LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Bespreek hier zorgverzekeraars en aanverwante zaken.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door moederslink »

Als je eenmaal hebt gekozen voor inloggen bij digid met sms code bij overheidsdiensten wordt dit nu ook automatisch doorgezet naar mijn zorgverzekeraar heb ik , toevallig, vanavond ontdekt.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Donna schreef:
Julie4444 schreef:Is niet de beslissing van VGZ, maar van de overheid. Ze zouden dit bij DigiD moeten doorvoeren en dan gaat het automatisch ook zo voor plekken waar je met DigiD inlogt.
Bij DigiD heb ik de keuze tussen inloggen met wachtwoord of met extra SMS, bij de belastingdienst kan ik ook inloggen zonder SMS. Het lijkt me dat dit toch de beslissing geweest is van VGZ.
Nee, ik bedoel het veranderen. :lol:

Sorry. Ook @Volgels. Was blijkbaar niet duidelijk in mijn post, maar ik bedoel dat de overheid de beslissing moet nemen het verplicht te maken voor DigiD (danwel SMS of tancode), en dat het dan automatisch dus ook voor overal waar je met DigiD inlogt verplicht is.

Femo
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 sep 2015 14:56

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door Femo »

Ik moet inloggen via Digid bij Zorgverzekeraar Zilveren Kruis/Achmea, maar dat gaat al tijden niet. Nieuwe gebruikersnaam en wachtwoord aangevraagd bij Digid, daar weer ingelogd, lukte. Maar als ik dan die Digid gegevens gebruik bij mijn zorgverzekeraar lukt het inloggen weer niet. Het is één ellende, en je kunt meteen die hele Digid nergens meer voor gebruiken, want die wordt na drie pogingen telkens geblokkeerd, ook via de Digid website zelf. Telkens wordt aangegeven dat je gebruikersnaam en wachtwoord onjuist zijn. Ik heb al twee keer nieuwe Digid gegevens opgevraagd, en krijg die dan per brief thuis. Maar het gaat gegarandeerd weer mis. Dat gebeurt iedere keer in combinatie met de zorgverzekeraar. Op deze manier kan ik die Digid ook niet meer gebruiken voor overheid/gemeentezaken. Ik ben er vandaag bijna vier uur mee bezig geweest, en ben er meer dan zat van. Ik merk dat dit euvel wel meer voorkomt, maar daarvan weten ze zogenaamd bij de helpdesk telefoon van Digid en bij de helpdesk telefoon van Zilveren Kruis Achmea niets: "Nou, die klacht hebben we nog niet eerder gehad!" De klacht wordt binnen vier weken behandeld....en ondertussen kun je tritsen nieuwe gebruiksnamen en wachtwoorden bij Digid blijven aanvragen.

Remzi
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jul 2016 13:20
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: VGZ verplicht inloggen DigiD per sms-code

Ongelezen bericht door Remzi »

Beste allemaal,

Volgens de website van DigiD heeft u geen mobiele telefoon nodig om codes te ontvangen. Ik citeer het volgende: "Ook als u geen mobiele telefoon heeft kunt u gebruik maken van de sms-functie. U ontvangt dan een gesproken sms-bericht op uw vaste telefoonnummer."

Zie vraag en antwoord DigiD: https://www.digid.nl/vraag-en-antwoord/ ... uik-maken/

Conclusie: Als u geen mobiele telefoon heeft ontvangt u gesproken sms-berichten / gesproken tekst met codes, zodat u ook via de vaste telefoonlijn zich kan authenticeren.

Als u nog andere vragen heeft, zie vraag en antwoord van DigiD: https://www.digid.nl/vraag-en-antwoord/

Groet,

Remzi

Gesloten