LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Julie4444 schreef:
eddy123 schreef:Viel me bij vorige onderwerpen hier op het forum wel op dat vooral vrouwen klagen. Die kijken waarschijnlijk alleen naar die schoentjes en de prijs. Die denken een mega-koopje te doen, uitverkoren te zijn.
En bedankt! :?
Laten we even duidelijk hebben dat het type artikelen dat ze verkopen meer op vrouwen gericht zijn en dat vrouwen meer van het kleding/assesoires kopen zijn en dat dat de reden is voor die observatie, en gender verder buiten beschouwing houden.
Goed/Jammer dat je je aangesproken voelt, het viel me gewoon op.
Vrijwel alle Chinese bedrijven zijn namelijk gericht op mannen-dingetjes. Allerlei electronica-dingetjes en gadgets die klein zijn en niet te zwaar, want die mogen ze van de grote verzendbedrijven vrijwel gratis wereldwijd versturen (verzendkosten). En niet te duur natuurlijk, want boven de 22 euro ga je al met de douane te maken krijgen. Nooit veel klachten over gelezen, alleen maar positieve berichten, maar nu Light in the box (nog een .com ook, dus dat geeft al te kennen) de vrouwendingetjes heeft opgenomen regent het klachten over light in the box. Over DX (afkorting van Dealextreme) lees ik nooit klachten, maar al 10 jaar goede ervaringen, terwijl die echt dezelfde regels hebben en niet beter leveren. Nee, slipjes thuis passen en terug sturen wordt lastig bij light in the box, het is geen wehkamp. Beetje ervaring helpt, dan zie je meteen dat het chinees is en anders even de leveringsvoorwaarden doorlezen, dan weet je het ook.
Maar ja, het zal wel weer een mannendingetje zijn om dat wel allemaal door te hebben.
Mij valt op dat het vooral light in the box klachten zijn en vrijwel allemaal van vrouwen.


eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Tuurlijk zijn die er. Op de eerste lees ik al dat het jarenlang naar alle tevredenheid is gegaan.
Die is van 2014, de andere 2 zijn van 2012. 3 klachten in 3 jaar tijd. En dat op het Radar-forum. Kun je beter eens op tweakers.net kijken of zow.
Je moet bedenken dat er risico's zitten aan het bestellen in China. Lastig je garantie te claimen, terug sturen is geen doen, want vreselijk duur. Dat moet je allemaal voor lief nemen. Maar gaan lopen klagen dat je invoerrechten moest betalen, dat getuigt toch wel van dommigheid of onzorgvuldig handelen.
Mijn ervaring met Chinese leveranciers: er valt altijd wel een touw aan vast te knopen, meestal leveren ze het gewoon gratis na, want ik koop er toch geen dure spullen. Terug sturen is geen optie, garantie claimen ook niet, gewoon even overleggen via de mail. En ja, het kan wel eens mis gaan, maar dat komt verdomde weinig voor. Soms duurt de verzending extreem lang (4 maanden is me eens overkomen), soms komt het toch bij de douane terecht (is me 1 keer overkomen, terwijl het onder de 22 euro zat). En als het kapot gaat: nieuwe bestellen, garantie is geen optie, al kun je het altijd proberen.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

MichielFRL schreef:Wat slecht van Radar, nemen ze als voorbeeld een website welke nep/namaak Nike Air verkoopt. Zucht........
Mee eens dat het een slecht onderwerp is van Radar, maar ze geven geen website als voorbeeld in de OP.
Wij gaan er als forumleden allemaal vanuit dat het wel zal gaan om Light in the box, want daar stond dit forum vol mee wat aangaat klachten voor nabetaling van douanerechten, invoerrechten en BTW.
Misschien moet ik zo de uitzending maar eens gaan kijken waar ze echt mee komen ....

Grvisser
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:42

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Grvisser »

Radar zegt je kunt altijd terugsturen maar..bestelling is betaald
Terugsturen kost geld, moest in mijn geval naar Engeland, en je krijgt nooit je geld meer terug bij miniinthebox ondanks eindeloze mailing!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Julie4444 »

eddy123 schreef:Maar ja, het zal wel weer een mannendingetje zijn om dat wel allemaal door te hebben.
Mij valt op dat het vooral light in the box klachten zijn en vrijwel allemaal van vrouwen.
En dit is een ongefundeerde generalisatie die op geen enkele data m.b.t. aantallen bestellingen, verassingen, relatieve klachten en en dergelijke is gebaseerd.

Als vrouw had ik het meteen door terwijl het een man(?) (teun) hier op het forum niet duidelijk was. Het is uiteraard verschillend per persoon en diens ervaring en intelligentie.

Laten we hier even verder geen ongefundeerde generalisaties bespreken zonder alle data te hebben.

Zulke speculatie heeft geen nut en jouw uitspraken zijn mijn inziens qua implicaties nogal misogynistic.
eddy123 schreef:Je moet bedenken dat er risico's zitten aan het bestellen in China. Lastig je garantie te claimen, terug sturen is geen doen, want vreselijk duur. Dat moet je allemaal voor lief nemen. Maar gaan lopen klagen dat je invoerrechten moest betalen, dat getuigt toch wel van dommigheid of onzorgvuldig handelen.
Mee eens.
Grvisser schreef:Radar zegt je kunt altijd terugsturen maar..bestelling is betaald
Terugsturen kost geld, moest in mijn geval naar Engeland, en je krijgt nooit je geld meer terug bij miniinthebox ondanks eindeloze mailing!
Tja, had je van te voren moeten bedenken. Geld terugkrijgen is mogelijk bij verschillende shops, zeker wanneer deze reputatieafhankelijk zijn. Ook een kwestie van de juiste shop kiezen.
Laatst gewijzigd door Julie4444 op 17 nov 2014 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.

felixdonkers
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:42

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door felixdonkers »

Ik ben bekend met de extra kosten die bestellen bij webwinkels zoals mini-in-the-box met zich meebrengen. Ik vind dat ook niet erg, want in veel gevallen blijft de totaalprijs desondanks zeer aantrekkelijk!

Ik stoor me wel aan de bezorging door TNT. Die kondigen niet aan wat de bezorgdatum is en geven ook niet aan hoe groot het bedrag is dat afgerekend moet worden, en ook niet dat het bedrag contant afgerekend moet worden. Vreemd, andere bezorgdiensten zoals postnl doen dit wel en sturen tevoren een email, je kunt de voortgang zelfs volgen. Misschien ook goed om ook daar eens aandacht aan te besteden.

Grvisser
Berichten: 2
Lid geworden op: 17 nov 2014 20:42

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Grvisser »

Terugsturen....ja komt voor!de kledingmaten zijn in China niet te vergelijken met Europa dus oeps te klein, retour daar hebben we het al over gehad, lukt niet. Opmerkingen van " had je van te voren " heb ik niets aan, misschien hebben anderen wel iets aan mijn opmerking: niet meer bestellen bij miniinthebox, lightinthebox enz.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Ik heb ondertussen tientallen pakjes in China besteld en het aantal rekeningen van de douane staat nog steeds op nul. Zelfs voor pakjes waar ik wel rekening hield met douanekosten ontbraken ze. Als ik ooit nog eens een rekening van de douane krijg dan betaal ik die met de grootst mogelijk glimlach.

Radar ziet de gevaren van bestellen in China. Ik zie de kansen. In dit soort webwinkels zijn hele leuke dingen te koop voor knalgoede prijzen. Je kunt de domme consument zijn en verrast worden door onverwachte kosten, of je kunt de slimme consument spelen en er je voordeel mee doen. Ook met het in de uitzending genoemde Lightinthebox heb ik goede ervaringen.

Mijn tips:
  • Onder de 22 euro kun je nooit een extra rekening krijgen. Bij iedere bestelling, ken de 22 euro-limiet. Daar kun je met de prijzen in deze webwinkels hele leuke dingen van kopen en je hebt geen last van douanerekeningen. De meeste pakjes die ik in China bestel, gaan vaak over artikelen van een paar euro.
  • Chinese webwinkels berekenen zelden verzendkosten. Dat vind ik persoonlijk het leukste van bestellen in China, want als je een artikel van 5 euro in een Nederlandse webwinkel koopt dan liggen de verzendkosten hoger dan het artikel. Chinese webwinkels maken het mogelijk dit soort artikelen via internet te kopen.
  • Omdat er geen verzendkosten zijn, is het niet nodig meer dan één artikel tegelijk te kopen. Als je twee artikelen wilt kopen, koop je eerste artikel, zodra de webwinkel het verzonden heeft koop je het tweede artikel. Op die manier voorkom je dat de waarde van je pakje boven de 22 euro komt.
  • Wil je voor meer dan 22 euro bestellen, dan is het geenszins een garantie dat je extra kosten krijgt. Het mij nog nooit gebeurd. Chinezen zijn gehaaid. Het is natuurlijk niet helemaal in de haak dat invoerrechten ontweken worden, maar Chinese webwinkels zitten vol truuks die er voor zorgen dat de kans dat je pakketje eruit gehaald wordt toch vrij klein is.
  • Als je kleding koopt, let op dat Nederlandse maten anders zijn dan Chinese maten. Als je maat M hebt, en je koopt een trui in maat M, dan kun je er prat op gaan dat de trui niet zal passen. Hoe koop je de juiste maat? Nou, als je een beetje verder kijkt, dan zie je dat Chinese webwinkels, in tegenstelling tot veel Nederlandse, de heup-, taille- en borstafmetingen vermelden waarvoor een kledingstuk gemaakt is. Meet jezelf op met een meetlint, en koop bijna nooit verkeerd.
  • Veel webwinkel geven je de keus uit meerdere verzenddiensten. Vaak is verzending via China Post gratis. De China Post is betrouwbaar, maar ook erg traag. Het kan zo een maand duren voordat je pakket bezorgd wordt. Het is verleidelijk net iets meer te betalen om je spullen sneller te ontvangen. Dat moet je nooit doen, omdat de douane (1) de verzendkosten soms aftrekt van de 22 euro die je heffingsvrij mag invoeren, (2) ze deze kanalen veel intensiever controleert, wat de kans groter maakt dat als je boven de 22 euro zit, je pakket eruit gevist wordt voor een aanslag. Neem gewoon China Post. Komt altijd aan, en geen gezeur met douanerekeningen.
Al bij al zie ik Chinese webwinkel eerder als kans dan bedreiging. Ja, je moet weten wat je doet voordat je koopt. Weet je niet wat je doet, koop in een Nederlandse webwinkel. Maar door een beetje slim te handelen kun je met deze webwinkels je voordeel doen.
Laatst gewijzigd door Daniël Mantione op 17 nov 2014 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Julie4444 schreef:En dit is een ongefundeerde generalisatie die op geen enkele data m.b.t. aantallen bestellingen, verassingen, relatieve klachten en en dergelijke is gebaseerd.
Als vrouw had ik het meteen door terwijl het een man(?) (teun) hier op het forum niet duidelijk was. Het is uiteraard verschillend per persoon en diens ervaring en intelligentie.
Klopt natuurlijk helemaal. Ik schreef ook niet uitsluitend vrouwen, maar vooral vrouwen. En het ging even los hier op het forum over vrouwen-producten van Light-in-the-box.
Dat valt dan wel op als je al 10 jaar in China bestelt, meteen in 1 oogopslag ziet dat het een chinese website is en de klachten allemaal gaan over nabetalen van gelden i.v.m. invoeren van buiten de EU.
Misschien lopen mannen er niet zo mee te koop?
Grvisser schreef:Radar zegt je kunt altijd terugsturen maar..bestelling is betaald
Terugsturen kost geld, moest in mijn geval naar Engeland, en je krijgt nooit je geld meer terug bij miniinthebox ondanks eindeloze mailing!
Ik koop al jarenlang, zeker maandelijks bij chinese aanbieders op ebay.de
En die chinezen zijn ook niet dom. Die weten ook wel dat de verzendtijd van belang kan zijn. Vooral chinese aanbieders vanuit Engeland schermen met snelle levertijden. Ze zijn in Engeland geregistreerd, er wordt zogenaamd uit Engeland geleverd, maar in feite is het een Chinees die in Engeland zit (adres gecheckt) die de bestelling door zet naar China en de verzending zelf komt in 95% van de gevallen gewoon uit China, want die Chinees in de UK heeft nul-komma-nul voorraad en gek genoeg zijn zijn verzendkosten vanuit de UK hoger dan de verzendkosten vanuit China.
Mini in the box is ook zo'n bekend geval. In 1 oogopslag zie je al dat het een chinese webshop is. En als je light in the box al kent, dan weet je het meteen.
Maar een waarschuwing is op z'n plaats: een chinees die beweert uit de UK te leveren, levert gewoon af China, dus lange verzendtijden en reken niet op garantie (al valt het vaak best mee als je even overlegt).

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Daniël Mantione schreef: Chinese webwinkels maken het mogelijk dit soort artikelen via internet te kopen.[*]Omdat er geen verzendkosten zijn, is het niet nodig meer dan één artikel tegelijk te kopen. Als je twee artikelen koopt, koop je eerste artikel, zodra de webwinkel het verzonden heeft koop je het tweede artikel.
Beste Daniël. Ik ben het volkomen met je eens, maar wel met 1 opmerking: Het zijn de grote verzendbedrijven die het mogelijk maken. Die zien China als hun groeimarkt (helft van de wereldbevolking woont er immers) en hebben voor lichte en kleine pakketten enorme goedkope overeenkomsten waardoor de verzendkosten voor een chinese leverancier met een jaarcontract voor zo'n pakketje de verzendkosten ook echt vrijwel nul-komma-nul zijn (hooguit een paar dollarcent per pakket omgerekend).
En ja, de chinezen zijn enorm inventief om dat ten volle te gebruiken. Bestel je 20 LED-lampen, dan kan het zomaar zijn dat je 4 pakketten krijgt om maar aan de normen van het pakket te voldoen. Ik heb wel eens een bericht gehad dat ik binnen 3 weken geen tweede bestelling mocht doen bij dezelfde aanbieder omdat die bang was bestellingen te bundelen. De gekste en leukste dingen maak je mee, maar feitelijk komt het allemaal vroeg of laat wel aan. Ik denk dat ik nu een paar honderd pakketten heb besteld uit China in de loop der jaren en uiteindelijk zijn ze allemaal aangekomen.
En komt het eens bij de douane uit omdat het boven de 22 euro was, dan kost het nog niet veel meer onder de 100 euro bestelkosten, maar mag je wel (als je niet thuis was) het zelf gaan ophalen. Ik heb eens moeten gaan uitleggen wat bepaalde elektronica precies was en wat het deed. Ben gewoon niet gegaan, die 2 dollar aan producten waren het niet waard 12 km heen en weer te rijden. Gewoon opnieuw besteld en toen kwam het wel aan. Was overigens gewoon een RF receiver+transmitter.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Enkele voorbeeld van situaties waar ik wel op douanekosten rekende, maar niet kreeg:

USB-oscilloscoop

Ik bestel een USB-oscilloscoop in China. Kost in Nederland honderden euro's, in China ben je voor 60 dollar klaar. 60 dollar is meer dan 22 euro. Maar had ik een rekening van de douane gekregen, dan was ik nog steeds goedkoop uit, dus stond klaar om de pakketbezorger met een glimlach te betalen.

Dat viel dus mee. De verkoper had een waarde van 15 dollar op de douanepapieren gezet en dat leidde blijkbaar niet tot argwaan.

Tablet
Ik bestel een tablet van 180 dollar. Ik dacht dat 180 dollar zoveel geld was, dat een douanebeambte bij het zien van een tablet wel kosten in rekening ging brengen. Wat gebeurde er? Ik kreeg van de Chinese verkoper een trackingcode van de Zweedse Post. Die deed op de website van de Zweede Post aanvankelijk niets, ik moest hem op de website van een apart bedrijf invullen. Daar kon ik zien dat mijn tablet naar Hong Kong ging, en daar na Singapore. Daarna werd hij aan de Zweedse Post overgedragen en kon ik via de website van de Zweedse Post verder volgens wat het ding deed. Hij ging van Singapore naar Zweden en daarna naar Nederland.

De verkoper had de douanepapieren eerlijk ingevuld, maar waarschijnlijk bewust in een bijna onleesbaar handschrift opgesteld. Verder had hij de tablet uit de verpakking gehaald en het apparaat in karton en piepschuim gestop waarbij je niet direct vermoedt dat het een fonkelnieuw apparaat is. Heeft goed gewerkt, want tot mijn verbazing stond de pakketbezorger van PostNL voor de deur, zonder dat hij om douanekosten vroeg.

Tabletmapje

Mijn tablet had nog iets nodig om hem te beschermen teggen ruwe behandeling. Ik kocht een leren mapje waar de tablet in kon en in dat mapje zat ook nog een fysiek toetsenbord voor de tablet verwerkt. Kostte ongeveer 30 dollar, er was dus risico op douanekosten. Volgens de verkoper werd het met China post verstuurd. Toen ik het een paar weken later ontving, zat het in een envelop, was als brief verstuurd en er zat een poststempel van Schiedam op. Het was een binnenlandse zending. Waarschijnlijk was het mapje via een bulkzending naar Nederland verstuurd en een tussenpersoon heeft het opnieuw verstuurd.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Julie4444 schreef:Als vrouw had ik het meteen door terwijl het een man(?) (teun) hier op het forum niet duidelijk was. Het is uiteraard verschillend per persoon en diens ervaring en intelligentie.



Euuuhhh, en wat is je punt hiermee ?? In eerste instantie viel het mij ind niet op nee bij miniinthebox, maar das ook alweer tijdje gelee. Paar klikken verder viel het wel op. Andere zaken zullen mij weer sneller opvallen dan een vrouw doet........lekker belangrijk.

Desalniettemin zullen er legio zijn bij wie nog steeds niet opvalt of er geen ervaring mee hebben etc etc etc mede opdat in NL staat.

Dus zo slim of hoog iq hoef je niet te hebben hoor om ergens in te trappen. Voorbeelden genoeg van personen welke ergens intuinen waarvan je zou denken.......hhmmm die moeten toch beter weten.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Net even de uitzending bekeken.
Proest! Is dat bedoeld voor de inwoners van Volendam of zow waar de Tros zich steeds op richt?
Het leek ook nogal erg gespeeld door de mevrouw die zich benadeeld voelde, het was gewoon een toneelstukje door iemand die zelf helemaal niet benadeeld is geweest, een medewerkster of zo.
Nah, als je wat bestelt buiten de EU, dan heb je met extra kosten te maken en gelden de Nederlandse consumentenrechten natuurlijk niet. Of misschien gelden ze wel, maar heb je geen mogelijkheid die af te dwingen. Simpele regel: je moet een leverancier aanklagen in het vestigingsland van de leverancier, dus veel succes in China!
En och, die mevrouw zal dat niet meer doen. Goede beslissing zou ik zeggen, eerst eens leren hoe de wereld in elkaar steekt en dan een computer-cursus gaan volgen.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Desalniettemin zullen er legio zijn bij wie nog steeds niet opvalt of er geen ervaring mee hebben etc etc etc mede opdat in NL staat.
Toegeven, het is in het Nederlands en dat kan verwarrend zijn. Maar je kunt kiezen uit een heel groot palet talen. Er staat op de website dat ze Chinees zijn. Als je een artikel in je winkelwagentje legt, dan staat er "Verzenden naar Nederland". Er zijn toch echt wel de nodige hints dat het geen Nederlandse winkel is.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eddy123 schreef:Net even de uitzending bekeken.
Proest! Is dat bedoeld voor de inwoners van Volendam of zow waar de Tros zich steeds op richt?
Het leek ook nogal erg gespeeld door de mevrouw die zich benadeeld voelde, het was gewoon een toneelstukje door iemand die zelf helemaal niet benadeeld is geweest, een medewerkster of zo.
Nah, als je wat bestelt buiten de EU, dan heb je met extra kosten te maken en gelden de Nederlandse consumentenrechten natuurlijk niet. Of misschien gelden ze wel, maar heb je geen mogelijkheid die af te dwingen. Simpele regel: je moet een leverancier aanklagen in het vestigingsland van de leverancier, dus veel succes in China!
En och, die mevrouw zal dat niet meer doen. Goede beslissing zou ik zeggen, eerst eens leren hoe de wereld in elkaar steekt en dan een computer-cursus gaan volgen.

Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die niet zo snel in de gaten hadden dan geen NL site was maar een Chinese website met NL taal.

Stompzinninge laatste reactie....... Is het jou allemaal zo komen aanwaaien dat je alles meteen wist ?? Oh oh oh wat zijn sommige slim en sommige dom.

Je bedoelt - internet cursus - de computer is alleen een hulpmiddel om op internet te komen. Tsja sommige hebben een inlevingscursus nodig.

Teunbosseman
Berichten: 4369
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Daniël Mantione schreef:
Desalniettemin zullen er legio zijn bij wie nog steeds niet opvalt of er geen ervaring mee hebben etc etc etc mede opdat in NL staat.
Toegeven, het is in het Nederlands en dat kan verwarrend zijn. Maar je kunt kiezen uit een heel groot palet talen. Er staat op de website dat ze Chinees zijn. Als je een artikel in je winkelwagentje legt, dan staat er "Verzenden naar Nederland". Er zijn toch echt wel de nodige hints dat het geen Nederlandse winkel is.
Haleluja.......en das het enige waar ik op doel. Voor sommige is het blijkbaar verwarrend, en daarom een uitzending.
Ik zie de uitzending meer als een waarschuwing.

Daniël Mantione
Berichten: 122
Lid geworden op: 04 dec 2006 22:36

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door Daniël Mantione »

Haleluja.......en das het enige waar ik op doel. Voor sommige is het blijkbaar verwarrend, en daarom een uitzending. Ik zie de uitzending meer als een waarschuwing.
Het gaat om de toon: Het was namelijk een waarschuwing van "koop daar niet". Mensen angst aanpraten, dat is naar mijn mening niet juist. Je moet mensen erop wijzen wat het is, waar de kansen en valkuilen liggen. Mensen afraden er te kopen is nergens voor nodig. Het zijn bedrijven die eerlijk zaken doen, waar je dingen kunt kopen waar je elders niet goed voor terecht kunt.

eddy123
Berichten: 277
Lid geworden op: 12 nov 2014 17:29

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door eddy123 »

Teunbosseman schreef:Is het nou zo moeilijk te begrijpen dat er mensen zijn die niet zo snel in de gaten hadden dan geen NL site was maar een Chinese website met NL taal.
Ja, eigenlijk wel.
Net zoals die hun pincode doorgeven omdat een mailtje erom vraagt.
Als je geen idee hebt hoe dat apparaat werkt dat voor je snufferd staat, dan kun je er ook maar beter vanaf blijven. Ik ben niet tegen waarschuwen hoor, maar dat Radar-filmpje behandelt iedereen als geestelijk gehandicapten en ohh ohh, al die chinezen zijn onbetrouwbaar. Helemaal niet, alles keurig volgens de regeltjes, als je iets invoert, dan moet je invoerrechten betalen. Zoals Daniël al zei zijn er legio aanwijzingen dat je aan het invoeren bent. 90% van Nederland heeft geen enkel probleem, 10% heeft dat kennelijk wel. Aan hen is zo'n apparaat niet besteed. Er zijn ook mensen die een boormachine niet kunnen hanteren en dat aan anderen overlaten.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 nov 2014 13:13, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende uitingen verwijderd

newmikey
Berichten: 4571
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onverwachte bezorgkosten aan de deur

Ongelezen bericht door newmikey »

Het heeft ook uiteindelijk niets met de webshop zèlf te maken. Je betaalt die invoerrechten/BTW aan de Nederlandse overheid omdat jij zèlf besluit goederen van buiten de EU te importeren. Dat het van buiten de EU komt is werkelijk aan alles op de site te zien. Je kunt moeilijk van een webshop verwachten dat ze de wetten van 190 landen nalopen, dat doen Nederlandse webshops die naar het buitenland verkopen ook niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 18 nov 2014 11:25, 2 keer totaal gewijzigd.
Reden: Beledigende opmerking verwijderd

Gesloten