Incasso door fit4free
Geplaatst: 21 mei 2014 18:26
Hallo allemaal,
Graag jullie mening/kennis over deze kwestie.
29 maart jl. heb ik mijn fit 4 free pasje ingeleverd. Ineens krijg ik een aanmaning van 31 euro (schijnbaar had ik eerder al een brief moeten ontvangen, maar nooit gekregen), omdat de incasso van 2,95 begin april mislukt is volgens fit 4 free. Ik zou namelijk nog moeten betalen voor de periode van 13 maart tot en met 12 april. Deze incasso is echter nooit door fit 4 free gedaan, aangezien ik nergens op mijn rekeningafschrift en overzicht van incasso's terug kan vinden dat deze mislukt is. Na een belletje naar de Rabobank bevestigd de bankmedewerkster mijn vermoeden dat er nooit een incasso gedaan is in april.
Na een belletje met fit 4 free geeft de telefonist aan dat deze aanmaning niet meer betaald hoeft te worden, waarna ik vervolgens een mail krijg waarin staat dat ik alsnog moet betalen. Erg vaag dus!
Er moet binnen 5 dagen betaald worden, dus ik heb een boze mail gestuurd. Daarin heb ik ook vermeld dat als ik mijn pas op 29 maart 2014 ingeleverd heb, ik officieel recht heb om gebruik te maken van de pas tot 12 april. Ik moest toch voor die termijn betalen volgens hen.
Iemand tips of ervaringen waar ik verder mee kan? Alvast heel erg bedankt!
Groeten,
Petra
Graag jullie mening/kennis over deze kwestie.
29 maart jl. heb ik mijn fit 4 free pasje ingeleverd. Ineens krijg ik een aanmaning van 31 euro (schijnbaar had ik eerder al een brief moeten ontvangen, maar nooit gekregen), omdat de incasso van 2,95 begin april mislukt is volgens fit 4 free. Ik zou namelijk nog moeten betalen voor de periode van 13 maart tot en met 12 april. Deze incasso is echter nooit door fit 4 free gedaan, aangezien ik nergens op mijn rekeningafschrift en overzicht van incasso's terug kan vinden dat deze mislukt is. Na een belletje naar de Rabobank bevestigd de bankmedewerkster mijn vermoeden dat er nooit een incasso gedaan is in april.
Na een belletje met fit 4 free geeft de telefonist aan dat deze aanmaning niet meer betaald hoeft te worden, waarna ik vervolgens een mail krijg waarin staat dat ik alsnog moet betalen. Erg vaag dus!
Er moet binnen 5 dagen betaald worden, dus ik heb een boze mail gestuurd. Daarin heb ik ook vermeld dat als ik mijn pas op 29 maart 2014 ingeleverd heb, ik officieel recht heb om gebruik te maken van de pas tot 12 april. Ik moest toch voor die termijn betalen volgens hen.
Iemand tips of ervaringen waar ik verder mee kan? Alvast heel erg bedankt!
Groeten,
Petra