Geen passende oplossing voor lekkend dak
Geplaatst: 11 mar 2015 11:42
Sinds maart 2014 huren wij een flat in Tilburg via Wonenbreburg. Tot juli 2014 zijn er geen problemen geweest met de woningbouwvereniging. In juli was het noodweer en kwam het water als meerdere watervallen naar binnen. Dit op zondag avond én maandag ochtend. Er zijn diverse medewerkers van Wonenbreburg komen kijken maar er werd letterlijk gezegd: 'wij kunnen er ook niets aan doen dat er zoveel regen valt'. De dakgoot is schoongemaakt en verder hebben zij niets ondernomen. De flat was op dat moment volgens onze mening, niet meer woonbaar. Iedere ruimte in de flat had onder water gestaan en na twee dagen was de schimmelvorming al zichtbaar. Hier heeft Wonenbreburg niet voor een oplossing gezorgd (eventuele hotelovernachting of noodwoning). We waren volledig op onszelf aangewezen.
Na alles opgeknapt te hebben en een tijdelijke woonruimte te hebben gewoond, is het enige tijd goed gegaan. Op 24 januari is er 's morgens veel sneeuw gevallen en begon het dak weer te lekken. Er is iemand van de technische dienst van Wonenbreburg komen kijken naar de lek. Hij is ook in de dakgoot gaan kijken en trof geen bijzonderheden aan. Deze persoon is weggegaan met de mededeling dat hij een opdracht zou inplannen voor een grondige reiniging en het nakijken van scheurtjes en/of gaatjes in de dakgoot. Een aantal dagen later is er weer iemand geweest van Wonenbreburg. Tot onze grote verbazing heeft ook hij alleen naar de dakgoot gekeken. En ook hij beloofde een opdracht te maken, maar nu voor een extern bedrijf, om het 'onbekende' probleem op te lossen. Op 6 februari heb ik telefonisch contact gehad met Wonenbreburg omdat we nog niets vernomen hadden. Hij wist mij te vertellen dat de opdracht pas op 25 februari(!) gepland staat. Na mijn vraag wat we konden doen als het weer zou gaan lekken kreeg ik de reactie: 'als het weer regent en het water dreigt weer naar binnen te komen, kunt u ons weer bellen en dan sturen we een loodgieter die voor een noodoplossing zorgt'. Uiteraard heb ik gevraagd of deze noodoplossing nu al gemaakt kan worden maar we moesten maar gewoon wachten tot het dak weer gaat lekken. Op 10 maart is er weer een opzichter van Wonenbreburg geweest. Hij wist te vertellen dat de eerder genoemde oplossing (het opvullen van de gaten tussen de golfplaten en dakgoot) niet uitgevoerd mocht worden in verband met ventilatie. Hij zou nu WEER een opdracht inplannen om de golfplaten na te laten kijken.
Wij vinden dit volkomen belachelijk. Vanaf juli 2014 zitten wij bij iedere regenbui met angst te wachten tot het water weer naar binnen zal komen. Vanuit de woningbouwvereniging wordt er weinig tot niets ondernomen. We moeten maar wachten tot we voor de derde(!) keer met een lek zitten die in juli al opgelost had kunnen worden.
Na alles opgeknapt te hebben en een tijdelijke woonruimte te hebben gewoond, is het enige tijd goed gegaan. Op 24 januari is er 's morgens veel sneeuw gevallen en begon het dak weer te lekken. Er is iemand van de technische dienst van Wonenbreburg komen kijken naar de lek. Hij is ook in de dakgoot gaan kijken en trof geen bijzonderheden aan. Deze persoon is weggegaan met de mededeling dat hij een opdracht zou inplannen voor een grondige reiniging en het nakijken van scheurtjes en/of gaatjes in de dakgoot. Een aantal dagen later is er weer iemand geweest van Wonenbreburg. Tot onze grote verbazing heeft ook hij alleen naar de dakgoot gekeken. En ook hij beloofde een opdracht te maken, maar nu voor een extern bedrijf, om het 'onbekende' probleem op te lossen. Op 6 februari heb ik telefonisch contact gehad met Wonenbreburg omdat we nog niets vernomen hadden. Hij wist mij te vertellen dat de opdracht pas op 25 februari(!) gepland staat. Na mijn vraag wat we konden doen als het weer zou gaan lekken kreeg ik de reactie: 'als het weer regent en het water dreigt weer naar binnen te komen, kunt u ons weer bellen en dan sturen we een loodgieter die voor een noodoplossing zorgt'. Uiteraard heb ik gevraagd of deze noodoplossing nu al gemaakt kan worden maar we moesten maar gewoon wachten tot het dak weer gaat lekken. Op 10 maart is er weer een opzichter van Wonenbreburg geweest. Hij wist te vertellen dat de eerder genoemde oplossing (het opvullen van de gaten tussen de golfplaten en dakgoot) niet uitgevoerd mocht worden in verband met ventilatie. Hij zou nu WEER een opdracht inplannen om de golfplaten na te laten kijken.
Wij vinden dit volkomen belachelijk. Vanaf juli 2014 zitten wij bij iedere regenbui met angst te wachten tot het water weer naar binnen zal komen. Vanuit de woningbouwvereniging wordt er weinig tot niets ondernomen. We moeten maar wachten tot we voor de derde(!) keer met een lek zitten die in juli al opgelost had kunnen worden.