LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Geef jouw mening over het laatste (consumenten)nieuws.
Gesloten
gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

jerwarm schreef:Dus niet in ALLE gevallen is de chauffeur verplicht een hulphond mee te nemen,
ook niet als die wet er eenmaal gekomen is, [als die er al komt, dat moeten we nog afwachten]
In Amsterdam en Den Haag wel.
En als de wet er straks komt zijn ze het ook verplicht,daar is niet eens discussie over mogelijk.

Josephien12
Berichten: 715
Lid geworden op: 01 sep 2010 18:39

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Josephien12 »

gilas schreef:
jerwarm schreef:Dus niet in ALLE gevallen is de chauffeur verplicht een hulphond mee te nemen,
ook niet als die wet er eenmaal gekomen is, [als die er al komt, dat moeten we nog afwachten]
In Amsterdam en Den Haag wel.
En als de wet er straks komt zijn ze het ook verplicht,daar is niet eens discussie over mogelijk.
+1
En ik vraag me af als moslims volgens sommigen hier hulphonden mogen weigeren en daarmee dus ook blinden, is het dan ook toegestaan om joden te weigeren als die willen instappen? En paters?
En zwangere vrouwen? En vrouwen zonder hoofddoek? En moet een passagier tijdens een langere rit dulden dat de chauffeur uitstapt omdat hij naar Mekka moet bidden?

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

jerwarm schreef:mmers heb ik ALLANG alle redenatie/standpunten en mening gegeven.
En die zijn weerlegt.
In Amsterdam,waar dit onderzoek is gedaan staat in de AVP dat hulphonden waar geleide honden onder vallen niet geweigerd mogen worden.
De taxi centrales die in Amsterdam rijden hebben in hun contracten en regels staan dat hulphonden waar geleide honden onder vallen niet geweigerd mogen worden.
De minister had dit vrijgelaten zodat dit in de AVP verwerkt kon worden.
Nu blijkt dat dit niet werkt,wordt er een wet gemaakt die verplicht dat je hulphonden waar geleide honden onder vallen niet geweigerd mogen worden.
Of de wet gaat werken weten we op dit moment niet maar het is wel een feit dat veel organisaties voor blinden/slechtzienden hebben aangeven dat zij gebruik gaan maken van de wet,mocht dit nodig zijn.
Door dit onderzoek wordt ook nogmaals de attentie gegeven dat blinde/slechtziende een klacht in kunnen dienen mocht dit gebeuren en dat de taxichauffeur dan een boete krijgt en kans maakt zijn taxipas kwijt te raken mocht dit te vaak gebeuren.

Dat hele gezeur over honden stinken,haren etc,is precies dat gezeur en heeft totaal geen grond.
Mocht iemand allergisch zijn voor honden dan is de mogelijkheid om een attest te krijgen via een onafhankelijke arts die men bij de taxipas kan houden.Chauffeurs met deze attest mogen hulphonden weigeren maar zijn verplicht om de klant te begeleiden naar een collega die ze wel mee moet nemen.

En dit alles kan je gewoon navragen bij de klantenservice van de taxi centrale en bij een organisatie voor blinden/slechtzienden en bij de stichting hulphond.

Jane Doe
Berichten: 15
Lid geworden op: 14 aug 2012 19:46

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Jane Doe »

Tja, gilas, je hebt de nederlandse maar ook de islamitische wet waar deze mensen zich aan moeten houden. Willen we dat moslims in onze maatschappij functioneren en hun bijdrage leveren moeten we niet willen door met allerlei onzinnige wetjes (burkaverbod is er ook een) dat onmogelijk te maken.

prem schreef:
Josephien12 schreef:
gilas schreef: En als de wet er straks komt zijn ze het ook verplicht,daar is niet eens discussie over mogelijk.
+1
En ik vraag me af als moslims volgens sommigen hier hulphonden mogen weigeren en daarmee dus ook blinden, is het dan ook toegestaan om joden te weigeren als die willen instappen? En paters?
En zwangere vrouwen? En vrouwen zonder hoofddoek? En moet een passagier tijdens een langere rit dulden dat de chauffeur uitstapt omdat hij naar Mekka moet bidden?
Je gaat wel je boekje flink te buiten nu hoor, joden met honden te vergelijken,een vieze nazi ben je, getver.
Volgens mij werden hier joodse mensen met blinde mensen vergeleken voor wat betreft het meenemen in de taxi. Geen vergelijking die niet zou kunnen. Laten we alsjeblieft de tweede wereldoorlog niet in onze argumenten betrekken.
Antwoord op de vragen van Josephien is natuurlijk ja. Alleen als vrije rijder zal zo'n man flink inkomsten missen en als werknemer vraag ik me af of de baas dat zou accepteren.
Laatst gewijzigd door Jane Doe op 13 jul 2014 16:45, 1 keer totaal gewijzigd.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

Jane Doe schreef:e hebt de nederlandse maar ook de islamitische wet waar deze mensen zich aan moeten houden. Willen we dat moslims in onze maatschappij functioneren en hun bijdrage leveren moeten we niet willen door met allerlei onzinnige wetjes (burkaverbod is er ook een) dat onmogelijk te maken.
Kan best en op een normale manier botsen die wetten ook niet met elkaar maar waar ze wel botsen heeft de nederlandse wet en regelgeving voor de islamitische wet.
Wordt dat niet geaccepteerd dan hebben ze pech gehad en kunnen ze dus beboet worden,wat niet meer dan terecht is.
Grappig dat je het burka verbod noemt,aangezien daar Europese regelgeving over gaat komen en de burka in heel Europa wordt verboden,dit dankzij Frankrijk die gelijk heeft gekregen van het Europese hof.
prem schreef:Begrijpen ze hier nou nog steeds niet dat het om dat beest gaat en niet om de blinde?
Het lijkt de BLO wel. Laat een blinde zonder hond gaan of met een partner.., ze zullen hem niet weigeren .
Je begrijpt niet hoe belangrijk een beest is voor een blinde/slechtziende.
Hopelijk kom je nooit in de positie dat je afhankelijk wordt van een hulphond en dan op de stoep wordt achter gelaten.
En nee,niet iedere blinde of slechtziende heeft een partner,dat is door de hulphond ook niet nodig.
Maar ja,jij bent waarschijnlijk ook de persoon die zijn ouders in een verzorghuis propt omdat ze lastig zijn en dan nooit op bezoek komt omdat je geen tijd hebt.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door dhc »

Zonder inhoudelijk op de onredelijkheid van het weigeren van een hulphond in te gaan, wil ik terloops nog wel even opmerken dat we hier geen islam wetgeving hebben. Vraag me echt af wie dit erbij sleept...

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

ciske schreef:
omdat het toevallig over gekleurde medemensen gaat
Jij haalt er alleen maar uit , wat jou het beste uitkomt!!

Of je een kleur of niet hebt, je hebt een blinde geleide hond te accepteren, tis trouwens bizar dat hier een discussie over bestaat. Het is gewoon je plicht de mindervalide mensen te helpen, dus ook de hond toe te laten.
Nee, lees nu eens goed svp. We zijn niet verplicht de medemens te helpen of een stinkende hond in de taxi toe te laten. Die wet houdt, als ie er al door heen komt, geen stand.
Geen hond die mij zou verplichten een blinde met hond toe te laten in mijn taxi, als ik die zou hebben.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

prem schreef:Nee, lees nu eens goed svp. We zijn niet verplicht de medemens te helpen of een stinkende hond in de taxi toe te laten. Die wet houdt, als ie er al door heen komt, geen stand.
Geen hond die mij zou verplichten een blinde met hond toe te laten in mijn taxi, als ik die zou hebben.
Die wet houdt wel stand want een hulphond wordt in dezelfde categorie gezet als een rollator,rolstoel etc.
Met andere woorden,een hulpmiddel waardoor de persoon weer op zichzelf door het leven kan gaan.
Als je een hulphond gaat weigeren moet je dus ook rollators,rolstoelen,krukken ed gaan weigeren en als je dat niet doet,dan ben je aan het discrimineren.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Degrelle »

prem schreef: We zijn niet verplicht de medemens te helpen of een stinkende hond in de taxi toe te laten. Die wet houdt, als ie er al door heen komt, geen stand.
Geen hond die mij zou verplichten een blinde met hond toe te laten in mijn taxi, als ik die zou hebben.
Dit is dus de angel, want dat is dus ook het standpunt van veel taxichauffeurs van allochtone afkomst/moslims. We kunnen ons daar boos over maken, net als over de op stoep parkerende auto's van de heren diplomaten in den haag, maar ze vertikken het gewoon en zolang de sterke arm niet ingrijpt omdat ze het niet prioriteren gebeurd er niets.
En als ze al iets doen, dan wordt het niet ontvankelijk verklaard want de rechtelijke macht is overbelast. Wat een land...

Trouwens, de hond hoeft niet eens te stinken, hij komt er sowieso gewoon niet in bij de moslim taxichauffeur.

Radar
Site Admin
Berichten: 5512
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Radar »

Een flink aantal berichten is verwijderd i.v.m. geruzie.

Bij volgende overtredingen zijn we genoodzaakt dit topic te sluiten.

Houd het netjes a.u.b.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

Het is gewoon simpel gezegd.

Hou je aan de regels als taxichauffeur, welke in het APV staan, dan ben je goed bezig.
Maakt niet uit welke ras, geloof je hebt.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

Nee, ik zou niet meewerken aan zo'n opgedrongen regel.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

prem schreef:Nee, ik zou niet meewerken aan zo'n opgedrongen regel.
Dan lever je vergunning als taxichauffeur in, simpel! :wink:

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

gilas schreef:
prem schreef:Nee, lees nu eens goed svp. We zijn niet verplicht de medemens te helpen of een stinkende hond in de taxi toe te laten. Die wet houdt, als ie er al door heen komt, geen stand.
Geen hond die mij zou verplichten een blinde met hond toe te laten in mijn taxi, als ik die zou hebben.
Die wet houdt wel stand want een hulphond wordt in dezelfde categorie gezet als een rollator,rolstoel etc.
Met andere woorden,een hulpmiddel waardoor de persoon weer op zichzelf door het leven kan gaan.
Als je een hulphond gaat weigeren moet je dus ook rollators,rolstoelen,krukken ed gaan weigeren en als je dat niet doet,dan ben je aan het discrimineren.
Een rollator blaft niet en die stop je in de kofferbak en verhaart niet.

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door prem »

eleven schreef:
prem schreef:Nee, ik zou niet meewerken aan zo'n opgedrongen regel.
Dan lever je vergunning als taxichauffeur in, simpel! :wink:
Wel nee joh er zijn legio uitvluchten hoor.

47712
Berichten: 97
Lid geworden op: 12 mei 2014 22:22

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door 47712 »

Het is simpel een grote clowneske vertoning geworden dit topic ! Een hond is de trouwste vriend die men zich kan voorstellen. En voor een blinde de mogelijkheid een mooi leven te leiden. Wat al die nonsens over moslims betreft slaat nergens op.

gilas
Berichten: 897
Lid geworden op: 04 dec 2013 09:09

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door gilas »

prem schreef:
eleven schreef:
prem schreef:Nee, ik zou niet meewerken aan zo'n opgedrongen regel.
Dan lever je vergunning als taxichauffeur in, simpel! :wink:
Wel nee joh er zijn legio uitvluchten hoor.
Tuurlijk joh,droom lekker door dat je boven en onder een wet staat.
Je komt er vanzelf wel achter dat dat niet zo is,zelfs in België.

Degrelle
Berichten: 113
Lid geworden op: 17 nov 2013 11:11

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door Degrelle »

47712 schreef: Het is simpel een grote clowneske vertoning geworden dit topic ! Een hond is de trouwste vriend die men zich kan voorstellen. En voor een blinde de mogelijkheid een mooi leven te leiden. Wat al die nonsens over moslims betreft slaat nergens op.
Voordat u reageert kunt u het beste eerst eerdere reacties in het topic lezen. Wat uw vraag over moslims betreft verwijs ik u graag naar de reacties op de eerste topicpagina. Ook handig om het filmpje dat door trail 46 is geplaatst eens te bekijken.
Als u eerlijk bent zult u toegeven dat het geen nonsens zijn maar pure realiteit.

jerwarm
Berichten: 620
Lid geworden op: 03 jun 2014 19:26

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door jerwarm »

inderdaad, excuus dat ik me eerder in dit topic een beetje liet gaan.

ik laat de discussie over aan anderen. :)

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: 'Taxi laat blinde met hond geregeld staan'

Ongelezen bericht door eleven »

jerwarm schreef:inderdaad, excuus dat ik me eerder in dit topic een beetje liet gaan.

ik laat de discussie over aan anderen. :)

+1

Gesloten