LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Garantie iPhone 5S uit Duitsland
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 aug 2011 21:48
Garantie iPhone 5S uit Duitsland
Ik heb een probleem. Mijn iPhone 5S heeft last van een loszittend scherm, nagezocht en gevraagd bij Apple en dit valt binnen de reguliere garantie. De iPhone is echter net een jaar en 10 dagen oud, dus valt buiten de garantie de garantie die Apple online geeft.
De telefoon is echter aangekocht in een Apple Store in Hamburg en heeft dus Apple als verkoper. De verkopende partij zou dus, volgens EU-recht, twee jaar garantie moeten geven. Gebeld met de helpdesk, maar daar wordt aangegeven dat ik geen aanspraak kan maken op deze garantie in Nederland. Klopt dit? Apple is de verkopende partij, het zou toch niet uit moeten maken waar in de EU deze garantie geclaimd wordt?
Iemand hier ervaring mee? Kan ik Apple nog ergens mee om de oren slaan qua jurisprudentie?
De telefoon is echter aangekocht in een Apple Store in Hamburg en heeft dus Apple als verkoper. De verkopende partij zou dus, volgens EU-recht, twee jaar garantie moeten geven. Gebeld met de helpdesk, maar daar wordt aangegeven dat ik geen aanspraak kan maken op deze garantie in Nederland. Klopt dit? Apple is de verkopende partij, het zou toch niet uit moeten maken waar in de EU deze garantie geclaimd wordt?
Iemand hier ervaring mee? Kan ik Apple nog ergens mee om de oren slaan qua jurisprudentie?
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
Apple heeft nogal een reputatie als het gaat om het negeren van consumentenwetgeving. Onlangs heeft een Apple medewerker me nog verzekerd dat Apple zich hier niets van aantrekt. Informeer 'ns bij http://www.eccnederland.nl/nl naar de betreffende wetgeving, en sla Apple hiermee om de oren...
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
TS moet zijn bij de apple store in hamburg...
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 aug 2011 21:48
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
Ja, zit niks anders op blijkbaar. Maar ik koop toch echt bij Apple en niet bij Apple Duitsland.
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
De winkel die het product verkocht heeft is uw aanspreekpunt. In dit geval is dat dus een winkel in Hamburg. In Nederland geldt franchise-garantie (dus als je bij filiaal x iets haalt kan je het bij filiaal y van de zelfde keten ruilen). Of dat ook voor Duitse winkels geldt is me niet duidelijk. Apple Duitsland zit mogelijk los van Apple Nederland, en dan zou je dus je dus naar een Duitse winkel moeten gaan.frankpaul1 schreef:Ja, zit niks anders op blijkbaar. Maar ik koop toch echt bij Apple en niet bij Apple Duitsland.
Maar ja, zoals eerder al gezegd staat Apple bekend om erg moeilijk te doen met garantiezaken.
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
Nee, je koopt bij Apple Duitsland. De winkel waar u de telefoon gekocht heeft, zal niet bij de Nederlandse kvk ingeschreven staan. Apple heeft per land gewoon een bedrijf, aangestuurd door een hoofdkantoor in dat land.frankpaul1 schreef:Ja, zit niks anders op blijkbaar. Maar ik koop toch echt bij Apple en niet bij Apple Duitsland.
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
Je schrijft zelf dat je hebt gekocht bij de Apple Store in Hamburg. Dan moet je daar zijn voor garantie.frankpaul1 schreef:Ja, zit niks anders op blijkbaar. Maar ik koop toch echt bij Apple en niet bij Apple Duitsland.
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
De fabrieksgarantie is verlopen. Dus heeft TS geen wereldwijde Apple garantie meer. Voor de garantieclaim moet hij de verkoper benaderen. Dit is de apple store in hamburg.Julie4444 schreef:De winkel die het product verkocht heeft is uw aanspreekpunt. In dit geval is dat dus een winkel in Hamburg. In Nederland geldt franchise-garantie (dus als je bij filiaal x iets haalt kan je het bij filiaal y van de zelfde keten ruilen). Of dat ook voor Duitse winkels geldt is me niet duidelijk. Apple Duitsland zit mogelijk los van Apple Nederland, en dan zou je dus je dus naar een Duitse winkel moeten gaan.frankpaul1 schreef:Ja, zit niks anders op blijkbaar. Maar ik koop toch echt bij Apple en niet bij Apple Duitsland.
Maar ja, zoals eerder al gezegd staat Apple bekend om erg moeilijk te doen met garantiezaken.
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
Um, duhh. xDolaf79 schreef:De fabrieksgarantie is verlopen. Dus heeft TS geen wereldwijde Apple garantie meer. Voor de garantieclaim moet hij de verkoper benaderen. Dit is de apple store in hamburg.Julie4444 schreef:De winkel die het product verkocht heeft is uw aanspreekpunt. In dit geval is dat dus een winkel in Hamburg. In Nederland geldt franchise-garantie (dus als je bij filiaal x iets haalt kan je het bij filiaal y van de zelfde keten ruilen). Of dat ook voor Duitse winkels geldt is me niet duidelijk. Apple Duitsland zit mogelijk los van Apple Nederland, en dan zou je dus je dus naar een Duitse winkel moeten gaan.frankpaul1 schreef:Ja, zit niks anders op blijkbaar. Maar ik koop toch echt bij Apple en niet bij Apple Duitsland.
Maar ja, zoals eerder al gezegd staat Apple bekend om erg moeilijk te doen met garantiezaken.
Ik beweer toch ook niets anders? Dat is iig niet mijn intentie.
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
De wettelijke garantie is 6 maanden, de Apple garantie is 1 jaar (wereldwijd). En daarna kan je aanspraak maken op consumentenrecht en dat is precies op de plek waar je het product gekocht hebt. De verkoper dus.
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
En zoals al tig keer geschreven, da's Apple in Hamburg.....
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
Het is uiteraard wel voldoende om de telefoon naar apple store te sturen, het zou wat vreemd zijn als je in persoon daar naar toe moet.
Ik zou wel even goed naar verzekering kijken. IN principe is dat de verantwoording van de verkoper, maar om gedoe te voorkomen zou ik het zelf regelen en achteraf terugvragen bij de Apple Store
Ik zou wel even goed naar verzekering kijken. IN principe is dat de verantwoording van de verkoper, maar om gedoe te voorkomen zou ik het zelf regelen en achteraf terugvragen bij de Apple Store
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
Garantie is 2 jaar, http://www.apple.com/de/legal/statutory-warranty/
Opsturen is de beste manier om 'm kwijt te raken.
Geadresseerd aan Apple Hamburg.
Goh, wat zou daar in zitten? Apple Hamburg zet handtekening voor een leeg gehaalde doos: zending is conform vervoersvoorwaarden PostNL afgeleverd.
Opsturen is de beste manier om 'm kwijt te raken.
Geadresseerd aan Apple Hamburg.
Goh, wat zou daar in zitten? Apple Hamburg zet handtekening voor een leeg gehaalde doos: zending is conform vervoersvoorwaarden PostNL afgeleverd.
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
Dus elke bezorger is een dief. Je kunt dat gewoon verzekeren hoor. En die kosten komen ook voor Apple.Bob Schurkjens schreef:Garantie is 2 jaar, http://www.apple.com/de/legal/statutory-warranty/
Opsturen is de beste manier om 'm kwijt te raken.
Geadresseerd aan Apple Hamburg.
Goh, wat zou daar in zitten? Apple Hamburg zet handtekening voor een leeg gehaalde doos: zending is conform vervoersvoorwaarden PostNL afgeleverd.
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
Hoe kun je dat dan verzekeren? Door het pakket verzekerd te versturen? En dan?
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
Als het pakket kwijt raakt krijg je het verzekerde bedrag uitgekeerd.Bob Schurkjens schreef:Hoe kun je dat dan verzekeren? Door het pakket verzekerd te versturen? En dan?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Garantie iPhone 5S uit Duitsland
olaf79 schreef:Als het pakket kwijt raakt krijg je het verzekerde bedrag uitgekeerd.Bob Schurkjens schreef:Hoe kun je dat dan verzekeren? Door het pakket verzekerd te versturen? En dan?
Dat dacht je maar. PostNL keert vaak geen schade uit. Als er is getekend voor een leeggehaalde doos krijg je niets.