Essent wilt dat ik overstap naar Zakelijk contract
Geplaatst: 13 aug 2014 17:54
Vanochtend telefoon gehad gehad van een verkoper welke me een zakelijk contract van Essent probeert aan te smeren.
Volgens hun zijn zakelijke contracten altijd goedkoper dan die van particulieren...
Ik heb een (kleine) eenmanszaak, welke vanuit m'n woonadres gerund wordt.
Een offerte wou hij niet per post geven, wou alleen telefonisch wat bedragen doorgeven, wat dan opgenomen zou worden. Maar omdat het altijd goedkoper was, moest ik er maar mee akkoord gaan volgen hem. Momenteel ben ik niet eens klant bij Essent, ik zit gewoon particulier bij green choice.
Na een kwartier door zeuren gaf hij aan dat hij morgen maar weer terug zou bellen, omdat ik het gesprek probeerde af te kappen steeds en niet wou bevestigen, ik moest gewoon verder met werken.
Op een zakelijk contract (wat ik ergens las) heb je ook geen bedenk tijd (valt niet meer onder het consumenten recht).
Ik wil eigenlijk niet overstappen, ik ben tevreden waar ik nu zit, maar kom niet van (de zoveelste) telefonische verkopers af welke door blijven zeuren. Ik sta ingeschreven bij het Bel me niet register, maar omdat ze me "zakelijk" telefoonnummer vinden via de KvK, telt dit niet?
Een besparing zal ook niet heel veel zijn, volgens mij.
Ik verbruik op jaarbasis een 1400 kWh en zit een geschat verbruik van 300 m3 aan gas (eenpersoonshuishouden, afgelopen jaar 183 m3 verbruikt).
Wie heeft er ervaring met energie leveranciers welke prive huisadressen, waar een KvK registratie is, over te laten stappen naar een zakelijk contract?
Volgens hun zijn zakelijke contracten altijd goedkoper dan die van particulieren...
Ik heb een (kleine) eenmanszaak, welke vanuit m'n woonadres gerund wordt.
Een offerte wou hij niet per post geven, wou alleen telefonisch wat bedragen doorgeven, wat dan opgenomen zou worden. Maar omdat het altijd goedkoper was, moest ik er maar mee akkoord gaan volgen hem. Momenteel ben ik niet eens klant bij Essent, ik zit gewoon particulier bij green choice.
Na een kwartier door zeuren gaf hij aan dat hij morgen maar weer terug zou bellen, omdat ik het gesprek probeerde af te kappen steeds en niet wou bevestigen, ik moest gewoon verder met werken.
Op een zakelijk contract (wat ik ergens las) heb je ook geen bedenk tijd (valt niet meer onder het consumenten recht).
Ik wil eigenlijk niet overstappen, ik ben tevreden waar ik nu zit, maar kom niet van (de zoveelste) telefonische verkopers af welke door blijven zeuren. Ik sta ingeschreven bij het Bel me niet register, maar omdat ze me "zakelijk" telefoonnummer vinden via de KvK, telt dit niet?
Een besparing zal ook niet heel veel zijn, volgens mij.
Ik verbruik op jaarbasis een 1400 kWh en zit een geschat verbruik van 300 m3 aan gas (eenpersoonshuishouden, afgelopen jaar 183 m3 verbruikt).
Wie heeft er ervaring met energie leveranciers welke prive huisadressen, waar een KvK registratie is, over te laten stappen naar een zakelijk contract?