarheid die zo optimaal mogelijk is. En u ook niet een verkeerde impressie te geven (namelijk dat u op dat nummer die medewerk(st)er kan bereiken) .
Een grotere kul bestaat er niet - het is technisch niet al te moeilijk om te zorgen dat er dan een algemeen nummer getoond wordt, zodat je dat kunt koppelen aan de ABN-AMRO. Nu kan iedereen die zijn nummer identificatie uitzet, zich voordoen als ABN-AMRO.
Maar ook ziekenhuizen zijn overgegaan tot het anoniem bellen. BV het ZGT in Hengelo. Daar heb ik niet eens antwoord op mijn vraag gehad om dit te wijzigen. En zo kan ik nog even door gaan.
Ik ben benieuwd naar de reacties van de forum lezers of we , bv via TROS RADAR, een actie kunnen starten om bedrijven te verplichten zich kenbaar te maken bij telefoon gesprekken.
Erik
In principe neem ik die gesprekken niet meer op maar heel af en toe slipt er eentje tussendoor. zo ook deze keer
Na een klacht mijnerzijds, waarin ik de suggestie doe om een algemeen nummer van de bank mee te sturen, kreeg ik het volgende antwoord:
Voor het uitbellen naar bijvoorbeeld u, bellen er medewerkers vanuit de ABN AMRO vanuit een bepaald telefoontoestel waar zij op dat moment zitten. Want dan niet de bedoeling is dat wanneer u een bepaald nummer ziet (van dit toestel) u dit terug kunt bellen aangezien wij dan niet kunnen garanderen dat wij u te woord kunnen staan.
Dus door onbekend te bellen willen wij eigenlijk streven naar een bereikbaarheid die zo optimaal mogelijk is. En u ook niet een verkeerde impressie te geven (namelijk dat u op dat nummer die medewerk(st)er kan bereiken) .
Een grotere kul bestaat er niet - het is technisch niet al te moeilijk om te zorgen dat er dan een algemeen nummer getoond wordt, zodat je dat kunt koppelen aan de ABN-AMRO. Nu kan iedereen die zijn nummer identificatie uitzet, zich voordoen als ABN-AMRO.
Maar ook ziekenhuizen zijn overgegaan tot het anoniem bellen. BV het ZGT in Hengelo. Daar heb ik niet eens antwoord op mijn vraag gehad om dit te wijzigen. En zo kan ik nog even door gaan.
Ik ben benieuwd naar de reacties van de forum lezers of we , bv via TROS RADAR, een actie kunnen starten om bedrijven te verplichten zich kenbaar te maken bij telefoon gesprekken.
Erik